غذاهای دارای کلسترول سالم



برخی از غذاها وجود دارند که دارای کلسترول خوب بوده و برای بدن، سالم و مفید می شوند.

به گگارش باگگاه خبرنگاران جوان، کلسترول معمولا برای بدن بد در نظر گرفته می شود; اما میدانستید همه منابع غذایی آیا دارای کلسترول وجود دارند که برای بدن مفید هستند؟

Parul Malhotra Bahl، متخصص تغذیه گفت: کلسترول یک ماده مانند است که به طور طبیعی در گوشت ما تولید می شود. کلسترول، قطعه‌ای نیاز برای غشای سلولی ما است. علاوه بر این بر این کلسترول برای تولید ویتامین ها، ویتامین دی و صفرا که برای خوردن غذاهای چرب عمل می کند، نیاز است.

در این جا قصد داریم برخی از غذاهایی را که دارای کلسترول بالا هستند، اما سالم در نظر گرفته می شوند; معرفی کنیم:

۱- تخم مرغ

تخم مرغ دارای ۶۰ درصد از کلسترولی است که بدن شما بدان نیاز دارد. چون تنها یک سوم اسیدهای چرب از نوع اشباع هستند. سکلسترول ایجاد شده در اثر خوردن تخم مرغ از نوع HDL است که کلسترول خوب نامیده می شود. تخم مرغ از تهیه است؛ اندکی دارد و حاوی ویتامین های گروه ب، علاوه بر آهن و مواد مغذی ضد بیماری است; بنابراین هر فرد سالمی باید تخم مرغ را در رژیم غذایی خود قرار دهد.

۲- میگو

میگو دارای کلسترول بالا است؛ اما از نظر برداشت‌های اشباع ناچیز است. میگو دارای اسیدهای چرب مانند اسیدهای چرب اُمگا ۳ است. از سویی این موجودات دریایی کوچک تامین کننده مناسبی از مواد معدنی مانند سلنیوم، آهن، روی، فسفر و همچنین ویتامین هایی مانند D, B 12 و نیاسین برای بدن هستند.

۳- پنیر

انواع متفاوتی از پنیر وجود دارند که هر کدام دارای مواد مغذی متفاوتی هستی هستند اما بیشتر پنیرها دارای سالمی از کلسیم، ویتامین های ویتامین های گروه B هستند. ذکر این نکته مهم است که از آن جایی که پنیرها دارای خطر هستند و حتی ممکن است بیشتر باشند، باید مصرف پنیر به میزانی محدود، امری ضروری باشد.

۴- ماست پر چرب

ماست پرچرب یک غذای غنی از کلسترول است که حاوی مواد مغذی مانند، کلسیم، فسفر، ویتامین های گروه B، منیزیم، روی (زینک) و پتاسیم است. از آن جایی که ماست پرچرب یک غذای تخمیر شده است، برای سلامت روده مفید به شماره میرود. با این حال باید توجه داشته باشید که از آن جایی که ماست پرچرب مقداری از آن را انجام دهد، باید به مقداری که از این نوع ماست مصرف شود، توجه داشته باشید.

میانه روی، کلید سلامتی

Parul Malhotra Bahl، متخصص تغذیه گفت: فواید تغذیه غذاهای سالمی که دارای کلسترول زیاد هستند، بر مضرات ناشی از کلسترول موجود در آنها برتری دارد و افراد باید این غذاها را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

او همچنین در خصوص میزان مصرف این نوع مواد غذایی گفت: اکثر افراد می توانند غذاهای دارای کلسترول بالا را در حد معتدل و با یک رژیم غذایی میانه و همراه مصرف کنند.

در صورتی که نمیدانید چه میزان از این نوع مواد غذایی را به رژیم غذایی خود بیفزایید، به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

باید افرادی که دارای سطح کلسترول خون بالا هستند، به طور کلی باید هر نوع ماده غذایی دارای کلسترول بالا (حتی غذاهای سالم دارای کلسترول بالا) را در رژیم غذایی خود محدود کنند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم