طرز تهیه شیرینی سه آرد؛ ویژه نوروز

[ad_1]

فراروـ با نزدیک شدن به ایام نوروز پخت انواع شیرینی های خوشمزه خادیدگی رونق دیغاگی‌. شیرینی‌های خانگی مخصوص نوروز معمولی خشک، ریز و بسیار متنوع و رنگارنڳ. شیرینی سه آرد یا سه چارکی یکی از شیرینی های خشک و آردی مخصوص نوروز است که از ترکیب سه آرد گندم، آرد برنج و آرد نخود تهیه می شود و به همین دلیل طعم بسیار دلچسبی دارد.

به گگارش فرارو، این شیرینی همچنین به خاطر داشتن آرد نیست در ترکیباتش بسیار نرم و لطیف است. در این مطلب طرز تهیه شیرینی سه آرد همراه با نکات همم و فوت و فنهای مربوط به طبخ این شیرینی خوشمزه در منزل تقدیم به شما کاربران گرامی خواهند شد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی سه آرد

آرد نخود: ۳۰۰ گرم
آرد سفید شیرینی: ۵۰ گرم
آرد برنج:۵۰ گرم
پودر قند: ۲۰۰ گرم
روغن جامد یا روغن مخصوص شیرینی: ۲۵۰ گرم
پودر هل: ۱ قاشق چایخوری
وانیل: نوک چایخوری
شکلات تخته‌ای برای تزیین: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

پودر قند

نکات مربوط به پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر کرده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که کیسه یا ظرف نگه دارید، ممکن است صاف شود; بنابراین از این که آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت بکوبید و سپس بکوبید.

نکات مربوط به روغن

روغن

برای تهیه شیرینی آردی بهتر است از روغن های مخصوص شیرینی آردی استفاده کنید که به صورت حلبی در فروشگاه های فروش روغن موجود است و از آنها مخصوص شیرینی آردی استفاده کنید. در صورتی که به این روغن تخلیه، از روغن جامد نباتی استفاده کنید. توجه داشته باشید که هرگگ از روغن های صاف قنادی که در لوازم قنادی ها موجود است، استفاده نکنید; زیرا باعث خشکی بیش از حد شیرینی می شود. توصیه ما این است که اگر از روغن مخصوص شیرینی آردی استفاده نکنید، حتما از روغن جامد نباتی و روغن صاف قنادی استفاده کنید.

نکات مربوط به هل

هل

برای تهیه شیرینی حتماً از پودر هل سبز کنید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش‌تری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناست،سر.

طرز تهیه شیرینی سه آرد

۱ ـ ابتدا روغن را روی شعله کم اجاق گاز تا آب شود. وقتی روغن ولرم شد، آن را داخل یک کاسه مناسب بریزید و وانیل و هل را به آن اضافه کنید.

2 در مرحله بعد از پودر قند را کم کم به روغن اضافه کنید و با دست یا همزن دستی خوب هم بزنید تا پودر قند در روغن حل شود.

3 در این مرحله مخلوط سه آرد شیرینی، آرد برنج و آرد نخود را که از قبل یک بار الک کرده اید، کم کم و وی سه مرحله به مخلوط پودر قند و روغن کنید. با دست همزمان هم بزنید تا آرد با روغن مخلوط شود. وقتی همه آرد را اضافه کردید، میبینید که خمیر کم کم می شود و این مرحله در تهیه شیرینی بسیار مهم است. سعی کنید با کمک هر دو دست خمیر را به مدت 5 دقیقه ورز بدهید تا جایی که به دست شما نچسبد و یا حالت پوره پوره نباشد. شکل نهایی خمیر به دست آمده باید منسجم باشد. اگر خمیر به دستان می‌چسبید، کمی دیگر آرد به آن اضافه کنید. سپس روی خمیر را با کیسه فریزر بپوشانید و رن را به مدت چهار تا پنج ساعت در محیط آآپپپخانه بگذار تا بماند.

شیرینی سه آرد

4 بعد از اینکه خمیر ساکن کرد، آن را توی کاسه بریزید و دوباره چند دقیقه ورز بدهید. حالا می توانید خمیر را روی یک سینی پهن کنید و با قالب مخصوص شیرینی های ریز قالب بزنید یا اینکه از خمیر به اندازه گردو بردارید و کف دستتان را بزنید. سپس با یک چیز گرد وسط آ ن را فشار دهید تا حفره کوچکی درست شود. شیرینی های قالب زده را داخل سینی فر و به فاصله از هم بچینید و سینی را در فر 170 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه بدهید تا شیرینی بپدید.

5 وقتی شیرینی پخت و سینی را از خارج کردید، آن را در یک جای خنک بگذارید و تا زمانی که شیرینی ها کاملا سرد نها کاملاً، به آنها دست نزنید; چون ممکن است توی دستان له شوند. وقتی شیرینیها کاملاً خنک شدند، با کمی ککلات تختهای آب شده روی آنها را به دلخواه تزیین کنید. نوش جان.

۶ ـ این مقدار از حدود نیم کیلو شیرینی سه آرد به شما می‌دهد. در صورتی که قصد دارید میزان مصرف این شیرینی را بیشتر کنید، مواد را به نسبتی که گفته شده است، دو برابر کنید.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما