ستاره‌های سرباز فوتبال ایران چه کسانی بودند؟

[ad_1]

این روزها ماجرای سرباز شدن محمد حسین مرادمند و سیاوش یزدانی به یکی از سوژه های داغ فوتبال ایران تبدیل شده است. موضوعی که تاگگی ندارد و در سالهای گذگذته هم شاهد سرباز شدن ستاره های لیگ برتری زیاد بودیم. بازیکنانی که مجبورند به جای گرفتن دستمزدهای میلیاردی و بازی در تیمی که متعلق به آن بودند، راهی تیمی شوند و پول به مراتب کمتری بگیرند. در این گگارش به ستاره های سرشناس لیگ برتر می پردازیم که باید راهی تیمی شوند.

حسین ماهینی و آرش افشین

نام این دو بازیکن بازیکن فوتبال ایران هم در بین بازیکنانی که کارت پایان خدمت جعلی وجود داشت. این دو بازیکن در نیم فصل لیگ 94-93 به ملوان پیوستند و خدمت سربازیشان را در این تیم گذراندند.

آرش افشین که پیش از ملوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال ایران بود، بسیار شدید کرد و کیفیت قبلی را به نمایش گذاشت. او پس از ملوان به استقلال پیوست و حضور ناموفقی در این تیم داشت. استقلال خوزستان، فولاد (دو مقطع) و شهرداری آستارا دیگر تیم هایی بودند که برای آنها به میدان رفتند. افشین 32 ساله که روزهای احتمال پیوستنش به لیل فرانسه وجود فرانسه وجود داشت در حال حاضر نمایش نسبتا خوبی برای خیبر خرم آباد در لیگ دسته یک دارد.

حسین ماهینی اما بر خلاف افشین شرایط بهتر بود و از گذراندن خدمت سربازی به پرسپولیس باگگت. ماهینی کاپیتان پرسپولیس هم شد و دو قهرمانی لیگ برتر با این تیم کسب کرد. او هم از پرسپولیسی های سختی که در نساجی پیوست و در حال حاضر در سایپا توپ می باشد.

علی حمودی

استارت سرباز گیت از علی حمودی مدافع سپاق استقلال و سپاهان و افشاگری علی دایی درباره کارت پایان خدمت جعلی این بازیکن خورد. او که یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال ایران در آن سالها بود، با لو رفتن کارت معافیت جعلی اش، در نیم فصل لیگ چهاردهم به تراکتور پیوست.حمودی هم بعد از جدایی از تراکتور دیگر آن بازیکن سابق نشد و افت محسوسی کرد.

مهدی پور، پهلوان و اسماعیلی فر

این سه بازیکن سابق ذوبآهن که در حال حاضر یکی از ستاره های استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند، در نیم فصل لیگ هفدهم از ذوب آهن جدا شدند و برای گذراندن خدمت سربازیشان به تراکتور رفتند.

حضور آن‌ها اختلافات زیادی بین دو باشگاه تراکتور و ذوب‌آهن به وجور دور هر سه بازیکن پس از پایان خدمت سربازیشان به ذوبآهن باگتند و برای این تیم بازی کردند.

شجاع خلیل زاده و سروش رفیعی

مدافع فیکس تیم ملی که جزو آماده ترین بازیکنان ما در راه رسیدن به جام جهانی بود، باید برای گذراندن خدمت سربازی خود تیمش را عوض کند. مدافع فعلی تیم ملی فوتبال ایران که جزو پرونده کارتهای جعلی بود، در نیم فصل لیگ چهاردهم از سپاهان به تراکتور رفت و پس از گذراندن خدمت سربازی دوباره به سپاهان برگشت. خلیلزاده از پشت سر گذاشتن چند موفق در پرسپولیس و قهرمانی های مختلف با این تیم راهی برای فوتبال قطر شد و در حال حاضر مدافع تیم الریان قطر است. تعیین شد و طبق دستور وظیفه نظام باید در یک تیم نظامی بازی می کرد. از همین رو سروش هم راهی تراکتور شد و سربازی خود را در این تیم پشت سر گذ.

قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی

در سالهایی که تا این حد حاشیه دربارب بازیکنان سرباز وجود نداشت، تراکتورسازی دو بازیکن سرشناس را خدمت گرفت; قاسم حدادی فر و احسان حاج صفی. بازیکنان مطرح ذوب آهن و سپاهان نتوانستند به فوتبالشان به دلیل خدمت سربازی ادامه دهند، امیر قلعه نویی سرپرست وقت تراکتورسازی دست روی آنها گذاشت و حدادی فر و حاج صفی راهی تیم تبریزی شدند. حدادی فر به دلیل کسری خدمتی که نیم فصل در تراکتور بود و 12 بازی برای این تیم انجام داد. همچنین احسان حاج صفی نیم یک فصل و نیم در تراکتورسازی حضور داشت و مجموعا 3692 دقیقه و 45 بازی برای این تیم به میدان رفت. او در این مدت ۹ گل نیز برای این تیم به ثمر رساند.

احمدرضا زنده روح

احمد روح، هافبک تیم فوتبال گل گهر سیرجان ابتدایی فصل تلاش زیادی داشت تا خدمت سربازی خود را به تعویق بیاندازد ولی در این امر ناکام بود و دعوتش به اردوی تیم ملی باعث شد که چنین قانونی را استفاده کنند. گفتوگویی توضیح داد که فصل ابتدایی برای استفاده از این قانون اقدام کرد ولی به او گفته حضور در لیست تیم ملی ملاک نیست و باید در فهرست نهایی قرار بگیرد که چنین شرایطی برایش فراهم باشد و به فجرسپاسی رفت تا خدمتش را آنجا اسپری کند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مرادمند دقیقاً شرایط مشحبه زنده د.در دور او هم مثلهافبک سابق گل گهر در فهرست اولیه بازی عراق با عراق بازی با و سوریه در اردوی حضور داشت ولی در فهرست نهایی محل پیدا نکرد و خط خورد. پس او نیز مانند شرایط زنده روح استفاده از این قانون را ندارد.

امید عالیشاه و احمد نوراللهی

دو ستاره پرسپولیس در لیگ شانزدهم و در حالیکه پرسپولیس در مسابقات قهرمانی با تراکتور قرار داشت، مجبور شدند راهی این تیم شوند. احمد و امید که جزو ستاره های لیگ می شوند، به دلیل کسری خدمت زودتر از موعد به پرسپولیس باگتند.

منبع: خبرورزشی

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما