غذاهایی که برای رفع مشکلاتی درمان می کنند



همه افراد گاهی اوقات ناراحتی معده را تجربه کرده اند که کاملاً طبیعی است و می تواند به دلیل مصرف موادغذایی، استرس، انگل ها، الرژی و تغذیه های غذایی باشد. در ذیل برخی از مواد غذایی که برای ناراحتی معده مفید معرفی می شوند.

به خبرنگار گگارش باگگاه، سوپه های رقیق مانند رقی مرغ به راحتی میهضم میشون ها، ویتامین ها، مواد غذایی و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. اگر از استفراغ یا اسهال رنج میبرید، سوپها می توانند به هیدراته نگهداشتن بدن کمک کنند.

نان ساده با توجه به اینکه فرد با معده ممکن است مشکل داشته باشد، می تواند برای تامین نیاز روزانه بدن خود غذاهای سبکی را تامین کند که به راحتی می توانند مصرف کنند.

زنجبیل اگر از حالت تهوع رنج می‌برید، زنجبیل می‌تواند به کاهش گ.گ.گ بپردازد. نتایج تحقیقات نشان می دهد زنجبیل دارای خواص ضداکسیدان است و ضداکسیدان ها با سلول های سالم در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به هوا از بیماری های منم می توانند زنجبیل دارای بیماری ضداکسیدان باشند.

برخی از گیاهان دارویی مانند شیرینبیان، بابونه و نعناع نیز برای آرامش معده هستند، زیرا بابونه دارای خواص ضدتهوع و ضدالتهابی است و به گاز و تسکین ناراحتی معده کمک می کند. همچنین، ریشه شیرینبیان دارای ویژگی های تقویت کننده سیستم ایمنی است و به درمان درد معده کمک می کند. برنج سفید ساده به راحتی هضم می شود و انرژی را تامین می کند، زیرا حاوی کربوهیدرات است.

مرغ، بوقلمون یا ماهی بدون چاشنی و بدون پوست که آبپپ یا کبابی می شود به راحتی هضم می شود و احساس سیری ایجاد می کند. تخم‌مرغ می‌تواند تولید کند و کربوهیدرات را برای تهیه بدن کند.

بلغور جو دوسر و غلات سبوسدار معمولاً می‌توانند به‌عنوان تسکینه کنند. جو دوسر منبع فیبر منلول است که می تواند حرکات روده را عادی کند و ممکن است بهتر از گندم که منبع قابل توجه فیبر نامحلول است تحمل شود.

جویدن آدامس بدون قند ممکن است برای ناراحتی معده مفید باشد. نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد که جویدن آدامس به مدت 30 دقیقه بعد از غذا می تواند مفید باشد. جویدن آدامس مصرف بزاق را افزایش می دهد و اسید را به معده باز می‌گردا. از آدامسهایی بهتر است با طعم نعناع که ممکن است باعث سوزش سر دل شود.

پوره سیب شیرین نشده، می تواند یک رژیم کوتاه مدت مفید برای افرادی که از ناراحتی معده رنج می برند. پوره سیب معده ملایم است، برای مقداری فیبر دارد. این فیبر در صورت امکان می‌تواند مفید باشد.

ماست، منبع عالی پروبیوتیکهاست که های مفیدی هستند که می توانند به هضم سالم کمک کنند و همچنین منبع عالی از مواد مغذی مانند تغذیه و کلسیم است اما ماست بدون کم چرب برای معده ناراحت، ممکن است بهتر از انواع پرچرب باشد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم