افزایش حدود یک متری تراز دریاچه ارومیه

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: وزیر نیرو از افزایش حدود یک متری ترازچه ارومیه خبر داد و گفت: به 11 هزار و 962 روستا در دولت شبکه آبرسانی سالم و پایدار با جمعیت بیش از 8 میلیون نفر ملحق شده و تا پایان دولت دوازدهم با احتساب 900 هزار نفر است. نفری که پیش از این بهره‌مند بودند، به 1.2 میلیون نفر افزایش می‌یابد.

رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح طرح های صنعت آب و برق در 4 استان آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و اصفهان در قالب هفته سی و چهارم پویش # هرهفته_الف_ب_ایران با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و وزیر نیرو برگزار می شود، اظهار کرد: این بزرگی است که دولت سیزدهم بر این ریل بقیه مسیر و کار را ادامه خواهند داد.

وی همچنین با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش به مردم ایران و جبهه مقاومت اظهار کرد: پویش # هرهفته_الف_ب_ایران این پنجشنبه در استانهای آذربایجان غربی، مازندران، اردبیل و اصفهان طرحهای مهمی را در بخشهای مختلف آب و برق با دستور رئیس جمهوری به .

وزیر نیرو ما امسال امسال 250 طرح بزرگ آب و برق گفت و را به علاوه بر طرحهای متعددی که هر روز به ثمر میرسد و به مدار بهره برداری با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومان میآید به مردم میآید که با احتساب طرحهای امروز، 190 طرح از این ۲۵۰ طرح بزرگ به ثمر رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه 60 طرح بزرگ دیگر که طرح های ساخت و ساز و کاری هم طرح های سازه و کاری هستند تا پایان امسال افتتاح می شود، مشخص کرد: امروز طرح آبرسانی به 57 روستا با جمعیت تحت پوشش 32 هزار و 660 نفر در استان مازندران است. می شود.

وی همچنین با اشاره به تاسیس شرکت مهندسی آب و کشور در یازدهم دی ماه سال 1369 (30 سال پیش) گفت: در آن زمان من به عنوان مقامات آب و مناطق در وزارت کشور در ایجاد این شرکت و مدیریت این مسئولیت به وزارت نیرو سهیم. بودم و یکی از برگهای زرین کارنامه فعالیتهای توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خورد و امروز جزوه ای هستیم که در موضوع آب و شهری در تراز جهانی قرار داریم.

وزیر نیرو با اشاره به شرکت پارچه سازی های آب و شهری و روستایی با ساختار شرکت های شهری گفت: امروز شرکت های یکپارچه در همه استان ها داریم و به برکت آن، منابع مالی، منابع انسانی و تجهیزات یکپارچه شده و انبوهی از روستاها و روستاها در همین فرصت. کمتر از یک سال به گروه بهره‌مند از آب شرب پایدار و سالم ملحق شدند.

وی گفت: علاوه بر این، طرحهای نیروگاهی کوچک اصفهان در استان مازندران و افتتاح میشوند، پستها و شبکههای فوق توزیع در استان اردبیل، برق برقی به روستاهای اردبیل و آذربایجان غربی هم به مدار بهره برداریرسانی میآید اما مهمترین طرح امروز، سد کانی سیب و شبکه آبیاری و زهکشی کرم آباد ارس غربی به وسعت ۸ هزار و ۴۰۰ زمین یا است. این شبکه میزان اصلی و مأموریت وزارت نیرو است و وزارت جهاد کشاورزی هم مشارکت خود را در شبکه های فرعی انجام می دهد که با اتمام آن، آب به دست روستاییان خواهد رسید.

اردکانیان درباره سد کانیسیب: این سد بزرگ و مهم است که 500 میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری صورت گرفته و قادر است 600 میلیون متر مکعب آب تنظیم شده را در طول سال به دریاچه ارومیه انتقال دهد.

وزیر نیرو ادامه داد: قدرت تنظیم سد بیش از 700 میلیون است که مابقی به مصارف زیست محیطی و تعریف شده خواهد رسید.

وی در خصوص دریاچه ارومیه هم گفت: در 20 سال بین سالهای 1274 تا 1393، با وجود چندین بار، هر ساله 40 سانتی متر به طور متوسط ​​افت تراز دریاچه را داشتیم که اگر این روند ادامه میافت و درمان شروع نمی شود، دریاچه حوالی سال 1396 خشک شده بود.

وی بیان کرد: بر روی اثر فعالیت هایی که در 1393 فاصله سال 1 دریا گرفته شده است، از سال 1394 موفق به 71 سانتی متر متر افزایش ترچه می شود که مربع50 کیلومتر وسعت دریاچه افزایش یافته و حجم آب آن از 1.5 میلیارد مترمک به بیش از 3 میلیارد است. و 300 میلیون متر مکعب رسیده است.

به وزیر گفته نیرو کارهای زیادی توسط همه دستگاه ها انجام شده و وظیفه ما به عنوان وزارت نیرو در ستاد احیای دریاچه ارومیه، رهاسازی آب از سازه های آبی موجود بوده و 6 میلیارد و 133 میلیون متر مکعب آب برای تامین حقآبه زیست محیطی دریاچه رهاسازی شده است. . البته مصارف ککاورزی هم به روشهای مناسب برای افزایش پیدا کرده و سالی حدودا 8 درصد بوده است.

اردکانیان با بیان اینکه تصفیه خانه هایی برای ساخته شده است که پساب اینها وارد دریاچه می شود; دو تصفیهخانه در ارومیه و تبریز تا پایان دولت به ثمر خواهد رسید، گفت: سدهایی مانند سیلوه و چپرآباد برای انتقال آب از حوضه آبریز مجاور ساخته شده و از چاه های غیرمجاز برای کمک به منابع زیر زمینی جلوگیری می شود و این امر به نحو شایسته ای محقق می شود. شده است.

وی در پاسخ به سوال رئیس گفت: تراز دریاچه جمهوری در سال 1394، 1270.8 سانتی متر در 31 شهریور و در سال 1395، به 1270 رسیده است. با احتساب این ارقام از سال ۱۳۹۲، تراز نزدیک به یک متر افزایش یافته است

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما