pishborobanner

آیا واقعا گیاهان آپارتمانی روی سلامتی تاثیر دارند؟

[ad_1]

گیاهان سرپوشیده فضای دلپذیری به محیط می بخشند و به نظر می رسد در روزهای قرنطینه علاقه به گل افزایش یافته است.

اثرات سلامتی نگهداری از گیاهان آپارتمانی شامل بهبود حافظه و بهره وری و کیفیت بهتر هوا در خانه یا محل کار است.

اما آیا گیاهان داخلی باعث بهبود فضای خانه و محل کار می شوند؟

بسیاری از ما می دانیم که آلودگی هوای ناشی از ترافیک برای سلامتی مضر است، اما واقعیت این است که آلودگی هوای داخل خانه هم در خانه و هم در محل کار مضر است.

آلودگی هوای داخل خانه می تواند باعث بیماری های مختلفی از جمله آسم، تنگی نفس، ورم ملتحمه (پوست نازک پلک داخلی) یا ورم ملتحمه و اگزما شود.

آیا گیاهان آپارتمانی روی سلامتی تاثیر دارند؟

تحقیقات نشان داده است که گیاهان می توانند به سلامت، بهبود خلق و خو و بهبود بهره وری و حافظه کمک کنند.

محققان دریافته‌اند که بیشتر آلاینده‌های هوای داخل خانه، ترکیبات آلی فرار یا فراری هستند که در کپسول‌های آتش‌نشانی، اسپری‌های آئروسل یا نازل‌های اسپری و محصولات تمیزکننده یافت می‌شوند. یکی از این ترکیبات لیمو است که شاید با بوی مطبوع لیمو آشنا باشید. متأسفانه وقتی این ماده با ازن هوایی ترکیب می شود، ماده شیمیایی خطرناکی به نام فرمالدئید تولید می کند.

یکی دیگر از مواد آلی بالا که باعث ایجاد مشکل می شود دی اکسید کربن است که تمرکز و قدرت تصمیم گیری را کاهش می دهد. تهویه مناسب این اثرات را کاهش می دهد، اما در مکان هایی که تهویه به آسانی امکان پذیر نیست، گیاهان سرپوشیده یک راه شگفت آور خوب و طبیعی برای تصفیه هوا ارائه می دهند.

راه حل سبز؟

این ایده که گیاهان داخلی به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک می کنند با یک داستان جالب شروع شد.

در سال 1989، ناسا اعلام کرد که گیاهان سرپوشیده در ظروف بسته به طور قابل توجهی ترکیبات آلی فرار و دی اکسید کربن را کاهش می دهند، اما این در خانه ها یا محل کار ثابت نشده است. این جرقه موجی از تحقیقات در مورد توانایی گیاهان در جذب مواد شیمیایی را برانگیخت و از آن زمان تحقیقات بیشتر بر روی اثرات گیاهان در محیط های واقعی تر، در محیط های زندگی انسان متمرکز شده است. به عنوان مثال، در یک مطالعه، گیاهان در 60 اداره و محل کار قرار گرفتند و میزان ترکیبات آلی فرار در این محیط ها حدود 50 تا 75 درصد کاهش یافت.

آیا گیاهان آپارتمانی روی سلامتی تاثیر دارند؟

مطالعه دیگری در نروژ به تأثیرات قرار دادن گیاهان در محل کار و بخش رادیولوژی بیمارستان پرداخت و دریافت که قرار دادن تعداد زیادی از گیاهان آپارتمانی در محل کار باعث کاهش سرفه، سردرد و خستگی می شود.

استرس کمتر و بهره وری بیشتر

گیاهان آپارتمانی نه تنها به سلامت جسمانی ما کمک می کنند، بلکه بر ذهن و روان ما نیز تأثیر می گذارند. اگر از دوستداران گیاهان هستید، از اثرات آرام بخش و تنفس عمیق تر در طبیعت اطلاع دارید و این در مطالعات مختلف ثابت شده است. تحقیقات نشان می دهد که گیاهان به سلامت ما کمک می کنند، خلق و خوی ما را بهبود می بخشند و حافظه و بهره وری ما را بهبود می بخشند. در یک مطالعه، آنها دریافتند که کارمندانی که در مقابل خود دید گیاهان داشتند، در آزمون غلظت ویژه 19 درصد عملکرد بهتری داشتند.

گیاهان چگونه به ما کمک می کنند؟

دکتر. تیانا بلانوسا از انجمن سلطنتی باغبانی مطالعه می کند که چگونه گیاهان می توانند کیفیت هوا را بهبود بخشند. او توضیح می دهد که گیاهان روش های مختلفی برای حذف آلاینده ها از هوا دارند. در زیر هر برگ سوراخ هایی به نام استوما یا سوراخ های هوا وجود دارد که هوا را می گیرند و بخار آب می دهند. این ترکیبات آلی را از هوا حذف می کند و بخار آب رطوبت بیشتری در هوای اطراف ایجاد می کند. روش دیگر حذف آلاینده ها از گیاهان از طریق خاک است که در آن میکروارگانیسم های موجود در خاک، ترکیبات آلی را تجزیه می کنند.

کدام گیاه را انتخاب کنم؟

وقتی از دکتر پرسید که کدام گیاه در این زمینه مفیدتر است. Blanosa: “ما دریافتیم که گیاهانی که به سرعت رشد می کنند و به آب بیشتری نیاز دارند و از نظر فیزیولوژیکی گیاهان فعال هستند مفیدتر هستند. پوتوس ها مناسب هستند.

آیا گیاهان آپارتمانی روی سلامتی تاثیر دارند؟

گیاهانی که نیاز به نگهداری و مراقبت کمتری دارند در از بین بردن آلاینده های محیطی کمتر موثر هستند. دکتر می گوید: مراقبت از ساکولنت ها یا گیاهانی با برگ های گوشتی و آبدار آسان تر است، اما تاثیر فیزیولوژیکی کمی بر آلاینده های محیطی دارند. بلانوسا.

در حالی که این گیاهان خلق و خوی شما را بهبود می بخشند و محیط اطراف شما را زیبا می کنند و نیازی به نگهداری زیادی ندارند، اما بر آلودگی هوای داخل خانه نیز تاثیری ندارند. مطالعات نشان می دهد گیاهانی که به نور زیاد نیاز دارند، فتوسنتز بیشتری می کنند و سریعتر رشد می کنند، بیشترین تأثیر را بر آلاینده های هوای داخل خانه دارند.

دکتر می گوید: “برای بهترین نتیجه، چند گیاه را نگه دارید. برای یک فضای کوچک، توصیه می کنیم حداقل پنج یا شش گیاه را برای کنترل میزان دی اکسید کربن و دی اکسید نیتروژن قرار دهید.” بلانوسا.

مراقب آنها باشید تا بتوانند از شما مراقبت کنند

دکتر. Blanosa می گوید مراقبت از گیاهان بسیار مهم است تا بتوانند به طور مطلوب بر گازها و رطوبت داخل ساختمان تأثیر بگذارند. گیاهان برای فعالیت طبیعی خود به نور نیاز دارند و فعالیت آنها باعث تبادل گازهای بیشتری می شود. هرچه نور بیشتری را در معرض نور قرار دهیم، برای ما کارآمدتر هستند.» مطمئن شوید که گیاه کم آب یا زیر آب نیست.

بنابراین، اگر می خواهید بهره وری، تمرکز و هوای فضایتان تازه و تمیز باشد، بد نیست کمی طبیعت را وارد محیط اطراف خود کنید. فقط به یاد داشته باشید که وقتی به دنبال بهترین تصفیه کننده آلاینده هوا هستید، انواع گیاهان مناسب را انتخاب می کنید و آنها را در روشن ترین قسمت اتاق قرار می دهید و از نور و آب کافی مطمئن می شوید. مهربانی و مراقبت از آنها بدون شک نتیجه خواهد داد.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما