pishborobanner

آیا واقعا مگس ها روی غذای شما استفراغ می کنند؟ –

[ad_1]

تصور کنید در حال پیک نیک هستید و می خواهید ساندویچ خود را گاز بگیرید. ناگهان مگسی را می بینید که در نزدیکی شما پرواز می کند. شما می خواهید او را بزنید؛ اما او موفق می شود از شما فرار کند. او روی ساندویچ شما می نشیند و بعد به نظر می رسد که روی آن استفراغ می کند. ممکن است چند وجهی به نظر برسد. اما مگس ها می توانند غذای هضم شده خود را بخورند یا روی غذای شما تف کنند.

بسیاری از بیش از 110000 گونه شناخته شده مگس بدون دندان هستند. بنابراین نمی توانند غذاهای جامد را بجوند. دهان آنها مانند اسفنج است. وقتی روی غذای شما می نشینند، باید شیره گوارشی خود را آزاد کنند تا غذا به مایعی تبدیل شود که بتوانند آن را ببلعند.

برخی از مگس ها به غذای مایع وابسته هستند. برخی از مگس ها نیز سعی می کنند مایع موجود در آنچه قبلاً خورده اند را کاهش دهند تا غذای بیشتری در معده خود وارد کنند و غذا را به صورت استفراغ بالا می آورند تا کمی خشک شوند. وقتی مقداری از آب تبخیر می شود، می توانند این غذای غلیظ تر را بخورند.

مقالات مرتبط:

انسان برای دریافت مواد مغذی به این تقویت نیاز ندارد. اما آنها در بزاق خود شیره های گوارشی تولید می کنند که حاوی آنزیمی به نام آمیلاز است و بخشی از نان ساندویچ ابتدا با جویدن آن هضم می شود. نشاسته آمیلاز، که هیچ طعمی برای آن ندارید، به قندهای کوچکی مانند گلوکز تجزیه می شود که می توانید طعم آن را بچشید. به همین دلیل، هر چه بیشتر آن را بجوید، نان شیرین‌تر می‌شود.

آیا می دانستید مگس ها بدون استفاده از دهان می توانند طعم غذا را بچشند؟ وقتی روی غذا می‌نشینند، از گیرنده‌های روی پای خود استفاده می‌کنند تا بفهمند روی غذا هستند یا خیر. ممکن است متوجه شده باشید که مگسی پاهایش را می مالید. مثل یک مشتری گرسنه که آماده غذا خوردن است. این به عنوان تمیز کردن شناخته می شود، جایی که مگس اساساً خود را تمیز می کند و احتمالاً حسگرهای موهای ریز روی پای خود را نیز تمیز می کند تا ایده بهتری از غذایی که روی آن می نشیند داشته باشد.

آیا غذایی که روی آن پرواز می کند باید دور ریخت؟

اگر مگسی روی ساندویچ شما نشسته است، احتمالاً این تنها چیزی نیست که مگس در آن روز نشسته است. مگس ها اغلب روی مواد کثیفی مانند زباله یا مواد غذایی پوسیده که مملو از میکروب هستند می نشینند. میکروب ها می توانند در حال حرکت باشند و اگر مگسی برای مدت طولانی روی غذای شما بماند، میکروب ها به غذای شما منتقل می شوند.

این بسیار خطرناک تر از بزاق است. زیرا برخی از میکروب ها می توانند باعث بیماری هایی مانند وبا و تیفوس شوند. با این حال، اگر مگس بیشتر از چند ثانیه باقی نماند، احتمال انتقال میکروب کم است و بعید است که غذای شما مشکلی ایجاد کند.

همیشه باید حشرات را بپوشانید تا روی غذای شما ننشینند. اگر خانه شما پر از مگس است، می توانید از تله های ساده برای خلاص شدن از شر آنها استفاده کنید. گیاهان گوشتخوار همچنین می توانند مگس ها را بخورند و به کنترل جمعیت آنها کمک کنند.

از لارو مگس برای پاکسازی عفونت / حشره استفاده کنید

پزشکی از ماگت های استریل (لارو مگس) برای پاکسازی پای بیمار استفاده می کند.

آیا مگس ها هم سود می برند؟

تف بر روی غذا و گسترش بیماری مشمئز کننده به نظر می رسد. اما مگس ها آنقدرها هم بد نیستند. آنها گروه مهمی از گرده افشان ها هستند و بسیاری از گیاهان برای تولید مثل به کمک آنها نیاز دارند. علاوه بر این، مگس ها منبع غذایی خوبی برای قورباغه ها، مارمولک ها، عنکبوت ها و پرندگان هستند. بنابراین، آنها بخش ارزشمندی از اکوسیستم هستند.

برخی مگس ها مصارف دارویی نیز دارند. برای مثال، پزشکان از لاشه مگس‌های جسد (شکل جوان و نابالغ مگس‌ها) برای برداشتن بافت‌های پوسیده از زخم‌ها استفاده می‌کنند. این حشره‌ها آب‌های ضد ویروسی و ضد میکروبی آزاد می‌کنند و این روش به دانشمندان کمک کرده تا درمان‌های جدیدی برای عفونت ایجاد کنند.

مهمتر از آن، مگس‌های میوه‌ای که ممکن است در حال پرواز در اطراف موز رسیده در آشپزخانه خود ببینید، برای تحقیقات بیولوژیکی بسیار ارزشمند بوده‌اند. دانشمندان زیست پزشکی در حال مطالعه مگس های میوه در سراسر جهان برای یافتن علت و درمان بیماری ها و اختلالات ژنتیکی هستند.

محققان دپارتمان زیست شناسی دانشگاه بین المللی فلوریدا نیز در آزمایشگاه خود مطالعه می کنند که چگونه حشرات جهان را می بینند و چگونه از بینایی خود برای پرواز استفاده می کنند. این دانش می تواند به مهندسان کمک کند تا ربات های بهتری بسازند.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما