pishborobanner

چهار کار که از دندان پزشک بی‌نیازتان می‌کند!

[ad_1]

دندان‌ها عضو مهم و غیر قابل ترمیم بدن هستند. یعنی دندان اگر خراشیده شود، مانند پوست دیگر سلولها خود را تکثیر و ترمیم نمی کنند.

به گگارش گاردین، دندان ها به ما برای جویدن کمک می کنند که اولین مرحله ای هضم هستند. اگر به سلامتی خود اهمیت دهید ندهیم برای درمان آنها در خطر ابتلا به بیماری نیز هستیم. اگر دندانتان خراب میشد تنها در زحمت کشیدن به دندانپککی و پرداخت هزینه های نه چندان ارزان میفتادیم. حالا با وجود بیماری، وقتی برای درمان دندان ها به دندانپککی (چه مراکک خصوصی و چه عمومی) مراجعه کنید در معرض خطر به این ویروس مهلک نیز هستید; بنابراین در ادامه با مراحل مراقبت صحیح از دندانها آآنا میشویم که نیاز به دندانپکی را در این روزهای اپیدمی به حداقل برسانیم.

۱. تغذیه سالم

ویتامین های دی، کلسیم و پتاسیم در تضمین سلامت استخوان های بدن از جمله دندان ها الزامی هستند. تغذیه ما نقش مهمی در تامین ویتامین های نامبرده دارد؛ بنابراین این مواد غذایی باید در سبد غذایی روزانه ما باشند. همچنین سعی کنید از خوردن و نوشیدن بهتر مواد شیرین و قندی امتناع منک استفاده کنید. بهتر است خود را با هماهنگ سازی سبد غذایی برای سلامت استخوان ها، ورزش را نیز شروع کنیم; زیرا با ورزش، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر ذذب استخوان بدن از جمله دندان ها می شوند. لطفا مراحل انجام به دندان‌ها را (که در ادامه ذکر شده است) به، ۪یب تد ا. (روزی ۲ الی ۳ بار در روز)

چهار کار که از دندان پزشک بی‌نیازتان می‌کند!

۲. نخ دندان

خلال دندان و نخ دندان به منظور خارج کردن جسم خارجی مانند تکه های غذا، از میان دندان ها هستند. اگر دندانهای شما از فاصله ای دارند که غذا در میان آنها نمی توانند نیازی به استفاده از این محصولات داشته باشند. مواد غذایی گیر کرده در بین دندان ها می شوند و علت آن بد دهان به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان های مجاور می شود. بهتر است اگر غذا بین دندانهای شما می بندد با نخ دندان یا خلال دندان خارجی را بیرون بیاورید.

۳. نوع مسواک مورد نیاز

بهترین نوع مسواک، مسواکهای نرم (نرم) هستند که به مرور زمان دندانها را خرد کرده و از بین نبرد. بهتر است از مسواک‌هایی استفاده کنید که برس لاتکس در اطراف آن به کر تر نر است زیرا مواد لاتکس باعث پسروی لثه می‌شود. از خمیر دندانی استفاده کنید که قوی و خورنده دندان‌ها نباشد.

۴. محلول بعد از مسواک

می توانید برای مرحله پایانی دندان ها را تمیز کنید، از محلول آب و نمک یا محلول های شست و شوی دهان استفاده کنید که شیرینی خمیر دندان بر دندان ها و لثه ها را باقی بگذارد و باعث سستی در لثه و خرابی دندان ها شود. از محلولهای شرکتی استفاده کنید که شیرین و با درصد مصرف روزانه باشد.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما