شکست دنبال ضربه به بایدن با جنگ است

[ad_1]

آرمانملی: در حالی که تنها چند هفته تا پایان دورجمهوری ماندگاری باقی می ماند اما در روزهای بعدی سطوح تنش بین آمریکا و ایران در منطقه افزایش چشمگیری باقی مانده است.

بمب افکن های آمریکایی در روزهای اخیر بر فراز خلیجفارس فراز خلیجفارس به پرواز درآمدهاند و تحرکات نظامی آمریکا در منطقه افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر در سالروز شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت نیز بیدار است که ابزار آن را به انتقام خون سردار سلیمانی ارتباط میدهند.

نکته دیگر اینکه آمریکا در عربی مختلف دارای پایگاه است، اما عراق به کانون مناقشه این روزهای ایران و تبدیل شده است، .به همین دلیل و برای تحلیل و بررسی این موضوع “آرمان ملی” با فریدون مجلسی، تحلیلگر روابط بین الملل. گفت وگو کرده است.

آنها معتقدند: «واقعیت این است که ایران تنها گزینه ای است که می تواند از آن به عنوان یک برنده استفاده کند و آن را به عنوان یکی از موارد دولت چهارساله خود معرفی کند.ترامپ از این است که به عنوان یک سیاه در در تاریخ سیاسی آمریکا باقی خواهد ماند و آیندگان از وی به عنوان یک رئیسجمهور نامعقول و نامتعادل سخن خواهند گفت.

به همین دلیل نیز برای پاک کردم این لکه سیاه اقدامی علیه ایران انجام دهد که آن دیدگاه خودش این لکه سیاه را پاک کند. این در حالی است که وی در واقع این لکه سیاه را پررنگ‌تر خواهد کرد. باید ببینیم دنبال چه بیزی است و چه هدفی را در سر میپروراند که تلاش می کند با کیفیت هایی که در نظر دارد از خود یک قهرمان بسازد; قهرمانی حتی شبیه قهرمان کشتی که جنبه نمایشی دارد». در ادامه ماحصل این گفت‌وگو را می‌خوانید.

چرا در تنها چند هفته از رياستجمهوري ترامپ باقي مانده اما دوباره سطح تنش بين ايران و آمريکا در منطقه خاورميانه افزايش پيدا کرده و بيم جنگ نظامي ميرود؟

تنشهاي اخير شكل تهديد و تقابل دارد. شرايطي كه چند روزي چند روزي ميهمان صندلي رياستجمهوري نيست تقابل درستي بين ايران و آمريكا را بيحاصل ميدانم و معتقدم كساني مانند مجموعه عربي و اسرائيلي كه دور هم جمع شده و دشمني بزرگي با ايران مي كند. سياستهاي بيحاصلي عليه ايران سوء استفاده كرده و وي را ترغيب به تنش بيشتر كنند.

نظر دنبال «نمایش جنگ با ایران» و «ضربه به بایدن» است

اين در سالگرد شهادت سردار سليماني اظهارات انتقامجوياني مقامات جمهوري اسلامي را نيز پيدا كرده است.به همين دليل فضاي تنشآلودي بين دو كشور شكل گرفته است. اين فضاي تنش نيز ککل خطرناکي به خود گرفته است. سوال اينجاست در حالي كه ترامپ در حال ترك كاخ سفيد است چرا بايد ديرد دير رد .

من نگران اين هستم كه براي اينكه راه بيني بايد و ايران را ببندد و بايد در مقابل يك عمل انجام دهد قرار دادن اين تهديدها را در نهايت به تقابل طرفين تبديل كند. به همين دليل در روزهاي حساسي به سر ميبريم. گروههاي منتسب به مقاومت كه داراي امکانات ضعيفي هستند، بيرغبت نيستند كه بين ايران به عنوان يك قدرت بزرگ منطقهاي با آمريكا درگيري شكل بگيرند كه آنها نيز وارد اين تقابل و درگيري شوند.

در چنین شرایطی مانند عربستان سعودی و اسرائیل نیز همیشه از تحریم و ستیز علیه ایران حمايت مي‌كنند را انجام مي‌دهند كه نتايج آن‌ها را راضي مي‌كنند سطح تنش با ايران را تحمل مي‌كنند. بنده اميدوارم در چنين وضعيتي با ككيبيايي و دورانديشي با اين اتفاقات برخورد شود تا خطر براي مردم ايران مرتفع شود.

. حتي اگر قرار است تنشي صورت بگيرد بهتر است اين نوع تنش ها در دولت بايد صورت بگيرد.ترامپ فرد نامتعادل و نامعقولي است و به همين دليل نمي شود با وي درباره عوامل يا تنش به صورت دقيق صحبت كرد. اين در حالي است كه بايد نتوان وضعيتي نكرد و مي توان با دورانديشي بيشتري با وي وارد گفتوگو شد.

آمريكا عنواني را كه تحريكات قابل توجهي از سوي ايران عليه آمريكا در خاورميانه مشاهده كرده است و به همين دليل هشدار را در بين نظام خود در منطقه مي دهد. تنش آفريني است؟

اگر از طرف آمريکا صورت بگيرد بدون ترديد هدفهاي ايران روي آمريکا در منطقه متمرکک خواهد شد. اين حق طبيعي هر ككوري است كه در صورت تهديد، مقابله به مثل كند و اين وضعيت درباره ايران نيز صادق است. نکته مهم این است که وسعت تدارکات و هدفمندی است که ایریکا علیه ایران طراحي مي کند و ميزان سرمايه را که به مردم وارد مي شود داراي اهميت است.

اينكه ايران به چه ميزان آمريكا را هدف قرار مي دهد داراي اهميت است، اما مهمتر اين است كه در پايان اين تنش و جنگ، كشور و مردم ما چه ضررها و زيانهايي را متحمل خواهند شد. به همین دلیل ممکن است ما بیش از این که به فکر ضربه زدن به ضربه زدن به هدف آمریکا باشیم باید فکر کنیم احتمال این جنگ باشیم و با آیندهنگری با آن برخورد کنیم. از خطرهاي احتمالي جلوگيري كند.

چرا در حالي كه در طول چهار سال گذشته با كشورهاي مختلفي تنش اما تنش با ايران وي به اندازهاي داراي اهميتي است كه در روزهاي پاياني عمر رياستجمهورياش همچنان به دنبال تنش و جنگافروزي با ايران است؟ چرا مسئله ایران تا این اندازه برای بانک دارایی اهمیت است؟

واقعيت اين است كه ايران تنها گزينهاي است كه موفق مي شود آن را به عنوان برگ برنده استفاده كند و آن را به عنوان يكي از بزرگ دولت چهارساله خود معرفي كند.ترامپ از اين پس به عنوان يك لكه سياه در تاريخ سياسي آمريكا باقي خواهد ماند. . به همين دليل نيز براي پاک کردن اين لکه سياه اقدامي عليه ايران انجام دهد که ديدگاه خودش اين لکه سياه را پاک کند. اين در حالي است كه وي در واقع اين لكه سياه را پررنگ تر خواهد كرد.

باید ببينيم وي به دنبال چه چيزي است و چه چيزي در ميان سرپروراند كه مي كند با معيارهايي كه در نظر دارد، از يك قهرمان بسازد; قهرماني حتي شبيه قهرمان کشتي کج که جنبه نمايشي دارد. در اين زمينه نيز ککورهاي عربي و اسرائيل آتش بيار معرکه هستند و وي را به چنين کاري ترغيب مي کنند.

از سوي ديگر خود جذابيت دارد با تنشآفريني با ايران خود را در منظر كشورهاي عربي و اسرائيل به عنوان قهرمان مبارزه با ايران نشان مي دهد كه در مدت زمان رياستجمهوري ايران را تحت فشارهاي زيادي قرار داده است.ترامپ در دوران بحران رياستجمهوري خود عربي با اسرائيل را عادي سازي كند و به همين دليل جايگاه قابل توجهي در بين اين كورها پيدا كرده است. این وضعیت ممکن است در آینده نیز درباره ککورهایی مانند مراکک و عمان به وجود آید.با این وجود درگیری با ایران امری است. این اتفاق به اندازه‌ای خطیر است که معقول به نظر نمی‌رسد. اما این مسئله دلیل نمی شود از شخص نامعقولی مانند انتظار رفتار معقولانهای داشته باشید.

آیا سیاست سیاسی آمریکا به راحتی می تواند اجازه دهد که در روزهای پایانی عمر دولتش این ککور را وارد جنگی کند که پایانش نامشخص خواهد بود؟

ساختارهاي سياسي آمريکا در گذگذته رئيسجمهور اين ککور را از جنگ منع شده است. با اين وجود اين معيارها نمي توانند از منع و دفاع از آمريکا ادامه دهند. به همین دلیل در وضعیت خطرناکی قرار داریم. مهمترين دليل اين وضعيت خطرناک نيز اين است که به اقداد ما استناد مي شود و تلاش مي کند اين را براي ضربه زدن به ضربه زدن به آمريکا در منطقه کنيد. اين سخن به معناي اين است كه ممكن است شروع جنگ خود را بهانه‌اي دفاع از آمريكا در منطقه اعلام كند. هنگامي كه اين تنش اتفاق افتاد و ويرانيها و آثار نبايد از خود برجاي گذاشت مهم نيست كه آيا اقدام وي قانوني و صحيح بوده يا خير.

مهم آسيب‌هايي است كه به ايران وارد مي‌شود. همین دلیل باید مانع از جنگافروزی‌ها و تنش‌آفرینی‌های آن شود. در ماههاي آخر رياستجمهوري مشخص از وزراي وي از جمله وزير جنگ كابينه اوليه استعفا كردند. بوده است.

با این وجود خطر مهمتر این است که هدف قصد داشته باشد به خود علیه ایران شکل تدافعی بدهد و بخواهد افکار عمومی را به شکلی اقناع کند که گویا ایران آغازگر جنگ بوده و و از طرف مقابل آمریکا دفاع کرده است. در مککل قانوني قانوني جستجو ميکند تصميمات خود را نيز در همين قالب مرتفع کند.

چرا در عين حالي که آمريکا در بسياري از ککورهاي منطقه ممکن است مورد تهديد قرار بگيرد اما در منطقه کنوني عراق به مرکز تبديل شده است؟

. هدف‌گیری این است که سنگین بوده است. ایران نیز در عراق دارای نیروهای نظامی است که در گذگذته با داعش میجنگیدند و به همین دلیل از گروهای عراق با ایران متحد شده اند. اين گروهها كه مورد حمايت ايران قرار دارند به صورت بالقوه مي توانند براي آمريكا خطراتي را ايجاد كنند.

اين در حالي است كه در هفته‌هاي اخير اتفاقات مختلف در عراق رخ داده است. مقامات ایران در این اتفاقات را تکذیب کنند و مسائل داخلی عراق را به ایران ارتباطی ندارند. اين وجود نوعي به‌جويي در رويكرد نسبت به ايران مشاهده شو.

اين بهانهجوييها نيز داراي منطق نيست و به همين دليل هر احتمالي در اين زمينه وجود دارد. آمريکا خصاخير را به فراموشي مانة تعبير کرده است. اقدامی که برای این صورت می‌گیرد که به جنگ‌افروزی‌های مالی ش.کل ش.گ. بنده معتقدم در شرایط فعلی همه باید بیشتر به ملای فکر کنند.

واقعيت مهم اين است که اگر ايران وارد فاز انتقام شود و رابطه ايران و آمريکا به يک دور تسلسل کشيده شود ممکن است سطح آن به مرور زمان افزايش پيدا کند. اقدام توسط ما صورت گرفته است. با اين وجود چهبسا ديگري توسط آمريکا يا رقباي ايران در منطقه در دپت شعار انتقامجويي ايران انجام مي شود و باعث افزايش تصاديم درگيري ها مي شود. اين يك واقعيت غيرقابل‌انكار است. در شرایطی که ایران باید رویکرد دقیق‌تری را در دستور کار قرار دهد. .

با توجه به سخناني روحاني مبني براي آقاي خاص، علاوه بر اينكه از حكومت ساقط شود از زندگي هم ساقط خواهد شد. در خصوص تحرکات جبهه در سالروز شهادت سردار سليماني به چه احتمال ميدهيد كه شخصي يكي از گنگنههاي انتقام باشد؟

. اين انتقام قرار است امروز يخ فردا دا اين وجود اين به معناي آن نيست باعث بي‌خوابي خوابي پس از دوران رياست‌جمهوري‌اش خواهد شد. به همين دليل نيز به نظر مي‌رسد قهرمان پس از دوران رياست‌جمهوري رودس گرد گرد . زندگی ممکن است مانند زندگی سلمان رشدی باشد که سالها در ترس و هراس ککته شدن زندگی کرد.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما