فلوکستین: موارد مصرف، نحوه مصرف، عوارض

آیا جایگزین بهتری برای قرص فلوکستین وجود دارد؟ انجمن روانپزشکی آمریکا داروی ضدافسردگی را در بین گزینه های اول خود برای درمان افسردگی لحاظ کرده است، به ویژه هنگامی که سابقه پاسخ مناسب قبلی به داروهای ضد افسردگی ، وجود علائم متوسط تا شدید ، خواب قابل توجه یا اختلالات اشتها ،بیقراری و پیشبینی نیاز به درمان نگهدارنده وجود دارد. اگر یک دارو برای شما مناسب نباشد، پزشک ممکن است برای تقویت اثربخشی توصیه به تغییر به داروی دیگری یا ترکیبی از داروهای خاص کند. مصرف مقدار مناسب فلوکستین در هنگام شیردهی به شما کمک می کند بر افسردگی غلبه کنید. تاثیر دارو روی اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی یا افسردگی قبل از پریود و قاعدگی در زنان چگونه است؟ فلوکستین غالباً برای درمان اختلال افسردگی اساسی(MDD)، اختلال وسواسی-جبری (OCD)، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، پرخوری عصبی، اختلال هراس (Pa ic)، اختلال ناخوشی قبل از قاعدگی (PMDD) و تریکوتیلومانیا استفاده میشود. برای خانم هایی که دچار افسردگی بعد از زایمان (PMD) می شوند، بهتر است این دارو تجویز نشود. قرص فلوکستین برای درمان پرخوری عصبی توسط روانپزشک تجویز میشود. بنابراین در میزان و مدت زمان مصرف این دارو زیادهروی نکنید و آن را تنها با تشخیص روانپزشک متخصص و حرفهای استفاده کنید.

کپسول فلوکستین ۲۰

از پزشک خود بپرسید که چه زمانی این دارو را شروع یا متوقف کنید. چه کار دیگری به برطرف شدن این میل کمک میکند؟ اگرچه درست است که به ما کمک می کند تا علائم ناراحتی را کاهش دهیم ، اما ابزاری نیست که بتواند اختلال را درمان کند ، زیرا هدف آن حمله به ریشه بیماری روانی نیست. گرچه هنوز ارتباط مستقیمی بین کلردیازپوکساید و میگرن شناسایی نشده، اما به نظر میرسد قطع مصرف آن در برخی از مبتلایان به میگرن ممکن است باعث افزایش سردرد و علائم آن شود. در یک مطالعه مروری در سال 2011 ، هفت کارآزمایی مورد بحث قرار گرفت که فلوکستین را با یک دارونما در معالجه پرخوری عصبی مقایسه کرد ، که شش مورد از نظر آماری کاهش معنی داری در علائم مانند استفراغ و خوردن زیاد داشتند. این تحلیل توسط دونالد کلین مورد انتقاد قرار گرفت و خاطرنشان کرد که خودکشی، یعنی یک ایده خودکشی و رفتار، لزوماً نشانگر جانشین خوبی برای خودکشی کامل نیست و هنوز هم ممکن است که داروهای ضد افسردگی ضمن افزایش خودکشی، از خودکشی جلوگیری کنند. حتما باید به صورت دوره ای به پزشک خود مراجعه کند تا روند بهبودی او مورد ارزیابی قرار گیرد. ظرف محتوی دارو باید در دمای اتاق و به دور از نور، گرما و رطوب بیش از حد (حمام) قرار گیرد.

کپسول فلوکستین

متاآنالیز در سال 2009 توسط Fou ie که داده های سطح بیمار را از شش کارآزمایی پاروکستین SSRI و imip ami e ضد افسردگی غیر SSRI مورد ارزیابی قرار داده است ، بیشتر به عنوان شواهدی ذکر شده است که ضد افسردگی ها دارای حداقل کارآیی در افسردگی خفیف تا متوسط هستند. با بررسی اثر مقایسه ای 21 داروی ضد افسردگی ، مشخص شد که فلوکستین برای درمان افسردگی مؤثر است ، اما SSRI های دیگر مؤثرتر بودند. در داروی پاروکستین، مصرف روزانه یک قرص کافی میباشد، اثر این دارو به طور اختصاصی روی مغز اثر می گذارد و باعث افزایش مقدار سروتونین و در نتیجه درمان زود انزالی است. مانند سایر بنزودیازپین ها به عنوان آگونیستهای گیرنده بنزودیازپین بر روی غشای سلولهای عصبی اثر کرده و باعث تسهیل ورود یا افزایش عمل GABA شده و ورود یون کلر را به سلولها افزایش می دهد. در مورد سایر داروهای ضدافسردگی که مصرف میکنید به خصوص سلکسا “Celexa”، سیمبالتا “Cymbalta”، دزیرل “Desyrel”، افکسور “Effexor”، لکساپرو “Lexapro”، لووکس “Luvox”، اولپترو “Oleptro”، پاکسیل “Paxil”، پکسوا “Pexeva”، سیمبیاکس “Symbyax”، ویبرید “Viibryd” یا زولافت “Zoloft” به پزشک خود اطلاع دهید.

عوارض فلوکستین ۲۰

۳. باید اندیشی: برای خود بایدهای سفت و سختی میگذارید و بدون توجه به شرایط، در صورت تخطی خود را سرزنش میکنید. ۲. استدلال احساسی: شما فکر میکنید چون احساس خاصی دارید، پس حتماً آن احساس باید درست باشد. باید بیماران را تشویق کرد که عادت کنند بدنشان را ببینند و احساس کنند. مطالب بیمنبع را میتوان به چالش کشید و حذف کرد. اهمیت نسبی این حیطهها را میتوان بهصورت بصری روی نمودار دایرهای نشان داد که در مورد اغلب بیماران، بخش بزرگی از نمودار به اندام و وزن و کنترل خوردن اختصاص دارد. حجت الاسلام داود چمانی در باره ضرورت شادی به عنوان یکی از نیازهای که موجب پیشبرد کارها و رسیدن به اهدافش می شود گفت: در روایات بسیاری به اهمیت این مهم اشاره شده است . اگرچه برخورد کردن با افکار نادرست درباره ارزشگذاری بیش از حد روی اندام و وزن به تدریج میزان آن را کم خواهد کرد، اما در عین حال تشویق بیمار برای بالا بردن تعداد و اهمیت حوزههای دیگر برای خودارزیابی نیز ابزار بسیار موثری در درمان پرخوری عصبی میباشد. مثلاً فرد باید تشویق شود تا احساس ارزشش را در کارهای هنری، علمی یا موفقیتهای شغلی جستجو کند.

قرص فلوکستین 20

۱- به گرسنگی خود توجه کنید و به محض آنکه اندکی احساس گرسنگی کردید، غذا بخورید و نگذارید بهجایی برسید که بیش از حد گرسنه شوید. از سویی دیگر، درمانگر باید برای بیمارانی که از دیدن بدنشان اجتناب میکنند، توضیح دهد که اجتناب کردن احساس عدمرضایت آنها را از بین نمیبرد. بیماران اغلب آگاه نیستند که درگیر چک کردن بدنشان هستند و اینکه این کار باعث استمرار حس عدمرضایت آنها از بدنشان میشود. ماهیت این مقایسهها عموماً سبب میشود بیماران نتیجه بگیرند بدنشان به اندازه بدن دیگران جذاب نیست. این نوع برداشت دو علت دارد: اول اینکه این مقایسهها بهشدت انتخابی هستند (خود را فقط با افرادی مقایسه میکنند که لاغر و جذاب هستند) و سنجش دیگران زیاد سخت و منتقدانه نیست (درحالیکه فرد خود را بهصورت موشکافانهای مورد سنجش قرار میدهد). مصرف این دارو تا میزان ۱۵۰۰ میلیگرم معمولاً با توکسیسیته خفیفی همراه است مگر آنکه فرد، بیماری زمینه ای مغزی داشته باشد یا فلوکستین در ترکیب با سایر داروها مورد سوءمصرف قرار گرفته باشد که در این حالت ممکن است منجر به ایجاد تشنج، اختلالات شدید قلبی و حتی مرگ گردد. داروهای گروه بازدارندههای بازجذب سروتونین (SSRI) مانند فلوکستین هرگز نباید همزمان با داروهای از گروه بازدارندههای مونوآمین اکسیداز (MAOI) مصرف شوند؛ چرا که این دو گروه دارو با هم تداخل دارویی دارند و مصرف همزمان آنها منجر به مسمومیت دارویی و ابتلا به سندروم سروتونین میشود و حتی میتواند منجر به مرگ شود.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما