تعداد معتادان کشور اعلام شد

[ad_1]

ایسنا نوشت: کل دفتر مرکزی و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نزدیک به 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مستمر موادمخدر در کشور وجود دارد، گفت: همچنین بر اساس آمار یک میلیون و 200 هزار مصرف کننده مواد مخدر مصرفی در کشور وجود دارد.

فرید براتی 11 دیماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد مراکز جامع درمان و بازگشایی در کشور کلید خورده است، اظهار کرد: این مراکز تا دهه فجر سالجاری در کشور افتتاح می شود، هر استان دارای یک مرکز کمتر است.

مدیرکل دفتر کشاورزی و درمان درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده تعداد 100 معتاد متجاهر در چهارم و بختیاری بالا است، گفت: به نظر می رسد باید در این آمار ارزیابی شود زیرا معتاد متجاهر به فرد بیخانمانی گفته می شود که به حال بیمار مبتلا می شود. است، اما همیشه به دلیل شرایط فرهنگی خانواده ها از معتادان خود حمایت و آنها را طرد نمی کنند.

وی افزود: بهمنظور پیگگیری از مصرف بهویژه در بین قشر جوان کارزار رسانه های پیگگیری از مصرف گل و شیشه در استانها انجام شد و نتایج خوبی را در بر داشت.

براتی در ادامه با بیان اینکه نزدیک به 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد، عنوان می کند: همچنین حسب آمار یک میلیون و 200 هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور وجود دارد و تعداد دیگری از مصرف کنندگان مصرف کنندگان مستمر موادمخدر در کشور وجود دارد. ایران بالاتر از افراد معتاد تفننی است.

مدیرکل دفتر کشاورزی و درمان درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 7410 مرکز کلینیک درمان سرپایی و 1200 کمپ ترک کشور در کشور وجود دارد، اظهار کرد: 110 مرکز درمان سرپایی در کشور از سازمان بهزیستی مجوزها دارند که شش مرکز دولتی و با درمان دارند. دارویی که متادون است، مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در سال گذشته یک آسیب شناسی در خصوص بازگشت مجدد معتادان به موادمخدر پس از خروج از کمپها، عنوان کرد: معمولا درمان معتاد تداوم ندارد و معتاد متجاهر پس از بازگشت به جامعه مجدداً در دام درمان می شود، بنابراین خدمات باید انجام شود. استمرار داشته باشید.

براتی اضافه کرد: معمولا معتادان بعد از ترک مورد حمایت خانواده قرار نمیگیرند و بهعلت نمیتوانند شغل مناسبی را برای سلامتی آنها وجود داشته باشد، بنابراین مراکز درمان و بازتوانی در استانها این موارد را دنبال میکنند، در چهارمحال و بختیاری این مرکز در این مرکز در حال انجام است. شهر گندمان از شهرستان توابع بروجن احداث شده است.

مدیرکل دفتر محیط زیست و درمان درمان سازمان بهزیستی کشور افزود: در 24 استان کشور مراکز توانمندسازی معتادان متجاهر با همکاری سازمان بهزیستی و شهرداری ها برای اسکان معتادین متجاهری که درمان خود را ترک کرده و مکانی برای اسکان ندارند، ایجاد شده است، در کشور 1400 نفر تحت تاثیر قرار می گیرند. پوشش این مراکز هستند و به مدت یکسال پس از ترک خدمات خدمات دریاننڪ می‌د.

وی ادامه داد: معمولا آمار مانایی معتادان پس از ترک حدود هفت درصد است، اما پس از اجرای طرح پیگیری معتادان ترک شده توسط مددکاران اجتماعی این عدد به 25 درصد رسیده است.

براتی از ارائه خدمات به معتادان پرخطری که به ترک مصرف می کند خبر داد و بیان کرد: برای این دسته از مراکز معتادان گذری و سرپناه احداث شده است، در مراکز گذری ثابت و سیار خدمات بهداشتی، درمانی، ارائه محصولات بهداشتی و غذایی در پاتوق ها. معتادان ارائه می شود و در 108 مرک سرپناه این معتادان متجاهر خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل دفتر محیط زیست و درمان درمان سازمان بهزیستی کشور افزود: این مشکلات برای کاهش آسیب های ناشی از عارضه بیماری ایدز، هپ و بیماری های مراقبتی ناشی از زندگی این افراد انجام می شود.

۴۲ هزار نفر به ایدز در کشور شناسایی شده است

وی در مراکز ویژه ایجاد باشگاههای مثبت در استانها برای حمایت اجتماعی از بیماران مبتلا به HIV در برنامه ششم، گفت: بیماران در این مراکز حمایت از بیماری می گیرند، این مرکز در روستای چنارمحمودی واقع در شهرستان لردگان به صورت ویژه احداث شده است، همچنین در کشور. 43 باگگاه مثبت وجود و از 42 هزار بیمار هناسایی شده مبتلا به ایدز 5000 نفر تحت حمایت این باگگاهها قرار دارند.

براتي در خصوص ارائه خدمات آبي از معتادان در محلات آلوده و پرخطر از اين نظر، مشخص كرد: دستگاههاي متعدد در اين زمينه كاري دارند، براي آبياري از زنان و كودكان در اين محلات طرح پازك اجرايي مي شود، صدماتيك 500 محله بيماري به موادمخدر انجام مي شود. کشور وجود دارد.

آمار بالای جدولی معتادان متجاهر به عجیب

مدیرکل دفتر محیط زیست و درمان درمان سازمان بهزیستی کشور در خصوص انتشار شایعات مبنی بر اینکه معتادان به بحث در مورد آسیب آسیب نمی بیند، می شود: معتادان به صورت تصویری از وضعیت ایمنی استفاده می کنند. از 31 هزار معتاد متجاهر که از آنها تست گرفته شده حدود 1070 معتاد مثبت اعلام شد که عدد بالایی است.

وی توضیح داد: در ایام فوریه در مرحله اول کمک پنج میلیون تومانی به مراکز تحت پوشش بهزیستی پرداخت و همچنین مراکزی که در املاک سازمان بهزیستی مستقر بودند در این ایام بخشوده شده بودند، همچنین از مراکز ترک اعتیاد نیز حمایت می شود. در این ایام تعطیل شدند که امیدواریم با تغییر وضعیت شهرها از قرمز به زرد و نارنجی مجددا این مراکک فعالیت خود را آغاز کنند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما