pishborobanner

ثبت نام موظف بود خدماتی را برای اطلاع رسانی تغییرات هویتی افراد ارائه دهد

[ad_1]

بر اساس مصوبه کارگروه قابلیت همکاری دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال موظف شد با راه اندازی سرویسی در مرکز ملی تبادل اطلاعات، تغییر هویت افراد را به اطلاع ارائه دهندگان خدمات برساند. این فرمان برای جلوگیری از فساد و جعل صادر شده است.

بیست و ششمین جلسه کارگروه تعامل دولت الکترونیک با حضور دبیر هیأت اجرایی فناوری اطلاعات و نمایندگان ارائه دهندگان خدمات الکترونیک کشور در وزارت ارتباطات برگزار شد. به منظور جلوگیری از مفاسد و مقابله با جعل هویت اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی، طبق مصوبه این جلسه وظایفی جهت ارائه به دستگاه های خدمات رسان به سازمان ثبت احوال کشور محول شد.

بر این اساس، سازمان ثبت احوال موظف شد با راه اندازی سرویسی در مرکز ملی تبادل اطلاعات، تغییرات هویتی افراد را به اطلاع ارائه دهندگان خدمات برساند. این دستگاه ها باید همزمان با ثبت تغییرات پروفایل در پایگاه هویت ایرانیان، بدون اطلاع داده های تغییریافته یا اطلاعات هویتی، از تغییر هویت مطلع شوند.

ارائه دهندگان خدمات دولت الکترونیک نیز موظف شدند ارائه خدمات به افرادی را که اطلاعات اولیه هویت یا شرایط زندگی آنها تغییر کرده است، متوقف کنند. بر این اساس استقرار خدمات توسط این دستگاه ها منوط به درخواست مجدد و احراز هویت به روش های سازمان ثبت احوال در مرکز ملی تبادل اطلاعات بوده است.

بر اساس این آیین نامه، دستگاه های خدمات رسان نیز موظف شدند به محض اطلاع از تغییر هویت فردی (کد ملی) نسبت به استعلام مجدد و احراز هویت جهت شفاف سازی و تعیین نحوه ارائه خدمت اقدام کنند. همچنین مقرر شد سرویس انتشار کد ملی و تاریخ تغییر مشخصات روزانه منتشر شود و سازمان های دولتی برای ارائه خدمات خود این اطلاعات را مجددا استعلام و احراز هویت کنند.

در آن جلسه همچنین مقرر شد امکان دسترسی به برخی از خدمات موجود در مرکز ملی تبادل اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر فراهم شود.

همچنین مقرر شد به منظور تسریع در ایجاد پنجره واحد و بانک اطلاعاتی مشترک بین سازمان تامین اجتماعی و مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی با همکاری سازمان امور مالیاتی، امکان همکاری دولت الکترونیک را فراهم کند.

در این جلسه اصول استانداردهای خدمات دولت الکترونیک به منظور ارائه خدمات کارآمد و چابک دولت الکترونیک برای عملیات پایلوت دستگاه های اجرایی و ذینفعان تصویب شد.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما