طرز تهیه کباب لای پلو، طعمی متفاوت و خوشمزه

[ad_1]

فراروـ پلوهای مخلوط در سفره غذاهای ایرانی‌ها جایگاه مخصوص به خود را دارند. باقالی پلو، کلم پلو، هویج پلو، شیرین پلو، مرصع پلو و … از انواع ولوهای مخلوطی هستند که در مهمانی ها طرفداران خاص خود را دارند. کباب لای پلو نوعی مخلوط پلوی است که برای تهیه آن کباب تاب های آماده را لای برنج در قابلمه می گذارند تا همراه با برنج دم بیکد.

به گزارش فرارو، طبخ این غذا به این شیوه باعث می شود برنج عطر و ۷، ڌگ همچنین از آنجایی که این غذا شبیه ته‌چین است، ظاهر زیبا و چشم نوازی دارد. در این مطلب طرز تهیه کباب لای پلو همراه با نکات مهم و فوت و فنهای مربوط به تهیه آن در منزل تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کباب لای پلو

برنج: ۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
پیاز بزرگ: ۱ عدد
زعفران دم کرده: یک چهارم فنجان
گوجه: ۳ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر: به میزان دلخواه
روغن روغن: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

زعفران

نکات مربوط به زعفران

همیشه سعی کنید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید. چون هرقدر زعفران را با آب بیشتر دم کنید، کمرنگتر می شود و مجبور می شوید برای به دست آوردن رنگ دلخواهتان از زعفران بیشتر استفاده کنید; بنابراین چگونه دم کردن زعفران بسیار مهم است. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا پند پند کاملاً بعد به ازای 1 قاشق چایخوری زعفران 2 قاشق سوپخوری آب جوش و 2 تکه یخ به آن اضافه کنید. افزودن یخ باعث می‌شود به زعفران شوک وارد شود و رنگ بیش‌تری بدهد.

زعفران را در ظرف دردار در فریزر نگهداری کنید و موقع استفاده اجازه بدهید در محیط یخ زدایی شود. پس از هر بار استفاده دوباره داخل زعفران باقی مانده را فریزر قرار دهد. حواستان زعفرانی باشد که می‌کنید، تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمید زعفران تقلبی یا خالص است. زعفران را بین انگشتتان و فشار بدهید. اگر روغن پس نداد؛ یعنی خالص است. زعفران‌های تقلبی معمولاً براق هستند.

نکات مربوط به گوشت

گوشت

معمولاً وقتی از گوشت قرمز می‌شود صحبت کرد، بیشتر از مضرات آن گفته می‌شود. اما خوراکی گوشت قرمز حاوی میزان مصرف و بهترین ماده غذایی برای تقویت ماهیچه ها و استحکام عضلانی بدن است. همچنین دارای میزان قابل توجهی از امگا 3 و دارای منبع غنی از آهن است و برای پیگگیری از کمخونی بسیار دقیق است. آهن از یک سو به ساخت هموگلوبین موجود در خون کمک می کند و از سوی دیگر رسیدن به قلب و مغغ را سرعت می بخشد.

گوشت قرمز منبع بسیار خوبی از ویتامین‌های گروه B است. این گروه از ویتامین‌ها برای سوخت و ساز بهتر بدن هستند. همان طور که می‌کنید گوشت قرمز ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. مهم این است که میزان مصرف و مصرف 1 لی 2 بار در هفته برای بدن بسیار مفید است. اگر در تهیه گوشت چرخ کرده از گوشت گوسفند استفاده کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که گوشت گوسفند در پخت آب می شود; باید اندازه کباب تابه‌ای را بزرگ‌تر کنید. توصیه میکنیم برای تهیه کباب تابهای از گوشت چرخ کرده مخلوط گوساله و گوسفند استفاده کنید.

نکات مربوط به پیاز

پیاز

اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع کیازها توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروفترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید طعم ملایم‌تری نسبت به پیاز زرد دارد. از نظر کاربرد شبیه پیاز قرمز است و می شود را خام خورد و یا در سالادها و دیپها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذاهای مکزیکی بهترین گزینه است. پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتر دارد و به خاطر رنگ زیبایش می توانم از آن برای تئین بشقاب غذا هم استفاده کنم. علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم مناسبی است. پیازهای قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند. بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمیگیرند.

طرز تهیه کباب لای پلو

۱ ـ ابتدا پیاز را رنده کنید و داخل یک کاسه بریزید؛ سپس گوشت چرخ کرده را همراه با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه به ویاز اضافه بنید و کمی زعفران بریزید. مخلوط شوند. کف یک ماهی تابه را با روغن خیلی کم چرب کنید. از مایه گوشت به اندازه یک نارنگی بردارید و کف دستتان را پهن کنید. کبابهای آماده را داخل ماهی تابه بچینید و روی اجاق گاز را بگذارید و شعله را کم کنید تا کم کم بپندید. هر دو طرف گوشت را به این ترتیب سرخ کنید.

2 بعد از اینکه کباب تابهایها را سرخ کردید و کنار گذاشتید، گوجهها را حلقه کنید و همان ماهی را با کمی روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

۳ ـ بعد از اینکه برنج را شستید، به آن آب گرم و نمک اضافه کنید. نمک را به اندازه‌ها اضافه کنید که کمی شورتر از حد معمول باشد. برنج چند ساعت خیس بخورد. . اگر وقت دارید، حتماً از شب قبل برنج را خیس کنید. برای آبکش کردن برنج قابلمه را تا دو سوم از آب پر کنید و روی حرارت بگذد. نمک را به آن اضافه کنید. وقتی آب به جوش آمد، باید برنج را اضافه کنید. آبی را که به برنج اضافه شد بود و برنج با آن خیس خورده بود، خالی کنید و برنج خیس خورده را داخل آب در حال جوش بریزید.

کباب لای پلو

حرارت برنج درحال جوش نباید کم باشد و شعله گاز باید متوسط ​​​​رو به زیاش د. درب قابلمه را نگذارید و صبر کنید تا آب برنج جوش بیاید. وقتی آب دوباره به جوش آمد، چندبار با فاصله و الب فاصله و الب با دقت برنج را هم بزنید تا دانه ها از هم باز شود. دقت کنید برنج را خرد نکنید. تقریباً برنج حدود ده تا چهارده دقیقه باید بجوشد. زمان جوشیدن برنج به نوع آن بستگی دارد. هر برنج برای آب کشی مناسب است که دانه های آن نرم شود. ولی هنوز مغز آن سفت باشد.

بعد از اینکه برنج را آب‌کش کردید، اجازه بدهید آب برنج کاملاً گرفته شود. سپس روی برنج آب سرد بریزید تا پخته شود و همینطور نمک بین دانه های برنج بیرون رود تا برنج شور نشود. اگر خواستید برنج بیشتر قد بیکد، وقتی برنج شروع به جوشیدن کرد، یک استکان آب سرد به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود به برنج شوک وارد شود و بیش‌تر قد بکشد. مراقب باشید که آب سرد را از وسط برنج اضافه کنید؛ اما خیلی آرام از اطراف برنج اضافه کنید.

حالا کف قابلمه نچسب را یک روغن بریزید و ته دیگ مورد نظرت،د را بگذا. چند کفگیر از برنج را داخل قابلمه بریزید؛ سپس کباب تابهای آماده را روی برنج بچینید و گوجه های سرخ شده را روی آنها قرار دهید. بقیه برنج را روی کبابها و گوجهها بریزید و در آخر روی برنج کمی روغن و وعفران دم کرده بریزید. قابلمه برنج را روی حرارت کم اجاق گاز را تا دم بکشد. بعد از اینکه برنج دم ککید، کباب لاپلوی شما آماده است که می توانید آن را داخل دیس برید و نوش جان کنید.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما