آخرین اخبار «مشاوره و روانشناسی

در ادامه برای جلوگیری از طولانی شدن مطالب به ذکر اسامی تعداد دیگری اساتید نمونه ریاضی بسنده میکنیم. در کنار این دو منبع اصلی، مطالب دیگری هم هستند که برای پاسخدهی به آنها باید از سایر منابع استفاده کنیم.بررسی مشاوران کیهان (رتبه های برتر کنکورهای روانشناسی) نشان میدهد میانگین درصد رتبههای زیر 100 کنکور کارشناسی ارشد سراسری روانشناسی در درس علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی چیزی حدود 65 است. من حرفای زیادی از کنکور امسال دارم که برای بازخورد دادن به برخی از شماها جالبه ولی اینو گذاشتم تحت عنوان یه فایل بنام “ناگفته های من از کنکور 93” که بعد آزمون براتون می نویسم. به طوری که در برخی سال­ها 20 سوالی که برای این درس در کنکور طرح شده، از بیش از هفت کتاب اصلی انتخاب شده است. این درس همچنین در دو گرایش از مجموعه روانشناسی 2 (کد 1143) یعنی «روان­شناسی و آموزش کودکان استثنایی» و همچنین «روان­شناسی تربیتی» به ترتیب با ضریب 2 و 3 حضور دارد.گروه آموزشی کیهان به عنوان مرجع تخصصی آزمون­های کارشناسی ارشد و دکتری مجموعه ­های روان­شناسی، پس از ارائه مجموعه­ جزوات تخصصی و متفاوت ویژه آمادگی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در مجموعه روان­شناسی 1، به درخواست داوطلبان رشته های مجموعه روانشناسی 2 و مجموعه علوم تربیتی، در این رشته ها نیز اقدام به آماده سازی برخی جزوات به طور محدود اما ویژه، منسجم و کارآمد کرده است.

مشاوران کنکور یزد

درس روانشناسی تربیتی از جمله دروس بسیار مهم در گرایش های مختلف رشته روان­شناسی از جمله مجموعه علوم تربیتی و مجموعه روانشناسی 2 در آزمون­ های کارشناسی ارشد و دکتری است. علم النفس، شاید سهل و ممتنعترین درس در بین مجموعه دروس روانشناسی در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد کارشناسی ارشد روانشناسی باشد. متقاضیان ثبتنام در دوره این دوره مایلند دربارهی رشتههای ارشد بدون کنکور هم اطلاعات کافی داشته باشند تا در صورت وجود رشتهی مورد نظرشان در دوره شرکت کنند. حضور این درس در بین 5 درس تخصصی در کنکور سراسری دکتری نیمه متمرکز روان­شناسی (آمار،روان­شناسی شخصیت، روان­شناسی یادگیری آسیب شناسی روانی و روانشناسی رشد) نیز موید اهمیت فراوان تسلط کافی بر مبحث آسیبشناسی روانی برای روانشناسان و دانشجویان روان­شناسی است. درس “روان­شناسی مرضی(آسیبشناسی روانی) و کودکان استثنایی” که شامل دو بخش مجزای “آسیبشناسی روانی” و “روان­شناسی کودکان استثنایی” است، از میان تمام دروس مجموعه روان­شناسی در کنکور کارشناسی ارشد سراسری بیشترین تعداد منابع مرجع را به خود اختصاص داده است. در آزمون دکتری تخصصی، در کد رشته 2144 یعنی مجموعه روان­شناسی تربیتی، درس روان­شناسی تربیتی از جمله دروس تخصصی مورد آزمون است. آیا می دانید توجه به چه مسائلی در زمان انتخاب رشته برای یک مشاور تحصیلی از ضروریات است؟

مشاوره کنکور 1400

سلام سوالی داشتم.من نظام قدیم هستم و این چند وقت رو از کتاب و درس دور بودم ..اگر بر فرض ۱۴۰۰ نظام قدیم داشته باشد از نظر شما چه کنکوری را با توجه به موقعیت خودم بدم..چون کتاب های نظام جدید رو هیچ اشنایی ندارم و از طرفی پیدا کردن منابع مناسب و اشنا شدن با تست ها و کتاب ها داستانی دارد برای خودش!!!برای این زمان و من ..و از طرفی دیگر من باید کار کنم برای تهیه منابع جدید و وقت من گرفته خواهد شد تا حدودی!!!ولی کتاب های نظام قدیمم بهترین منابع رو دارم و تا حدودی میدونم چه خبره !ولی بازم به نظرتون حتی اگر من وقتم گرفته شود حتی زمان پیدا کردن منابع مناسب(! ویدیوهای آموزشی ایشان را میتوان در سایت آلا به صورت رایگان دانلود کرد؛همچنین پکیج های ریاضی مهندس ثابتی در سایت آلا موجود است که میتوان گفت قیمت های نسبتا به صرفه ای دارند؛اما باید به این نکته نیز توجه کرد که تدریس ایشان بیشتر به درد کسانی میخورد که با مفاهیم ریاضی آشنایی نسبی دارند و به دنبال یادگیری ترفند ها و دیدن نمونه تست ها هستند.از ویژگی های بارز تدریس ایشان میشود به خشک نبودن کلاس درس و طنز پردازی های ایشان در حین تدریس اشاره کرد که تاثیر مثبتی در فرایند یادگیری و ارتباط موثر دانش آموز با استاد میگذارند.

مشاوره کنکور هنر 99

تعداد سوالات مطرح شده از هر مبحث با توجه به گروه آزمایشی و دروس اختصاصی یا عمومی متفاوت است همانطور که روش مطالعه دروس تخصصی با روش مطالعه دروس عمومی متفاوت است. داوطلب با وجود این پکیج از سردرگمی نجات پیدا کرده و مسیر مطالعاتی خود را پیدا می کند و نیازی به تعدد مطالعه منابع کنکور به صورت پراکنده نیست. کنکور سال 92 به بعد اما جلوه دیگری از چینش سوالات را به ما نشان داد و به داوطلبان کنکورهای سالهای بعد این نکته مهم را یادآور شد که برای رسیدن به درصدی قابل قبول (بالای 70 درصد) در این درس در کنکور سراسری(و حتی سایر دروس)، باید به تمام مباحث روانشناسی فیزیولوژیک و همچنین انگیزش و هیجان تسلط کافی داشت و این تسلط با صرفِ مطالعهی یک یا دو کتاب مرجع به دست نمیآید. همچنین عمده سوالات از 2 کتاب فیزیولوژیک و همچنین انگیزش و هیجان دکتر خداپناهی مطرح میشده است؛ استاد بزرگواری که به حق از گنجینههای رشته­ی ما، روانشناسی، هستند. در سالهای اخیر عمده سوالاتی که در این درس در کنکور مطرح میشده متمرکز بر بخش فیزیولوژیک بوده و سوالات کمتری از بخش انگیزش و هیجان مطرح میشده مشاور کنکور کارشناسی ارشد است. درس روانشناسی فیزیولوژیک و انگیزش و هیجان، به عنوان یکی از دروس هفتگانهی داوطلبان گرایش عمومی و بالینی آزمون کارشناسی ارشد روان­شناسی جزوه دروس اصلی است.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما