سرور ابری چیست و چگونه رایانش ابری می تواند به شرکت ها کمک کند؟

[ad_1]

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و سردبیران مسئولیتی در قبال محتوا ندارند.

رایانش ابری و مزیت های سرورهای ابری نسبت به سایر خدمات مانند vps چیست و چگونه می توانیم با استفاده از خدمات ابری در هزینه خود صرفه جویی کنیم؟ در ادامه با ارائه دهندگان سرور رایگان ابری آشنا خواهید شد.

رایانش ابری به طور گسترده برای ارائه فناوری سریعتر، انعطاف پذیری منابع، دسترسی و پایداری بهتر و کارایی هزینه استفاده می شود.

وقتی یک سرور مجازی ابری خریداری می‌کنید، فقط برای منابعی از جمله پردازنده، حافظه و هارد دیسکی که استفاده می‌کنید، پرداخت می‌کنید و این به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های عملیاتی خود را مدیریت و کاهش دهید و زیرساخت‌های خود را کارآمدتر اجرا کنید. و با افزایش یا کاهش نیازهای کسب و کار شما، منابع مورد نیاز خود را فورا تغییر دهید.

شرکت‌های سرورهای ابری زیادی در ایران مانند آمازون، گوگل، آژور خارج از کشور و آسیاتک کلود وجود دارند که زیرساخت‌های مناسب، قیمت‌های رقابتی و خدمات رایانش ابری کم‌هزینه را در اختیار مشترکان قرار می‌دهند.

رایانش ابری به طور کلی به چه معناست؟

رایانش ابری ارائه و ارائه خدمات محاسباتی شامل سرورهای ابری یا سرورهای مجازی، ذخیره‌سازی، پایگاه‌های اطلاعاتی، شبکه‌ها، نرم‌افزار، تحلیل، اطلاعات و خدمات دیگر از طریق اینترنت یا ابر است.

مزایای رایانش ابری چیست و چرا باید از سرورهای ابری به جای VPS یا سرورهای مجازی استفاده کنیم؟

می توان گفت که رایانش ابری تغییر بزرگی در شیوه سنتی تفکر در مورد منابع فناوری اطلاعات است.

در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که مزایای سرویس های ابری چیست و این سرویس چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می دهد.

پرداخت ساعتی در سرور ابری

یکی دیگر از مزایای خدمات ابری در آسیاتک کلود Pay As You Go است. این بدان معناست که شما هزینه منابع را بر اساس میزان استفاده ساعتی خود پرداخت می‌کنید و می‌توانید با خاموش کردن آن در زمانی که به سرور ابری خود نیاز ندارید، در هزینه‌های CPU و ذخیره‌سازی صرفه‌جویی کنید.

دسترسی

با توجه به معماری و ساختارهای مورد استفاده در خدمات زیرساخت ابری (IaaS)، دسترسی به منابع مورد نیاز بسیار پایدارتر از سرور اختصاصی یا سرور مجازی است.

در رایانش ابری، اگر سرور میزبان به هر دلیلی از کار بیفتد، سرور ابری شما به طور خودکار به سرور میزبان دیگری منتقل می شود و سرور قطع نمی شود.

عملکرد بالا

خدمات رایانش ابری با استفاده از زیرساخت شبکه با ظرفیت بالا و تجهیزات مدرن و بسیار کارآمد در مراکز داده ایمن و پیشرفته میزبانی می شوند.

هزینه های کمتر با سرورهای ابری

یکی از مزایای اصلی رایانش ابری صرفه جویی در هزینه است که بسیاری از مشاغل به سمت آن کشیده می شوند.

با استفاده از خدمات ابری، دیگر نیازی به خرید دستگاه ها و سرورهای فیزیکی گران قیمت، یافتن مکانی با سیستم خنک کننده مناسب، پرداخت قبوض بالای برق و استخدام کارکنان متخصص فناوری اطلاعات برای نگهداری و پشتیبانی دستگاه ها ندارید.

قابلیت اطمینان

قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی مستقل داده ها در خدمات رایانش ابری به یکی از امن ترین روش های پردازش و ذخیره سازی داده ها تبدیل شده است.

خدمات تحویل فوری

برخی از ارائه دهندگان خدمات ابری به مشترکین خود داشبوردهای سلف سرویس ارائه می دهند تا بتوانند به سرعت منابع محاسباتی مورد نیاز خود را تنها با چند کلیک دریافت کنند. این به شرکت ها کمک می کند تا برای ظرفیت و انعطاف پذیری منابع بیشتر برنامه ریزی کنند.

امنیت رایانش ابری

برخی از ارائه دهندگان خدمات ابری معتبر، سیاست ها، فناوری ها و کنترل های مختلفی را ارائه می دهند که می تواند امنیت سیستم شما را افزایش دهد و از داده ها، برنامه ها و زیرساخت های شما در برابر تهدیدات احتمالی محافظت کند.

مقیاس پذیری سرور ابری

مقیاس پذیری خدمات رایانش ابری باعث می شود تا کاربران در هر زمانی منابع را افزایش یا کاهش دهند.

به عنوان مثال، اگر به دلیل ترافیک بالای وب سایت خود به منابع بیشتری در کمپین تبلیغاتی خود نیاز دارید، به عنوان مثال.

نکات کلیدی هنگام خرید سرور ابری چیست؟

قبل از خرید سرور مجازی باید به نکات زیادی توجه کنیم تا بتوانیم بهترین سرور را برای رایانش ابری مورد نیاز خود انتخاب کنیم.

نگهداری داده ها

اولین چیزی که هنگام برنامه ریزی برای خرید سرورهای ابری خارج از کشور باید به آن توجه داشته باشید این است که تحریم ها مانع از ارائه خدمات بسیاری از شرکت های بزرگ خارج از کشور به ایرانیان و احتمال بسته شدن حساب های آنها و عدم دسترسی آنها به اطلاعات برای داشتن می شود.

زیرساخت سرور ابری پیشرفته و غیرمتمرکز

یکی از مهم ترین عوامل در هنگام خرید یک سرور ابری خوب، زیرساخت غیرمتمرکز آن است. برخی از شرکت‌های ایرانی که مراکز داده را دارند و اداره می‌کنند، سرویس‌های ابری خود را به‌صورت غیرمتمرکز در چندین مرکز داده در کشور میزبانی می‌کنند که کاربران آن‌ها سرویس‌هایی با ثبات بیشتر، تاخیر شبکه کمتر و سرعت بالاتر برای محتوای میزبانی شده دارند. بنابراین بسیار منطقی است که اولویت در خرید سرور پیشرفته استفاده از شرکت ها و مجموعه های ارائه دهنده خدمات ابری در ایران باشد.

قیمت های رقابتی و اقتصادی

قیمت خوب و مناسب برای تمامی شرکت ها و افراد همیشه یکی از عوامل انتخاب است. در این شرایط با توجه به افزایش قیمت ارز و عدم دسترسی شرکت های خارجی به پرداخت، خرید خدمات ابری به ریال بهترین گزینه است که علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، امکان خرید فوری خدمات را نیز فراهم می کند. با چند کلیک

ارائه دهندگان خدمات ابری معروف داخلی که صاحب مرکز داده هستند معمولاً به دلیل هزینه های زیرساختی کمتر، قیمت های بهتری را نسبت به شرکت های خارجی به مشترکان خود ارائه می دهند. Pay As You Go نکته مهم دیگری است که هنگام خرید سرور ابری باید در نظر بگیرید. این بدان معناست که شما فقط هزینه منابع مصرف شده را پرداخت می کنید و در صورت خاموش شدن سرور، فقط برای منابع استفاده شده مانند فضای دیسک پرداخت می کنید.

پشتیبانی 24/7 از سرورهای ابری

نکته مهم دیگر در هنگام خرید سرورهای ابری پشتیبانی حرفه ای و مناسب ارائه دهنده خدمات است. برای حل هر گونه مشکل باید در هر زمانی از شبانه روز فوراً با پشتیبانی فنی تماس بگیرید.

شرکت های سرور ابری رایگان کدامند؟

یکی از مهم ترین ویژگی ها هنگام خرید سرور مجازی ابری، امکان استفاده از پلتفرم و تست محصول برای آشنایی با تمامی ویژگی های آن است.

آسیاتک ابری به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان خدمات ابری در کشور، کاربران خود را قادر می سازد تا نسخه آزمایشی سرویس ابری رایگان را آزمایش و استفاده کنند.

برای استفاده از سرور رایگان ابری، می توانید در پلتفرم ابری پیشرفته آسیاتک ثبت نام کنید و سیستم عامل مجازی ویندوز یا لینوکس خود را ایجاد و استفاده کنید.

از کجا می توانم یک سرور ابری مناسب و ارزان بخرم؟

شاید به مهمترین قسمت از این سوال در ذهن خود رسیده ایم و باید به آن پاسخ دهیم که سرور ابری مجازی مناسب را از کجا می خرید؟

با توجه به نکات ذکر شده، در صورتی که کار خود را روی سرور خارجی انجام دهید و امکان و شرایط پرداخت ارزی سرورها را داشته باشید، گزینه های زیادی دارید.

با این حال، به دلایل ذکر شده، توصیه می کنیم به هیچ وجه از این خدمات استفاده نکنید.

اگر قصد خرید یک سرور ابری ایرانی با بهترین امکانات و امکانات را دارید، می توانید سرویس مورد نظر خود را از شرکت های ایرانی مانند کلود آسیاتک که هم اینترنت و هم پهنای باند را در اختیار شما قرار می دهد و همه شرایط دسترسی به آن را به بهترین شکل در چندین نقطه کشور در ممتازترین دیتاسنترها مانند برج میلاد، آزادگان و میرعماد دارای ظرفیت شبکه بسیار زیاد (تا 1 ترابایت بر ثانیه) و تجهیزات روز دنیا و به دلیل داشتن تجربه و تجربه غنی است. سابقه کار، راحت است و پشتیبانی 24/7 را به شما ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رایانش ابری، از وبلاگ ابری آسیاتک به آدرس https://asiatech.cloud/blog دیدن کنید.

با استفاده از خدمات شبکه توزیع محتوا (CDN) به صورت رایگان، می توانید محتوای جامد سایت خود را خیلی سریع به مشتریان خود در ایران و جهان تحویل دهید.

شبکه توزیع محتوای ابری آسیاتک در سه شهر تهران، تبریز و شیراز دارای پاپ است. به منظور گسترش استفاده از خدمات ابری در کشور و حمایت از شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند به خدمات ابری آسیاتک روی بیاورند، تمامی مشترکان جدید جشنواره ابری آسیاتک از 75 درصد تخفیف برای بسته‌های شارژ برخوردار می‌شوند.

در این جشنواره با خرید بسته های شارژ به هر میزانی که باشید 75 درصد تخفیف دریافت خواهید کرد.

ضمناً برای مشترکین فعلی تا 10 درصد تخفیف در بسته های کارمزد جاری اعطا می شود.

مشترکین جدید می توانند خدمات ابری آسیاتک را 24 ساعت شبانه روز برای یک نسخه آزمایشی رایگان امتحان کرده و با قابلیت های پلتفرم ابری پیشرفته آسیاتک آشنا شوند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما