pishborobanner

(تصاویر) بیمارستانی در روستای دورافتاده بهترین ساختمان جهان شد!

[ad_1]

یک بیمارستان در روستایی دورافتاده در بنگلادش توسط موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (Riba) به عنوان بهترین ساختمان جدید جهان انتخاب شده است.

به گزارش فرارو، بیمارستان دوستی در روستای شیامناگر در منطقه ساتخیرا در جنوب غربی بنگلادش واقع شده است، مناطقی که در برابر طوفان های مکر و بالا آمدن سطح آسیب پذیری دریا هستند.

بیمارستان 80 تختخوابی در منطقه طوفان خیز با استفاده از آرایه های ساخته شده است. این بیمارستان روی یک چچمانداز ویران از طبیعت ساخته شده است که چند سال پیش قربانی یک توفان شدید شد. معماری بیمارستان از منظره رودخانه بنگال الهام گرفته و با محیط اطراف ترکیب شده است.

کاشف چاودوری، معمار ارشد پروژه گفت: ما از مصالح و بناهای محله اسر.ف ار. همچنین باید مطمئن شد که مردم منطقه و روستاهای اطراف این مکان را به عنوان مکانی می پذیرند تا برای درمان برای درمان در آنجا بیایند.

آبراهی زیگگاگی از زیر بیمارستان میگذرد و بخشهای بستری و بیمارستانی سرپایی را از یکدیگر جدا می کند. این سازه‌ای که از آوارکاری‌های ساخته شده است، محیط حیاط را در خود جای داده است که می‌توان از آنها به عنوان فضای آرام برد. سایر مناطق بیمارستانی که نیاز به حریم خصوصی و تاریکی دارند با راهروها و دولایه محافظت می شوند. . کانال آب، خواص خنک کنندگی را می دهد و اجازه می دهد دما حتی در تابستان های بسیار گرم در منطقه پایین وجود دارد.

این کانال به بهبود شرایط میکروکلیماتیک کمک می‌کند. معماران گفتند که تثیر تغییرات آب و هوایی یکی از ملاحظات اصلی طراحی این پروژه بود. به گفته آنان چشم کشاورزی در حال تغییر است.

کاشف چاودوری گفت: ککاورزان در این منطقه به دلیل بالا آمدن سطح دریا به پرورش میگو روی آورده اند. ما به یک خرده روستاییان را در نظر گرفتیم و در طراحی این بیمارستان بابان ببر.

بخشی از طراحی قابل توجه ساختمان شامل انتخاب و جمع آوری آب باران در یک مخزن است که هم از اشباع بیش از حد آب جلوگیری می کند و هم امکان استفاده از آن آب را فراهم می کند. این جمع ویژگی آوری آب باران به ویژه در منطقه ای مفید است که در طول فصل بارانهای موسمی باران حیرت انگیزی میبارد که با این وجود وقتی با آبهای زیرزمینی شور مخلوط می شود نمی توان از آن استفاده کرد.

در طراحی این بنا از بازی نور، سایه و باد استفاده شده است. مجموعه ای از حیاط ها به تهویه طبیعی این بیمارستان کمک می کند، در حالی که فضاهای حساستر مانند اتاق های عمل در سایه باد قرار می گیرند و توسط راهروها و طاق های دولایه محافظت می شوند و از آنها در برابر آفتاب استوایی محافظت می کنند. نفوذ نور مستقیم خورشید به تمام بخش‌ها و اتاق‌های مشاوره کاملاً متعاست اسع.

غلام رسول، پرورش دهنده میگو در روستا گفت: ما قبلا هیچ بیمارستانی مانند این ندیده بودیم. خیلی خوب با طبیعت ترکیب می شود، از هیچ ابزار مصنوعی استفاده نمی شود، حتی آآرها نیز طبیعی هستند. این ساختمان در مقایسه با ساختمانهای دیگر در منطقه، چه در داخل و چه در خارج، تمیز، مرتب و زیبا است.

جایزه بین‌المللی ریبا 2021 هر دو سال یکبار به پروژه‌هایی که دنیا را تغییر می‌دهد و تثیر مثبتی بر جامعه اطراف خود می‌گذارد، تعلق می‌گیرد.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما