pishborobanner

چیزی که شما نکردید توجه کنید در مورد قیمت الکتروموتور قدرتمند است – اما بسیار ساده

این کار سبب آن می شود که پیچه استارت تا زمانی که محور الکتروموتور به سرعت چرخش نامی خود برسد به صورت پیچهای کمکی عمل کند. در میدان پیچه استارت در زاویه ای غیر از آنچه که پیچه اصلی دارد قرار می گیرد که سبب آغاز چرخش محور الکتروموتور می گردد. استارت خوردن به وسیله طرح خاص آن که حلقه پیوسته مسی ای را دور قسمت کوچکی از هر قطب موتور الکتریکی حلقه می کند انجام می شود. الکتروموتور موتوژن سه فاز پوسته چدنی یکی از بهترین و با کیفیت ترین الکتروموتورها بوده که در فریم سایزهای 100 الی 355 موجود می باشد. الکتروموتور سه فاز از اختلاف فاز موجود بین فازهای منبع تغذیه چند فاز الکتریکی برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی دوار درونشان، استفاده میکنند. از آنجا که خازن در مدار استارت است، گشتاور استارت بیشتری تولید می کند که معمولا در حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد گشتاور نامی است و جریان استارت معمولا بین ۴۵۰ تا ۵۷۵ درصد جریان نامی است که بسیار کمتر از موتور با فاز شکسته و به علت سیم ضخیم تر در مدار استارت است.

از این لحظه به بعد الکتروموتور تک فاز می تواند گشتاور کافی را برای ادامه کارکرد خود نگه دارد. الکتروموتور تک فاز با خازن دائمی، جریان راه اندازی پایینی دارند که معمولا در کمتر از ۲۰۰ درصد جریان نامی است که آنها را برای کاربری هایی دارای پریودهای خاموش-روشن با سرعت بالا بسیار مناسب میسازد. به همین دلیل، برای راه اندازی موتورهای تک فاز، از یک سیم پیچ دیگر به صورت موقت استفاده میشود. ساختار الکتروموتور با قطب سایه خورده از نظر مکانیکی اجازه تولید انبوه را می دهد. اما باید گفت که موتورها انرژی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می کنند.

کاربری های خوب برای الکتروموتورهای فاز شکسته شامل سنگ سمباده های کوچک، دمنده ها و فن های کوچک و دیگر دستگاه هایی با نیاز به گشتاور آغازین کم و با نیاز به الکتروموتور هایی با قدرت ۱/۲۰ تا ⅓ اسب بخار می باشد. این نوع الکتروموتور صنعتی برای فشارهای استاتیکی ثابت که در آنها گشتاور نهایی باید در سرعت تقریبا صفر تولید شده و موتور الکتریکی در کمترین زمان و با کمترین مصرف جریان تا سرعت نامی شتاب گیرد ایده آل است. الکتروموتور سه فاز از این نوع که در محدوده 1 اسب بخار به بالا قرار دارد، در مقایسه با موتور های الکتریکی مشابه تک فاز کم هزینه تر می باشد و می تواند در زمان استارت با بارهای سنگین تر کار کند. این الکتروموتور می تواند در بسیاری از کاربری هایی که از هر الکتروموتور تک فاز دیگری انتظار می رود استفاده شود. از این رو الکتروموتور تک فاز به دستگاه آغازگر (استارتر) نیاز دارد که می تواند ضربات آغازی را برای چرخش موتور تولید کند. بر خلاف الکتروموتور DC ساده، یک موتور اونیورسال یک الکترومغناطیس (مغناطیس غیر دائم با استفاده از سیم پیچی) به جای آهنربای مغناطیس دائم دارد، و توان خود را از برق AC یا DC که شما تغذیه می کنید دریافت می کند.

به سیم پیچ های روتور جریان میدان جدایی اعمال می شود تا یک میدان مغناطیسی پیوسته ایجاد شود، که در الکتروموتور همزمان وجود دارد، موتور الکتریکی به صورت همزمان با میدان مغناطیسی دوار ناشی از برق AC سه فاز، به گردش در می آید. این الکتروموتور بخاطر خازن های کارکرد دائم و استارت و سوئیچ گریز از مرکز آن نسبتا پر هزینه است. این موتور فاز شکسته مجهز به سیستم استارت القایی و یا کارکرد القایی هستند. این الکتروموتور فاز شکسته با عنوان استارت القایی / کارکرد القایی هم شناخته می شود.

معمولترین دینامهای در سطح صنایع و مصارف خانگی مورد استفاده قرار میگیرند از نوع القایی AC هستند. مشتریان عزیز برای اطلاعات بیشتر از فروش الکترموتور سه فاز با کارشناسان ما تماس بگیرید. این نوع از موتور تک فاز دو پیچه دارند. به طور کلی وقتی که یک هادی حامل جریان الکترسیته تحت تاثیر یک میدان مغناطیسی باشد نیرویی بر روی آن هادی حامل جریان از سوی میدان مغناطیسی اعمال می شود . همانند دینام معمولی با فاز شکسته، این نوع موتور یک سوئیچ گریز از مرکز داشته که هنگامی که محور الکتروموتور به ۷۵ درصد سرعت نامی میرسد، پیچه استارت را از مدار خارج می نماید. هنگامی که موتور به ۷۵ درصد دور مجاز خود می رسد یک سوئیچ گریز از مرکز پیچه استارت را از مدار خارج می کند. گشتاور استارت کم آن معمولا ۲۵ تا ۷۵ درصد گشتاور نامی است.

این نوع، همانند موتور با استارت خازنی، خازنی از نوع استارتی در حالت سری با پیچه کمکی برای گشتاور زیاد استارت دارد. پیچه اصلی که از سیم ضخیم تری ساخته شده است موتور الکتریکی را همیشه در حالت چرخش باقی نگه می دارد. محدوده های طبقه بندی نیروی آنها از ⅓ تا چند صد اسب بخار است. صرف نظر از هزینه، این الکتروموتور صنعتی امتیازات عمده ای نسبت به موتور الکتریکی با استارت خازنی ندارد. بسیاری از آن ها به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت کار با بیش از یک ولتاژ را داشته باشند. تغییر سرعت در این نوع از الکتروموتور صنعتی را می توان با داشتن دسته سیم پیچ های مختلف با تعداد قطب های مختلف در بخش استاتور که با استفاده از آنها سرعت میدان دوار مغناطیسی تغییر می کند، ممکن ساخت.

این نوع همان موتور با فاز شکسته، اصلاح شده با خازنی سری با آن برای بهبود استارت است. طراحی موتور الکتریکی تک فاز را می توان به راحتی برای استفاده با کنترل کننده های سرعت دوران اصلاح کرد. الکتروموتورهای همزمان (سنکرون) را می توانیم به عنوان مولد جریان هم بکار برد. در صورت استفاده از کوپلینگ برای اتصال شفت موتور به شفت دستگاه متحرک، هم محور بودن شفت ها کاملا ضرورت داشته و باید دقیقا رعایت گردد. بجز انواع خاص، معمولا همه موتورهای تک فاز فقط برای کاربری های کمتر از 3 اسب بخار استفاده می شوند. تک فاز یا 3 فاز بودن الکتروموتور، میزان توان خروجی بر حسب kw یا hp اسب بخار و مصرف بهینه انرژی از جمله این موارد هستند. همچنین می توانند برای بازدهی بهینه و ضریب توان بالا در بار نامی طراحی شوند. همچنین با تغییر دادن فرکانس منبع تغذیه، می توان کنترل یکنواخت تری بر روی سرعت این نوع از موتور الکتریکی را داشت.

استفاده از این نوع الکتروموتور صنعتی در کاربردهای ترکشن نظیر لوکوموتیوها، که در آن به موتور ترکشن آسنکرون معروف است، روز به روز در حال افزایش است. عموماً بازده این نوع بسیار پایین است (کمتر از ۲۰ درصد). برای کاربردهای نیازمند به توان بالاتر، از الکتروموتور سه فاز AC (یا چند فاز) استفاده می شود. حال این سوال پیش می آید که روتور چگونه در داخل استاتور به گردش درمی آید؟ الکتروموتور زیمنس طبق استاندارد NEMA یا IEC تولید می شود و در عین حال که راندمان بالایی دارد بسیار جمع و جور طراحی شده است . این شرکت دارای گواهینامه های ایزو و ایران و تولیدات آن مطابق استاندارد بین المللی IEC انجام میشود. الکتروموتور چینی کایجیلی تمامی استانداردها و گواهینامه های ضروری طراحی و ساخت را دریافت کرده است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت https://upsanat.ir/product-category/pump/vaccum-pump/.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما