برای مبارزه با مشکلات از این هشت ماده غذایی کمک بگیرید!



برای هر کسی پوشیده است که قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن به مبارزه مداوم با بیماری ها کمک می کند، اما با ورود به سال سوم همه گیری کوید -19، سیستم ایمنی بدن ما نیاز به دریافت مواد مغذی زیادی دارد. هیچ ماده ای وجود ندارد که علائم یا شانسی ما به ویروس را به حداقل برساند.

به گزارش فارس، اما با مصرف روزانه برخی از مواد غذایی و رعایت نکاتی که می تواند به ایمن حفظ شود در برابر ویروس و مبارزه با کووید -19 و تبعات بدنی شدید به آن مییابد. در این گزارش به آنچه در این مسیر به شما کمک می‌کند اشاره می‌کنیم:

۱. مصرف سبزیجات رنگی

تنها یک نوع میوه یا سبزی نمی‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند به همین دلیل تغذیه مصرف سبزی‌ها در رنگ‌های مختلف و سبزی‌ها در رنگ‌های مختلف و سبزی‌ها می‌تواند در سلامت و تندرستی جسمی باشد و سلامتی داشته باشد. ایمنی بدن کمک کند. مواد غذایی مورد نیاز بدن با توجه به هرم راهنمایی به طور روزانه 200 گرم است که این مقدار برای سالمندان بالای هفتاد سال، نوجوانان و کودکان کمتر است. تحقیقات جدید رنگ‌ها در طبقه‌بندی ویژگی‌های آنها از این رو مصرف سبزیجات با رنگ‌های متنوع برای سلامت توصیه می‌شود.

۲. مصرف سبزی های برگ دار

سبزیجات برگ سبز از محبوب ترین و پر مصرف ترین سبزیجات هستند که از رژیم های غذایی سالم را به خود اختصاص می دهند. این سبزیجات پرت از یک طرف همین ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند و از طرفی دیگر مصرف می کنند در خود گنجاندهاند، به دلیل استفاده از آنها در رژیم غذایی روزانه فواید زیادی برای بدن دارد. اسفناج، کلم پیچ، برگ کولارد یا کولارد سبز، برگ چغندر و برگ شلغم از جمله این سبزیجات هستند.

۳. مصرف انواع میوه

به توصیه روز، برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید حداقل دوومدد یکی از بهترین راهها برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف میوه های مختلف و مفید است که از جمله آنها می توانند به انار، آناناس، موز، سیب، کیوی، مرکبات مانند گریپ فروت و پرتقال اشاره کرد.

کیوی

قسمت سبز رنگ و دانه های سیاه و حتی پوست قهوه ای کیوی سرشار از مواد مغذی سالم هستند و منبع خوبی از ویتامین ث، ویتامین کا، فولات، آنتی اکسیدان و فیبر است و 273 درصد ویتامین مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می کند.

گریپ‌فروت

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین ث، ویتامین آ، فیبر، پرورش، کلسیم، تیامین و فولات است. همچنین ویتامین ب، زینک، مس و آهن در آن وجود دارد که همگی باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی می شود.

۴. خرما

خرما سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و یکی از غذاهای گیاهی مفید است. دارای مس، آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم، ویتامین ب، نیاسین، اسید پانتوتنیک و ریبوفلاوین است. همچنین مقدار کافی ویتامین آ، ک، کاروتن، لوتین و زیخانتین دارد. مقداز زیادی فیبر دارد و جود مواد معدنی زیاد در این خوراکی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک قابل مشاهده می کند.

۵. تخم مرغ

تغذیه می‌گویند، برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد می‌توانند یک یا دو تخم مرغ را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. یک تخم مرغ بزرگ می تواند 22 درصد از مقدار مصرف روزانه سلنیوم را تامین کند. در زرده تخم مرغ، کلسترول، آهن، کلسیم، فسفر، روی، اسیدفولیک و ویتامین های A, D, E, K و B12 به وفور پیدا می شود. ارزش تغذیه ای زرده آن بالاتر از سفیده بوده، اما سدیم، پتاسیم و منیزیم سفیده بیشتر از زرده است. سفیده مانع رشد باکتری های مضر دستگاه گوارش و زرده به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی خاصیت ضدسرطانی است و به دلیل برخی از ایمنوگلبولین ها باعث افزایش قدرت ایمنی بدن می شود و این همان مزیت چشمگیر تخم مرغ و تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ های دیگر است.

۶. ماست یونانی

ماست یونانی دو برابر ماستهای معمولی دارد و از عناصر مغذی مانند کلسیم، پروبیوتیک ها، ویتامین B12 و پتاسیم است که همه آنها در عملکرد اصلی بدن نقش اصلی دارند. بررسی می کنند، افراد برای تقویت ایمنی بدن، خوردن ماست یونانی را شروع کنند. ماست یونانی می‌تواند به سطح بالاتری از سلول‌های تقویت کنن، شن، ای برسد. سلولهای سالم موجود در ماست، سلولهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن را علامت گذاری کرده و میکروبهای مضر را از بین میبرند. میکروبهای خوب همچنین به بدن کمک می کنند مواد مغذی را به ذبح و سیستم درستی درمان کنند. این دو عامل در تقویت سیستم ایمنی بدن مهم هستند.

۷. آجیل و خشکبار

مغغها مانند گردو، بادام و پسته سرشار از درمانهای سالم و مواد معدنی مانند زینک، مس و سلنیوم هستند. دانه های کتان، تخمه وفتابگردان و حتی تخمه هندوانه دارای آنتی اسیدانهایی است که به بهبود سلامت افراد کمک زیادی می کند. آیه ها و مغها یک میان وعده بسیار سالم است که به دلیل ارزش بالاتری است که می توانم آنها را به سالاد نیز اضافه کنم. پپککان به طورکلی مصرف متنوع همه مغها را توصیه می کند تا همه مواد مغذی به بدن رسیده و سیستم ایمنی بدن بهتر تقویت شود.

۸. سیر

سیر نیز یکی دیگر از منابع مهم ضدابعدان بهحساب میآید که میتوان از آن برای مقابله با میکربها استفاده کرد. سیر علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به جذب مواد معدنی نیز کمک می کند. دریکی تحقیقات انجام شده در این رابطه مشخص می‌شود که مصرف سیر می‌تواند کمتر از سرما می‌خورند و 70 درصد آن‌هایی را که سرما می‌خورند دوره کوتاه‌تری در بیماری نسبت به مصرف سیر مصرف می‌کنند، طی می‌کنند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم