فواید باورنکردنی خوردن روزانه موز

[ad_1]

موز دارای خواص بی شمار است و از جلوگیری از می‌کند. در این مطلب با خواص و فواید باورنکردنی موز آشنا می‌شوید.

به گگارش باگگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از افراد، از مصرف موز به دلیلی که باعث افزایش آن می شود، می شود. موز فواید بسیار برای سلامتی دارد. از بهبود خلق و خو گرفته تا محافظت از سلامت قلب. در این مطلب تمام فواید موز مورد بررسی قرار گرفته است. شما با خواندن این مطلب متوجه می شوید که موز، میوه ضد افسردگی است.

برخی از افراد هر روز موز میخورند؛ در حالی که برخی دیگر به دلیل ترس از اضافه وزن از آن می‌کنند. بله، موز از کربوهیدرات و نقد است. بنابراین، آیا باید در رژیم غذایی محدود شود؟ ما تمام جوانب مثبت و منفی موز را تحلیل و تحلیل کرد.

موز منبع عالی پتاسیم است که برای عملکرد طبیعی سیستم درمانی بدنی، فعالیت بافت عضلانی و حفظ سلامت آب بدن است. این عنصر مهم را فقط با غذا میتوانیم دریافت کنیم و 100 گرم موز حدود 340 میلی گرم پتاسیم دارد.

موز سرشار از ویتامین های مختلف است. 100 گرم موز حاوی حدود 11 درصد از نیاز روزانه ویتامین C است که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی مورد نیاز است. 100 گرم موز نیز حدود 19 درصد از نیاز ویتامین B6 را تامین می کند که برای عملکرد سیستم عصبی نیاز دارد. ویتامین های موجود در موز با آنتی اکسیدان از بدن کمک می کند.

۱۰۰ گرم موز به طور متوسط ​​۹۵ تا ۱۰۰ کیلو انرژی انرژی دارد. این میوه را از منوی خود حذف نکنید. یک موز حدود ۳ گرم فیبر است که یک گرم آن فیبر خوراکی محلول است. این به جذب آهسته کربوهیدرات‌ها و کاهش سطح قند خون کمک می‌کند.

موز برای یک میان وعده سریع عالی است. با این حال، مهم است. تنها وعده توصیه شده یک موز متوسط ​​است. موز نارس حاوی کمتر و فیبر بیشتر به شکل نشاسته و پکتین غیرقابل اضم است. چنین موزهایی پری بیوتیک هستند. یعنی رشد فلور مفید در روده‌ها را می‌دهند. شیرینی کمتری دارند و احساس سیری، بیشتر طول می‌کشد.

موز یکی از جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین میوه‌های دنیا است. فواید زیادی با این میوه زرد مرتبط است.

در این جا فواید موز برای سلامتی آورده شده است:

یکی از میوه‌هایی است که دارای اثرات ضد افسردگی است. موز سرشار از اسید آمینه تریپتوفان است. تریپتوفان پس از یک سری فرآیندهای بیوشیمیایی در بدن ما به سروتونین معروف به شادی شادی تبدیل می شود و علاوه بر بهبود خلق و خو، حافظه، توجه و خواب را نیز بهبود می بخشد.

موز به دلیل سطح بالای تریپتوفان که بدن به سروتوننده خلق و خو تبدیل می شود، می تواند برای غلبه بر آسیب مفید باشد.

ویتامین B6 می‌تواند به خواب راحت کمک کند و منیزیم به آرامش بدن کٌد. علاوه بر این، تریپتوفان موجود در موز به دلیل ویژگی‌های خواب‌آور آن شناخسُد شنات خ.

موز برای قلب شما مفید است. سرشار از پتاسیم است که یک ماده معدنی برای حفظ سلامت قلب است. سطح بالای پتاسیم و سدیم پایین نیز به جلوگیری از فشار خون بالا کمک من،.

موز سرشار از فیبر است که می‌توان به هضم منظم کمک کند. ویتامین B6 همچنین ممکن است در برابر نوع ۲ و کاهش وکمک کنکنکزن کنک قابل محافظت باشد

مطالعات نشان می دهند که نشان می دهد مقاوم در موز سلامت روده را حفظ کرده و قند خون را کنترل می کند.

سلامت بهتر چشم

هویج محبوب‌ترین میوه برای کمک به سلامت چشم است. اما موز نیز سهم خود را دارد. توتها حاوی مقدار کمی، اما قابل توجه ویتامین یک هستند که برای محافظت از چچم ها، حفظ طبیعی و بهبود در شب نیاز است. ویتامین A حاوی ترکیباتی است که از غشاهای اطراف چشم محافظت می‌کند.

این میوه به استخوانهای قوی کمک می کند. موز حاوی کار زیادی فروکتولیگوسا است. اینها کربوهیدراتهایی هستند که پروبیوتیکهایی را به حرکت در می آورند که به هضم کمک می کنند و بدن را برای ذذب کلسیم افزایش می دهند.

برخی از مطالعات نشان می دهند که خوردن موز در حد مجاز ممکن است از سرطان کلیه محافظت کند. تحقیقات نشان می دهند که از 4 تا 6 موز در هفته میخورند، می توانند خطر را به سرطان کلیه را به نصف کاهش دهند. موز ممکن است در پیگگیری از سرطان کلیه و سایر سرطانها به دلیل سطح بالای ترکیبات فنلی آنتی اکسیدانی مفید باشد.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما