دهمین گرگِ سفید در فوتبال ایران

[ad_1]

سرانجام عزیزب آمانوف، بازیکن 24 ساله و 174 سانتی متری تیم لوکوموتیو ازبکستان به ایران آمد تا قرارداد خود را با باشگاه استقلال امضا کند و رسما آبی پوش شود. عزیزبک قرار است به دهمین بازیکن ازبکستانی فوتبال ایران تبدیل شود. از بین 9 بازیکن قبلی که به فوتبال ایران آمده اند تنها چهار نفر می توانند عملکردی داشته باشند و پنج نفر دیگر را کمتر به یاد داشته باشند.

مشهورترین ازبکستانیِ فوتبال ایران، برنده ۲ توپ طلللای قره آسیا سرور ج. بازیکنی که برای حضور در استقلال علیرضا منصوریان به ایران آمد، اما بسته شدن پنجره نقل و انتقال آبی پوشان باعث شد تا او سر از سپاهان درآورد و در شهرآورد نصف جهان هم گلزنی کند. سرور سرانجام در شروع لیگ هفدهم به استقلال آمد و خیلی زود دل هواداران استقلال را ربود. او با وجود سن بالایی که داشت در مرکز زمین به یک مهره غیر قابل جانشینی بود، اما خیلی زود و در پایان فصل داد داد فوتبال ایران را ترک کرد و به قزاقستان برود. جپاروف هم جام حذفی فوتبال ایران را فتح کرد. هم در ترکیب منتخب سال قرار گرفت و هم بهترین پاسور لیگ برتر شد.

دیگر بازیگر معروفی که ازبکستان به ایران آمد الکساندر لوبانوف بود. گلری خوش چهره که به تاگگی جای ایگناتی نستروف در درون دروازه گرگهای سفید را گرفته بود. او آمد تا اوضاع بد دروازه پرسپولیس را سامان ببخشد، اما حضورش خیلی کمک کننده نبود و خیلی زود به ازبکستان بگگت.

فوزیل موسایف هم از ازبکستان به ایران آمد تا لباس سپاهان اصفهان را تهک. او پیش از جپاروف و لوبانوف در لیگ برتر بازی کرد. او که بازی را در 2 سه پست هم نمایش متوسط ​​را در جمع طلایی پوشان از جای گذاشت و در 40 بازی 2 گل را به ثمر رساند و در لیگ چهاردهم با تیم حسین فرکی قهرمانی در لیگ برتر ایران را هم تجربه کرد. .

دیگر ازبکستانی تقریبا شناخته شده فوتبال ایران بهادر نسیموف بود که در تیم ملی ازبکستان هم بود. او در سال 2014 به پدیده آمدو در ابتدای حضورش چند گل مهم را به تیم های مختلف از جمله تراکتور زد، ولی کم کم به افت رفت و بیش از یک سال در فوتبال ایران دوام نیاورد.

اما سایر بازیکنان ازبکستانی شاغل در فوتبال ایران چه کسانی بودند؟

زین الدین تاجیف (صبای قم)، شهباز ارکینوف (پاس همدان)، یاروسلاو کروشلتینسکی (پدیده مشهد)، اویبک قلیچف (پیکان)، روسلان ملزیدینوف (نفت مسجدسلیمان). در این میان تنها ارکینوف کمی خود را به فوتبالدوستان ایرانی دش.ی دش.

حالا استقلال با جذب امانوف در تعداد بازیکنان ازبکستانی که در کنار سپاهان و ورزش قرار گرفته است و باید دید آمانوف می تواند خاطرات خوب سرور جپاروف را تداعی کند یا قرار است مانند الکساندر لوبانوف باشد که در پرسپولیس نمایش مثبتی داشته باشد.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما