طرز تهیه قرابیه، شیرینی شیک و خوشمزه برای نوروز

[ad_1]

فراروـ قرابیه نوعی شیرینی سنتی آذربایجان است که در شهرهای زنجان، تبریز، قزوین، ارومیه، مراغه و همچنین در جمهوری آذربایجان، ترکیه، یونان و … به شکلهای گوناگون پخته می شود. قرابیه یک شیرینی مجلسی خوشمزه و گران قیمت است که برای تزیین روی آن از مغغ رسته، بادام و یا پودر نارگیل استفاده می کنند.

به گزارش فرارو، اگر دوست دارید در کنار شیرینی های زیبای نوروزی که در منزل تهیه کنید، یک قرابیه شیک و خوشمزه هم باشید، دست به کار شوید و همراه ما باشید تا یک قرابیه خوشمزه و آسان را همراه با نکات مهم و فوت تهیه کنید. و فن‌های مربوط به پخت آن با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذارید.

مواد لازم برای تهیه قرابیه

تخم مرغ: ۱ عدد
نشاسته ذرت: ۹۰ گرم
آرد سفید شیرینی: ۲۵۰ گرم
پودر قند: صد گرم
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
بیکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
کره: ۱۲۵ گرم
روغن روغن: ۲۵ گرم
زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
پودر پسته، مغز بادام و پودر نارگیل: به میزان لازم برای تزیین
عسل: کمی برای تزیین

نکات مربوط به مواد اولیه

پودر قند

نکات مربوط به پودر قند

پودر قند باید حتماً از قند تهیه شده باشد؛ یعنی قند را پودر کرده باشد. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی قند آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب پودر قندی است که به نرمی آرد باشد. توجه داشته باشید که پودر قند بعد از مدتی که کیسه یا ظرف نگه دارید، ممکن است صاف شود; بنابراین از این که آن را به مواد شیرینی اضافه کنید، حتماً با گوشت بکوبید و سپس بکوبید.

نکات مربوط به نشاسته ذرت

نشاسته ذرت

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن میشنوید به جیرجیر از آن میشنوید. استفاده ازنشسته ذرت در انواع دسرها و غذاها عامل است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی توانم این دو را جایگگین مقایسه کنید. نشاسته ذرت را می توانید در بسته بندی های بهداشتی از فروگگاه های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

نکات مربوط به آرد

آرد

نکته مهمی که باید در مورد آرد به آن توجه کنید، کیفیت آردهای موجود در بازار است که با هم تفاوت دارند. به همین دلیل میزان هزینه با کیفیت آرد ممکن است آن کمتر یا زیادتر از مقداری باشد که در دستور گفته شده است; بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شیرینی درحال سفت شدن است. ولی هنوز مقداری از آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه کرده، کافی است و بقیه را اضافه کنند. اگر هم طبق دستور عمل کردید؛ ولی حس کردید شما هنوز به آن چیزی که باید برسد، نرسیده است. یعنی باید کمی بیشتر اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید. حال ممکن است این مقدار با توجه به کیفیت آرد کم یا زیاد شود.

طرز تهیه قرابیه

۱ ـ برای شروع کار کره را از خارج خارج کنید تا به سرعت نزدیک شود. سپس آن را داخل یک کاسه بریزید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود و بعد از آن پودر قند و روغن روغن را به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

2 در مرحله بعد از تخم مرغ وانیل + + زعفران دم کرده را به مواد اضافه کنید و با همان لیسک هم بزنید تا همه مواد را با هم یکدست کنید و بعد از نشاسته ذرت را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

3 در مرحله آخر آرد و بیکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و الک کرده اید، کمکم و طی دو تا سه مرحله به مواد شیرینی اضافه کنید و با دست خوب هم بزنید تا خمیری یکدست و صاف بدون دانه درست شود که به دست نچسبد. . خمیر آماده را داخل کیسه فریزر قرار داده و به مدت 1 ساعت در محیطی به آن را می دهد.

قرابیه

4 بعد از اینکه خمیر ساکن کرد، تکه های ده گرمی به اندازه یک گردوی از خمیر بردارید و با دست گرد کنید. داخل سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و گلولهای خمیر را که آماده کرده اند، با فاصله از سینی فر بچینید; سپس سینی فر را داخل فر 180 درجه سانتیگراد که از قبل گرم کرده، به مدت 15 دقیقه نگه دارید تا قرابیه ها کاملا پخته شوند.

5 بعد از اینکه سینی قرابیه را از خارج کردید و قرابیه ها کاملا خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید. عسل را روی بخار کتری قرار بدهید تا کمی رقیق شود. پسته، بادام خرد شده و تفت داده شده و پودر نارگیل را در کاسه های جدا بریزید و کنار دستان قرار دهید. حالا یک دانه از قرابیه ها را برداید و سرش را در داخل عسل آب کنید بزنید؛ سپس موضع همان قسمت عسلی را داخل پودر پسته بزنید و قرابیه بعدی را به همین ترتیب با بادام خرد شده و بعدی را با پودر نارگیل تزیین کنید. حالا قرابیه‌های خوشمزه و زیبای شما آماده است. نوش جان

نکته مهم
زمان فر و زمان قرار گرفتن شیرینی در فر با توجه به نوع فرهای برقی و گازی متفاوت است. برای فر برقی بهتر است دما حدود 165 درجه سانتیگراد باشد و فر را در حالت کانوککن قرار دهید.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما