اینکه از اول میخونم اشکالی داره؟

نیازی نیست به چیزهای دیگری فکر کنید. زمانی که حس می کنید مطالعه ی شما فایده ای نداره و بدون تمرکز است ، یا دقایقی را استراحت کنید و یا درس دیگری را بخوانید. داوطلب بیش از حد در فکر کسب تراز بالا در آزمون آزمایشی و کنکور است و همین باعث ایجاد حساسیت زیاد در دوباره و چند باره خوانی مطالب دارد که تکرار غیر ضروری مطالب در نهایت باعث ایجاد اضطراب و استرس در داوطلب می شود. وسواس در مطالعه که در آن داوطلب حساسیت بیش از حد در مورد خوندن و یادگیری داره و در حفظ و بیاد آوری نکات وسواسی میشه جوریکه با تکرار چندین باره زیاد به جزئی خوانی میپردازد و مطالعه ی بی کیفیت و کندی خواهد داشت. 1- هر مطلبی را که می خوانید تنها هدفتان حفظ طوطی وار آن نباشد بلکه مباحث را باید بصورت عمقی متوجه شوید چرا که کنکور به سمت مفهومی رفتن پیش می رود و صرفا حفظ مطالب نمی تواند کمک زیادی در افزایش درصدها داشته باشد. کندخوانی می تواند به دلیل نداشتن تعادل مطالعاتی بین تشریحی خواندن و حل تست و یا رعایت کیفیت مطالعه باشد .

داوطلب حرفه ای کنکور باید با اطلاع تیپ بندی از تست های کنکور و نیز اهمیت هر درس براساس ضرایب آن در کنکور سراسری برنامه ریزی کند و طبق ان درس بخواند در غیر این صورت مطالعه ی وی مفید و موثر نخواهد بود. به دلیل زیاد بودن حجم مطالب و نیاز به مطالعه عمیق آن ها، آشنایی داوطلبان با روش های صحیح درس خواندن، باعث می شود هم معدل آن ها که در کنکور سراسری تاثیر دارد بالا شود و هم مطالب را به صورت عمیق و مفهومی مطالعه کنند. کندخوانی به جز موارد گفته شده در بالا ممکنه به دلیل بلند خواندن ، راه رفتن موقع درس خوندن ، وسواس در مطالعه هم باشه و یا ضعیف بودن بینایی نیز می تواند علت کند خوانی باشه. کندخوانی , جهت ایجاد تعادل مطالعاتی و نیز رعایت کیفیت و کمیت مطالعه باید سرعت شما در مطالعه نه آنقدری کند باشد که باعث عقب ماندن در مباحث شوید و نه اونقدر استرس به پایان رساندن برنامه ی مطالعاتی امروز را داشته ابشید که باعث بشه سریع و بدون تمرکز مطالب رو فقط بخونی و رد شی ! 2-در دروس ریاضی و فیزیک و نیز مسائل شیمی سعی شود با حل مسئله مطالعه را شروع کنید به عبارتی دیگر نکات درسی را در خود حل مساله یاد بگیرید چرا که ماهیت مطالعه این دروس به این گونه است.

مشاور کنکور کرمان

تمامی این راهها با استفاده از مشاوره کنکورصفحه اصلی من – فنی حرفه ای قابل دریافت خواهد بود. نکته حائز اهمیت و قابل تاملی که وجود داره این بوده که مشاوران مجموعه ی بزرگ حرف آخر خودشون،از رتبه های خوب کنکور بوده اند و در بهترین دانشگاه های تهران مانند شهید بهشتی و صنعتی شریف تحصیل کرده اند و به خوبی کنکور و چالش های پر فراز و نشیب اون رو می شناسند. کندخوانی می تواند به دلیل توجه و تمرکز بیش از حد به نتیجه ی آزمون آزمایشی و کنکور باشد . گردش مالی کارکنان یکی از بالاترین هزینه های مربوط به بخش منابع انسانی می باشد. 1- نباید اجازه دهید جملات استرس زا اطرافیان ،دوستان و رقبا روی شما تاثیر بگذارد.توصیه می شود ارتباط خود را از این افراد در روزهای پایانی محدودتر کنید. 6- برای دروسی که در آنها اشکالات زیادی دارید و یا برای شما سخت هستند همیشه بازه های زمانی کوتاه ولی چند باره را در طول روز اختصاص دهید تا مطالعه ی شما با کیفیت و مفید باشد .

شما هم برای موفقت، فقط باید این برنامه را اجرا کنید.

5- جهت افزایش تمرکز و حواس همیشه یک برگه سفید کنار خود داشته باشید و افکار مزاحم را روی آن بنویسید تا کم کم از ذهنتان حذف شوند و مغز دیگر تمام تمرکزش را روی مطالعه بگذارد. شاید از آن دسته دانشجویانی باشید که قصد مهاجرت دارند. بهقدری این مسئله برایم سخت بود که قصد داشتم در آزمونها شرکت نکنم. عوامل متعددی در افزایش تمرکز حواس دخیل هستند که شامل فاکتورهای درونی و بیرونی می باشند. دلسوز: یک مشاور خوب باید دلسوز باشد؛ مشاوری که دانش آموزانش را به چشم مشتری می بیند دلسوزی برای دانش آموزانش نخواهد کرد! شما هم برای موفقت، فقط باید این برنامه را اجرا کنید. البته این نوع پذیرش دارای شرایط خاص تعهد خدمت (سه برابر مدت زمان تحصیل در مناطق محروم)، عدم توانایی خرید یا جابجایی یا تغییر رشته و… مثلا اگه روز شنبه واسه ادبیات باکس تعریف کردی، باکس بعدی روز دوشنبه یا سه شنبه بزار که اینجوری تا بین باکس قبلی و بعدی خیلی زمان زیادی نگذره. پس یک برنامه خوب کمک می کند تا با خیال راحت تری مسیر کنکورتان را طی کنید.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما