راهنمای کامل و جامع برای حل مشکل اتصال به اینترنت – دیجیاتو

[ad_1]

برای همه ما اتفاق افتاده است که ناگهان اتصال به اینترنت را قطع کردیم. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد ، به خصوص اگر بارها و بارها تکرار شود. در این مقاله ، ما قصد داریم به بررسی تمام مشکلاتی که می تواند بر اتصال اینترنت شما تأثیر بگذارد ، بپردازیم و همچنین نحوه حل آنها را به شما نشان دهیم. در واقع یک راهنمای جامع برای حل مشکل اتصال به اینترنت برای شما تهیه شده است.

چرا به اینترنت دسترسی ندارید؟

اینترنت شما هنوز پر است و قبلا از آن استفاده کرده اید ، اما ناگهان دیگر نمی توانید به اینترنت متصل شوید. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ، از مشکلات سخت افزاری گرفته تا بدافزارها. در ادامه این مقاله می خواهیم همه این مشکلات را بررسی کرده و همچنین راه حلی برای حل آنها ارائه دهیم تا بتوانید تا پایان با دیجیاتو همراه باشید.

از وب سایت های مختلف دیدن کنید

یکی از رایج ترین دلایل مشکل اتصال به اینترنت عدم نمایش وب سایت است. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد ، از جمله عدم پرداخت هزینه مناسب توسط میزبان سرور یا اپراتور وب سایت.

مهم نیست که چرا یک سایت نشان داده نمی شود ، نمی توانید وضعیت اتصال به اینترنت را با همان سایت بررسی کنید. بنابراین قبل از اینکه به عیب یابی اتصال به اینترنت بپردازید ، حداقل یک یا دو وب سایت معروف مانند Google یا Amazon را بررسی کنید. اگر با این وب سایت ها مشکلی ندارید ، اینترنت شما متصل است ، اما اگر وضعیت متفاوت است ، چند مرحله بعدی را برای حل مشکل امتحان کنید.

تنظیمات WiFi رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی خود را بررسی کنید

راه دیگر برای عیب یابی مشکلات اتصال به اینترنت این است که مطمئن شوید به درستی در دستگاه های مختلف تنظیم شده است. آیا دستگاه شما به درستی به روتر وصل شده است؟ آیا رمز را درست وارد کرده اید؟

مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می کنید ، باید اطلاعات صحیح را در هر مورد وارد کنید. اگر رمز عبور پیچیده ای برای روتر انتخاب کرده اید ، باید آن را با دقت وارد کنید.

مطمئن شوید که روتر روشن است

این می تواند ایده خوبی باشد که خودتان روتر را بررسی کنید تا از روشن بودن آن مطمئن شوید. وقتی روتر متصل شد ، آن را روشن کنید. اگر وقتی دکمه را فشار می دهید روتر روشن نمی شود ، ممکن است آداپتور مشکلی داشته باشد. در این مرحله شما به یک آداپتور جدید نیاز دارید.

خرابی شبکه اینترنت

ممکن است به دلایلی اینترنت منطقه شما مدتی مختل شود. یا شرکتی که از آن اینترنت خریداری کرده اید مشکل دارد.

در این مرحله ، وضعیت اینترنت تلفن همراه را بررسی کرده و از آن برای بررسی وضعیت ارائه دهنده خدمات اینترنت یا پیگیری اخبار مربوطه استفاده کنید. اگر مشکل اتصال به اینترنت به دلیل قطع شدن شبکه است ، باید منتظر بمانید تا برطرف شود. البته تا رفع مشکل می توانید از اینترنت همراه استفاده کنید.

اتصال اینترنت روتر را بررسی کنید

اگر داده ها نتوانند به روتر برسند و اتصال برقرار نشود ، نمی توانید از اینترنت استفاده کنید. مهم نیست از چه نوع اینترنت خانگی استفاده می کنید ، در هر صورت ، اتصال از طریق پورت روی دیوار خانه و کابل به روتر شما می رسد و می توانید به اینترنت متصل شوید.

ممکن است روتر شما دارای کابل مخصوص باشد ، اما باید مطمئن شوید که به روتر متصل است. اگر فکر می کنید با این کابل مشکل دارید و نمی توانید به اینترنت متصل شوید ، آن را تعویض کنید.

همچنین می توانید با ورود به صفحه مدیریت روتر ، اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اعتبار این صفحه در روتر است و برای دسترسی به صفحه مدیریت باید از مرورگر استفاده کنید. بنابراین اگر روتر روشن است ، باید بتوانید به این صفحه دسترسی داشته باشید. پس از رفتن به این صفحه ، اطلاعات مربوط به اتصال اینترنت خود را پیدا کنید.

پینگ رو چک کن

ارتباط بین رایانه و روتر شما با استفاده از پینگ تعیین می شود. Ping یک دستور شبکه است که داده ها را به آدرس IP یا وب سایت خاصی ارسال می کند و می تواند مشکلاتی را در اتصال اینترنت شما ایجاد کند.

  • آدرس IP روتر خود را پیدا کنید.
  • یک رابط خط فرمان مانند Windows PowerShell را در رایانه خود اجرا کنید.
  • فرمان پینگ [IP_ADDRESS] وارد کنید و البته محل [IP_ADDRESS]، IP خود را وارد کنید

اگر نتیجه پینگ یک سری “پاسخ از” باشد ، مشکلی برای اتصال به روتر شما وجود ندارد.

از کابل اترنت متفاوت استفاده کنید

کابل های اترنت سریعتر از Wi-Fi هستند ، اما ممکن است بعد از مدتی کار خود را متوقف کنند. برای بررسی خرابی کابل اترنت ، از کابل جدیدی برای اتصال سیستم خود به روتر استفاده کنید. اگر مشکل از کابل است ، می توانید با کابل جدید دوباره آنلاین شوید.

بین کانال های بی سیم جابجا شوید

اگر اترنت کار می کند اما دارای مشکلات wifi است ، احتمالاً به دلیل کانال های انتخابی روتر است. بسته به محل زندگی شما ، روترها دارای دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتز و 28 کانال هستند. با این حال ، همیشه چندین کانال برای انتخاب وجود دارد.

اگر روتر و همسایه شما در یک کانال باشند ، هر دو ضعیف کار می کنند. بهترین کاری که می توانید در این مرحله انجام دهید این است که کانال WiFi را تغییر دهید. برای این کار توصیه می کنیم این مقاله دیجیاتو را مطالعه کنید.

به روز رسانی سیستم عامل روتر

به روز رسانی سیستم عامل می تواند مشکل روتر شما را برطرف کند. زمان بارگیری این فایل بستگی به کیفیت شبکه دارد. می توانید این فایل را با استفاده از رایانه محل کار یا سیستم یکی از دوستان خود بارگیری کرده و با استفاده از یک USB در روتر کپی کنید.

برای اطلاع از کارکرد این روش ، باید به وب سایت سازنده روتر مراجعه کرده و سیستم عامل موجود برای روتر خود را بررسی کنید. علاوه بر سیستم عامل رسمی سازنده ، می توانید از سیستم عامل روتر شخص ثالث نیز استفاده کنید.

سیستم را برای وجود بدافزار بررسی کنید

بدافزار می تواند اتصال اینترنت شما را مسدود کند ، که یک تکنیک ساده است و از بارگیری آنتی ویروس یا ضد بدافزار برای حذف خود جلوگیری می کند.

اگر قبلاً اتصال به اینترنت ندارید ، سیستم خود را اسکن کنید تا بدافزار حذف شود. می توانید از هر آنتی ویروسی که دارید استفاده کنید ، حتی خود Windows Defender. اگر نمی تواند ، از سیستم دیگری برای بارگیری نرم افزار ضد بدافزار و نصب آن بر روی سیستم خود استفاده کنید.

ریست کارخانه روتر

در حالی که ما با یک کار آسان روبرو هستیم ، بازنشانی روتر به تنظیمات کارخانه می تواند مشکلات آن را حل کند. با این حال ، این باید آخرین راه حل شما باشد زیرا رمز عبور به حالت پیش فرض بازنشانی می شود و باید آن را به صورت دستی تغییر داده و همه دستگاه ها را مجدداً به آن متصل کنید. اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید ، ارزشش را دارد و می توانید دوباره به اینترنت متصل شوید.

اگر با همه این راه حل ها هنوز نمی توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید ، با ISP خود تماس بگیرید و مشکل را به آنها اطلاع دهید. آنها به احتمال زیاد در این مقاله به راه حل ها اشاره کرده اند ، اما اگر این روش ها جواب ندهند ، احتمالاً مشکل در جاهای دیگر است و ISP شما آن را برطرف می کند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما