بیماران به چه میوه‌هایی می‌توانند بخورند و از کدام میوه‌ها بخورند.



مصرف میوه، یکی از خوشمزه ترین روش های رفع گرسنگی و دریافت مواد مغذی روزانه. اما از آنجاییکه بیشتر میوه ها حاوی قند هستند، این سوال پیش می آید که آیا افراد میتلا به دیاب می توانند هر میوه ای را با خیال راحت مصرف کنند؟

بنا به گفته انجمن آمریکا مصرف تمام میوه‌ها را می‌تواند مصرف کند تا زمانی که به آن میوه‌ها نمی‌رسد. با اینحال همه میوه‌ها به یک‌اندازه مفید.

میوه‌های مزر برای مصرفی‌ها

بنابه گفته پزشکان هیچ کس نباید به‌طور کل میوه‌های ٱا از رژیم غذایی حژیم حژیم حڰاید خود را انجام دهید. اما افراد مبتلا به زیر باید میوه‌ها را در حد بسیار کمی نصف دکن کنند

*میوه های سرشار از قند

میوه‌هایی که شاخص گلیسمی (GI) بالا دارند، مقدار قند خون فرد، فرد را افز،اد. میوه‌هایی که شاخص گلیسمی آنها بین ۷۰ و ۱۰۰ است، مملو از قند هستند. از این میوه ها می توانم به هندوانه، خربزه، خرما خاکک، آناناس و موزهای خیلی اشاره کرد. البته می‌توان از این میوه‌ها در حد بسیار کم و محدود مصرف کرد.

*میوه‌های سرشار از کربوهیدرات

کربوهیدرات‌های موجود در میوه‌ها روی مقدار قند خون افراد اثر مُگذدار. بنابراین مصرفی مصرفی باید این مورد را در نظر داشاه بته بته از میوه های حاوی فراوهیدرات فراوان باید به میوز، انبه و میوه روی خکک مانند خرما خک، ککمش و گوجیبری اشاره کرد.

میوه های مناسب برای خرید

خوردنی ها پیش از هر چیز باید میوه های تازه مصرف کنند و هرگ به سراغ میوه های کنسروی یا یخزده می روند که حاوی ککرافزوده هستند نروند. قند میوه ها طبیعی است و ضرر بسیار کمتری برای افراد مبتلا به دیاب میبرد اما میوه های فرآوریده حاوی مواد افزودنی هستند.

۱. انواع توت ها

توت‌ها برای خوردنی‌ها ابرغذا به حساب می‌آیند. یک فنجان توت تازه ۸۴کالری و ۲۱گرم کربوهیدارت دارد. این میوه حاوی آنتیاکسیدانهایی است که با انواع بیماریها، مانند سرطان و بیماریهای قلبی، مبارزه می کنند.

۲. آلبالو

آلبالو ضدالتهاب است و یک فنجان از آن ۵۲ کالری و ۱۲،۵ گرم کربوهیدرات دارد. آلبالوها از آنتی‌اکسیدان هستند. این میوه به صورت تازه، کنسروشده، یخ‌زده یا خشک هم وجود دارد. اما بیشتر میوه های کنسرو شده و یخزده حاوی ککرافزوده اند و برای افراد خوراکی مناسب است. پس بهتر است این میوه تازه مصرف شود.

۳. هلو

یک عدد هلوی متوسط ​​​​حاوی 59 نقد و 14 گرم کربوهیدرات است و بهترین میوه برای خوردنی ها به حساب میآید. این میوه حاوی ویتامین C و پتاسیم است و بدن را سوخت‌وساز می‌دهد. افراد بدون هیچ چیز می‌توانند از این میوه مصرف کنند.

۴. زردآلو

یک عدد رزدآلو حاوی ۱۷کالری و ۴گرم کربوهیدارت است. با مصرف ۴ عدد زردآلو ویتامینA روزانه تکمیل بدن می‌شود. همچنین این میوه از فیبر و بهترین میوه برای افراد مبتلا به دیاست .

۵. سیب

یک عدد سیب، ۹۵کالری و ۲۵گرم کربوهیدرات دارد. سیب مملو از فیبر است و ویتامین C هم دارد. پوست سیب بسیار مغذی است و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های محافظ قلب است. این میوه قابل مصرف.

۶. پرتقال

پرتقالها منابع ویتامین C هستند و از آنجاییکه کربوهیدارت کمی دارند، برای خوردنیها مناسباند. یک عدد پرتقال ۱۵گرم کربوهیدارت و ۶۲کالری انرژی دارد. پرتقال هم حاوی فولات و پتاسیم هست که می‌توان فشار خون را را ور وضعیت ححکت،.

۷. گلابی

گلابی حاوی ویتامین K و فیبر میوه‌های عالی برای خوردنی‌هاست.

۸. کیوی

کیوی حاوی پتاسیم، فیبر و ویتامین C است و یک عدد از آن فقط 10 کربوهیدرات گرم دارد که این میوه را برای خوردنی ها مناسب می کند.

با مصرف میوه های مفید و پرهیز از میوه هایی که قند و کربوهیدرات فراوان دارند، می توانند قند خون را پایین بیاورند و در حد معمول نگه داشتن.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم