کرونا 180 میلیارد دلار به بازار جهانی بازی آورد


روزنامه ایران: از سوی دیگر به دلیل دورکاری کارکنان شرکت های تولید کننده انواع بازی، برخی از این پروژه ها به موقع وارد بازار نشدند و بسیاری معتقدند در سال 2021 می توان انتظار تعداد زیادی بازی جدید را داشت. بازی ها.

در میان اخبار بد و ناامیدکننده کرونا در جهان و چالش ها و تنش های مربوط به انتخابات آمریکا، باید گفت که صنعت قمار جهانی در سال 2020 خبرهای خوبی داشت زیرا با قرنطینه و اسکان مردم تعداد زیادی از مردم. کسانی که علاقه مند هستند بدون بازی وارد دنیای بازی شدند و در واقع با افزایش تعداد کاربران در جهان، سالی سرنوشت ساز برای صنعت بازی تبدیل شده است، به طوری که درآمد صنعت بازی های ویدیویی به حدود 180 میلیارد رسیده است. دلار

از سوی دیگر پلتفرم های بازی به بستری برای اعتراض به خشونت علیه سیاه پوستان و تبعیض نژادی تبدیل شده اند و همچنین کنسرت های آنلاین و … که در نوع خود بی نظیر هستند.

درآمد بازی برابر با فیلم ها و ورزش های جهانی است

سال 2020 بود که قرنطینه بازیکنان جدیدی را به دنیای بازی‌ها معرفی کرد و در همان زمان، علیرغم محدودیت‌های شدید تاج گذاری و دورکاری، بازی‌های باکیفیتی در اختیار سازندگان قرار گرفت.

در واقع، برای صنعت بازی، همه گیری کرونا به عنوان یک کاتالیزور عمل کرد که ثابت کرد بازی یک بازار سرگرمی بزرگ است و پس از لغو قوانین قرنطینه، گیمرها در اتاق ماندند و تعداد کاربران کاهش قابل توجهی نداشت. در سال 2020، تقریباً 2.7 میلیارد نفر در سراسر جهان بازی های ویدیویی انجام دادند که بیشترین رشد در صنعت بازی های ویدیویی مربوط به بازی های تلفن همراه است.

درآمد حاصل از خرید بازی های موبایلی با 13.3 درصد افزایش نسبت به سال 2019 به 77.2 میلیارد دلار در سال جاری رسیده است. نکته جالب دیگر این است که درآمد صنعت بازی جهانی در سال 2020 بیشتر از کل درآمد صنعت ورزش و فیلم بوده و این درآمدها به حدود 180 میلیارد دلار رسیده است. البته این رقم 20 درصد بیشتر از حد انتظار برای سال 2020 است.

کرونا و بازار صنعتی 180 میلیارد دلاری

در سال ۲۰۱۹، صنعت فیلم ۱۰۰ میلیارد دلار و لیگ‌های ورزشی ۷۵ میلیارد دلار درآمد داشتند، در حالی که در سال ۲۰۲۰ به دلیل تعویق بازی‌های ورزشی و تعطیلی سینماها، این درآمدها بسیار کمتر از سال ۲۰۱۹ بود.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که 91 درصد از درآمد صنعت بازی در سال 2020 آنلاین و دیجیتال بوده است، در حالی که این رقم در سال 2019 حدود 79 درصد بوده است. Newzoo گفت صنعت بازی حدود 180 میلیارد دلار درآمد داشته است که حدود 164 میلیارد دلار آن از بازی های دیجیتال است.

Newzoo همچنین گزارش می دهد که بسیاری از بازی های آنلاین رکورد تعداد کاربران را شکستند، و حتی زمانی که قرنطینه برداشته شد، این تعداد کاهش قابل توجهی نداشته است.


کنسول ها ناجیان صنعت هستند

در حالی که بسیاری از گالری ها به دلیل تاج گذاری و قرنطینه گالری ها تعطیل شده بودند و تولید فیلم به حالت تعلیق درآمده بود، سازندگان بازی با تمام وجود احساس نیاز به این سرگرمی کردند و از فرصت استفاده کردند و تمام تلاش خود را برای معرفی بازی های جدید به کار گرفتند. محبوبیت چیز جدیدی برای صنعت بازی نیست، اما کرونا توسعه بازی ها را سرعت بخشیده است و تعداد گیمرها در جهان و تعداد ساعاتی را که صرف بازی می کنند افزایش داده است.

رونمایی از کنسول های جدید سونی و مایکروسافت، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، یکی دیگر از نکات برجسته صنعت بازی در سال 2020 با وجود بحران کرونا بود. با عرضه Animal Crossing: New Horizons در ماه مارس، زمانی که قرنطینه در ایالات متحده، این بازی به یک نیاز جدی برای مردم تبدیل شد و نینتندو در شش هفته اول پس از انتشار، بیش از 13.4 میلیون نسخه از این بازی را فروخت.

البته توجه ویژه مردم به بازی نیز به دلیل کمبود کنسول و تجهیزات بازی بود به طوری که در ابتدای قرنطینه به سختی می توانستید سخت افزار بازی را در بازار پیدا کنید. از طرفی به دلیل دورکاری کارمندان شرکت های بازی سازی، برخی از این پروژه ها به موقع به بازار نیامدند و بسیاری معتقدند در سال 2021 می توان انتظار تعداد زیادی بازی جدید را داشت.

برخی از کنفرانس ها و نمایشگاه های مرتبط با صنعت بازی نیز لغو شده اند، مانند رویداد E3 و کنفرانس توسعه دهندگان بازی.


مبارزه آنلاین با نژادپرستی

اما این همه آن چیزی نبود که صنعت بازی در سراسر جهان را در سال کرونا شگفت زده کرد. با محو شدن خطوط بین دنیای واقعی و مجازی، افرادی که قبلاً در مورد نژادپرستی و آزار جنسی در محل کار سکوت می کردند، اکنون پلتفرم های بازی را مکان مناسبی برای اعتراض می دانند و به دلیل خشونت پلیس علیه سیاه پوستان، این موضوع برانگیخته شده است. همچنین توجه گیمرها را به خود جلب کرد و شرکت های بزرگی مانند یوبی سافت و اکتیویژن قول داده اند تغییراتی ایجاد کنند و از جنبش Black Lives Matter حمایت کنند.

پس از کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، مردم خواسته های خود را در فضای مجازی و همچنین در خیابان ها و میادین شهرها بیان کردند و یکی از محله ها در اعتراض به این عملیات پلیس و حمایت از زندگی سیاه پوستان مهم است. بازی محبوب Animal Crossing: New Horizons بود.

کرونا و بازار صنعتی 180 میلیارد دلاری

The Sims بازی دیگری بود که در آن بازیکنان به نژادپرستی اعتراض کردند. در بازی Fortnite، Epic Games میزبان یک پنل آنلاین در مورد نژادپرستی و محکومیت آن بود. نیانتیک، توسعه‌دهنده بازی Pokémon Go نیز متعهد شده است ۵ میلیون دلار برای توسعه‌دهندگان بازی‌های سیاه‌پوست سرمایه‌گذاری کند و خاطرنشان کرد که به تعادل جنسیتی و نژادی در نیروی کار خود ادامه می‌دهد.


کنسرت در زمین بازی برگزار کنید

امسال بسیاری از خوانندگان محبوب جهان نیز از بستر و فضای بازی ها به عنوان صحنه مجازی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کردند. از آنجایی که بسیاری از گیمرها جوان هستند و به موسیقی نیز علاقه دارند، این خوانندگان از این توانایی نهایت استفاده را کردند. یکی از خوانندگان، تراویس اسکات رپر محبوب آمریکایی بود که از Fortnite برای اجرای کنسرت آنلاین در ماه آوریل استفاده کرد.

لیل ناس ایکس یکی دیگر از خواننده های آمریکایی است که از بازی های آنلاین برای نمایش موسیقی جدید خود استفاده کرده است. Roblox یک خواننده رپ بریتانیایی است که آخرین موسیقی خود را از طریق پلتفرم بازی Watch Dogs: Legion معرفی کرده است.

دنیای بازی های آنلاین در دوره کرونا تغییرات زیادی کرده است و علاوه بر موسیقی، اجرای تئاتر و فیلم را نیز برگزار می کند، به عنوان مثال The Sims 2020 یکی از پلتفرم های تئاتر زنده بود.

علاوه بر این، بازی‌سازان سعی کرده‌اند این پلتفرم‌ها را به مکانی برای بازدید، برگزاری جشن تولدهای مجازی، جشن عروسی آنلاین و غیره بدون زیر پا گذاشتن قوانین قرنطینه تبدیل کنند که یکی از موفق‌ترین پلتفرم‌ها در این زمینه در سال ۲۰۲۰ است. بازی Animal Crossing: New Horizons بود.

در این بازی علاوه بر بازی معمول، بازیکنان می توانند از جزایر یکدیگر دیدن کنند و با افراد جدید ملاقات کنند یا در جشن ها شرکت کنند. در بازی Fallout 76، بخش جدیدی در دوران کرونا به بازی اضافه شد تا تعامل بازیگران با دنیای مجازی راحت‌تر شود و البته محیط بازی برای کاهش استرس و در نتیجه تنهایی ناشی از کرونا بسیار دوستانه‌تر شد.


رقابت اپل و بازی های حماسی

اختلاف بین اپیک گیمز و اپل یکی از نقاط عطف صنعت بازی در سال 2020 است که منجر به حذف بازی Fortnite از اپ استور شد. اپ استور 30 ​​درصد از درآمد فروش بازی را گرفت و اپیک گیمز این را بزدلانه تلقی کرد و در واقع اپل را دور زد که منجر به عصبانیت و شکایت این شرکت از اپیک گیمز و حذف فورتنایت از اپ استور شد.

کرونا 180 میلیارد دلار به بازار جهانی بازی آورد

پس از اپل، گوگل فورتنایت را از گوگل پلی حذف کرد و مشکلات اپیک گیمز همچنان گسترش یافت. دادگاه اپل هیچ تعهدی برای بازگرداندن فورتنایت به اپ استور ندارد، اما به نظر می رسد که اپیک گیمز باید در سال 2021 انتقام بگیرد و ببیند چه اتفاقی می افتد.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم