قرص فلوکستین برای چیست؟

پیش از تصمیمگیری در مورد مدت ضروری ادامه مصرف دارو، لازم است تشخیصی که منجر به تجویز فلوکستین شده روشن باشد و البته عوامل مختلف دیگری نیز در این تصمیمگیری مؤثرند. پزشکان مختلف به این نتیجه رسیدند که مشکل را باید با روانپزشک در میان بگذارم. از میان داروهای شما ولبان (بوپروپیون) جزو داروهای ضدافسردگی است و سایر داروهای مصرفی شما هم عموماً عامل بروز افسردگی نیستند؛ هرچند خوابآلودگی ناشی از برخی از داروهای رخوتزا (مانند الانزاپین) ممکن است باعث بیرمقی شود که در این موارد نیاز به تعدیل دوز دارد. تمام داروهای مصرفیتان را با پزشک خود در میان بگذارید. فلوکستین خواب آور است و در روزهای اول مصرف این دارو بهتر است از رانندگی ، دوچرخه سواری ، شنا ، ژیمناستیک و انجام کارهایی که نیاز به تمرکز حواس بالا دارد خودداری کنید.بعد از گذشت چند روز از مصرف این دارو ، تاثیرات آن را بر روی خودتان مشاهده کرده و می توانید بر طبق آن برنامه ریزی کنید.بسیاری از کسانی که فلوکستین مصرف می کنند ، با تنظیم زمان مناسب مصرف ، براحتی به کارهای روزانه خود می رسند و رانندگی می کنند.اگر شغل شما رانندگی است و یا نیاز به تمرکز حواس بالایی دارد ، در زمان تجویز فلوکستین به پزشک خود این موضوع را یاداوری کنید و از او راهنمایی های لازم را بگیرید .

ساعات مصرف قرص فلوکستین

بعضی افراد ممکن است دچار خواب آلودگی شوند، به راحتی ناراحت شوند، انرژی بیشتری به دست می آورند یا شروع به بی احتیانی می کنند. هنگام شروع یا قطع مصرف فلوکستین ممکن است نیاز به تنظیم سایر داروها، تغییر در رژیم غذایی و ورزش داشته باشید. دوز جایگزین: شما ممکن است یک بار در هفته کاندیدای مصرف این دارو باشید. این قرص در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرم (کلردیازپوکساید ۵ و کلردیازپوکساید ۱۰) در داروخانهها موجود میباشد. این دارو به شکل کپسول های ۱۰ و ۲۰ میلی گرمی در بازار رایج است و برای درمان بیماری های افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز می شود. فلوکستین ممکن است باعث ایجاد یک بیماری شود که بر ریتم منظم قلب تاثیر میگذارد. با توجه به اینکه لیست عوارض کامل نیست ممکن است با عارضهای برخورد کنید که ذکر نشده باشد. هیچ دارویی بدون عوارض نیست. شروع بدون تأخیر درمان زیر نظر یک روانپزشک منطقیترین کاری است که باید انجام دهید. 2. مصرف همزمان در بیماران تحت درمان با یک داروی مهار کننده منو آمین اکسیداز و یا در طی ۱۴ روز از قطع مصرف یک داروی منو آمین اکسیداز، از قطع مصرف فلوکستین و شروع درمان با یک داروی منوآمین اکسیداز باید حداقل ۵ هفته فاصله در نظر گرفته شود.

قرص فلوکستین ۱۰

بعضی از بیماری ها با قطع ناگهانی دارو، بدتر می شوند و باید کم کم اقدام به قطع دارو نمود. قرص فلوکستین یکی از داروهایی است که برای درمان افسردگی و بیماری هایی که بیشتر جنبه روحی – روانی دارند از سوی پزشکان تجویز می شود. یکی از عوارض فلوکستین ممکن است کاهش میل جنسی باشد که پزشک در صورت لزوم این موضوع را کنترل میکند. قبل از شروع مهار کننده MAO، قبل از شروع مهار کننده MAO، 5 هفته پس از توقف فلوکستین، شروع به مصرف فلوکستین نکنید. 12. برای درمان اختلال افسردگی قبل از قاعدگی، دوز معمولی فلوکستین یک بار در روز در هنگام پریودی، و یا 14 روز قبل از شروع پریودی است. برخی از افراد، به ویژه افراد مسن، ممکن است در تفکر، قضاوت و هماهنگی حرکتی نیز دچار اختلال شوند. در این راستا انتخاب مرکز مناسب برای درمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر روان درمانی بی اثر است؛ یا اگر مادر روش دارویی را بیشتر از روان درمانی انتخاب میکند، نمی توان به خاطر شیردهی، درمان افسردگی پس از زایمان را قطع کرد. اگر کسی افسرده نباشد و فلوکستین را فقط به عنوان داروی کاهنده وزن مصرف کند عوارض جانبی زیاد و ناراحت کننده ای را متحمل خواهد شد؛ چرا که این دارو اصولا به عنوان داروی کاهش وزن درنظر گرفته نمی شود.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر با دکتر داروخانه صحبت کنید.

در کل، به جای مصرف همزمان آنها، مهم است که یکی از آنها با دوز کافی و در مدت کافی مصرف شود. دوز اولیه از فلوکستین برای اکثر افراد بالغ ۲۰ میلیگرم و یک بار در روز میباشد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با دکتر داروخانه صحبت کنید. سؤال ۶۰: سلام. ظاهراً یک قرص آمریکایی هست که بعد از چند ساعت از مصرف آن انسان هیچگونه ترسی ندارد. به دلیل این خطر، پزشک ممکن است دوز مصرفی شما را کاهش دهد یا از شما بخواهد که دارو را کمتر مصرف کنید. استفاده کودکان و دوز باید توسط پزشک شما تعیین شود. چگونه بفهمیم دارو تأثیر دارد: علائم بیماری شما باید بهبود یابد. برای مصرف فلوکستین با توجه به بیماری و مشکل خاص شما، پزشک دستور مصرف صادر می کند. فلوکستین یک داروی ضد افسردگی است .در حالت های افسردگی، اضطراب، ترس و .. که تعادل مواد شیمیایی مغز به هم می خورد این دارو به طور موثری می تواند عمل کند. چه کار کنم که بهتر بشود؟ مغزم درست کار نمیکند … هر دوی آنها با جلوگیری از بازجذب سروتونین، یک ماده شیمیایی در مغز که به عنوان یک پیام رسان بین سلول های عصبی عمل می کند، کار می کنند.

قرص فلوکستین ۲۰

به هر حال، میتوانید دلیل تجویز همزمان آنها را از روانپزشک معالج خود که با وضعیت شما آشنایی دارند بپرسید. یک ماه است که توهم شنیداری پیدا کرده است … مانند سایر بنزودیازپین ها به عنوان آگونیستهای گیرنده بنزودیازپین بر روی غشای سلولهای عصبی اثر کرده و باعث تسهیل ورود یا افزایش عمل GABA شده و ورود یون کلر را به سلولها افزایش می دهد. داروی فلوکستین با عملکردی که بر روی مغز دارد، باعث بهبود خلق و خوی، اشتها و سطح انرژی بیمار میشود. سرترالین یک داروی ضد افسردگی محبوب است که معمولاً به عنوان یک مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) شناخته می شود و مشابه داروهایی مانند سیتالوپرام و فلوکستین است. اتفاقاً زمانی که علایمی مثل افسردگی همراه با علایم درد وجود دارد، شانس بهبودی دردها در حین درمان افسردگی خیلی بیشتر است. به علاوه، در همان افرادی هم که بر اثر مصرف فلوکستین وزن کم کرده اند، این کاهش وزن محدود بوده و به این صورت نیست که چندماه فلوکستین مصرف کنند و هرماه مقداری وزن کم کنند. اینها عوارض کوتاه و بلند مدتی است که میتواند برای افرادی که شیشه مصرف میکنند به وجود آید و نه تنها صدمات بسیاری به سلامت و زندگی فرد وارد کند بلکه تحمل او را از سوی اطرافیان نیز بسیار سخت گرداند.

فلوکستین برای چیست

کارشناس اجتماعی استان اظهار کرد: عواملی چون جنگ، تورم، بلابای طبیعی، خشونت اجتماعی، نا امنی اجتماعی، شرایط نا مساعد کسب و کار، فقر، وضعیت نامطلوب بهداشت، ترافیک، عدم برنامه ریزی ، قانون گریزی و .. باعث ترویج حس نابسامانی اجتماعی و ناهنجاری اجتماعی می شود و افراد در شرایط «آنومی» و ناهنجاری نمی توانند احساس آرامش، شادی و خوشبختی کنند و احساس خوشایندی از زندگی خود بروز نمی دهند. در صورتی که این دارو در مدت چند هفته قطع شود، برخی از بیماران علائم ترک دارو را تجربه نمی کنند، اما دیگران این علائم را تجربه می کنند. اگر متوجه شدید نوزاد شما مثل همیشه تغذیه نمی کند، یا به نظر می رسد خواب او غیرمعمول است، یا نگرانی دیگری در مورد کودک خود دارید، در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید. تهوع، خواب آلودگی، سرگیجه، اضطراب، مشکل در بینایی، کاهش اشتها، خستگی، عرق کردن و یا خمیازه کشیدن، ضعف، کاهش وزن، تغییر در میل و توانایی جنسی، گلو درد، گرفتگی عضلات و خشکی دهان ممکن است هنگام استفاده از این دارو رخ دهد. 1. اعصاب مرکزی: سردرد، عصبانیت، بیخوابی، خواب عمیق، اضطراب، لرزش، سرگیجه، خستگی، آشفتگی. هر گونه علائم جدید یا بدتر شدن را به دکتر گزارش دهید، مانند: تغییرات خلقی یا رفتاری، اضطراب، حملات هراس، خواب آلودگی، و یا اگر احساس می کنید تحریک پذیر، آشفته، خشمگین، تهاجمی، بی قرار یا افسرده شده اید، یا افکار خودکشی یا صدمه زدن به خودتان دارید به پزشک اطلاع دهید.

اولا قبل از مصرف هر دارویی دیگر با فلوکستین، قبل از مصرف هر داروی دیگر، با پزشک خود مشورت کنید. اگر هر یک از عوارض ذکر شده، رخ داد، سریعا با پزشکتان در این زمینه مشورت کنید. در زمان شروع مصرف نکات روی جعبه دارو را بخوانید و هر سوالی دارید از پزشک بپرسید. هفت روز پس از آخرین مقدار مصرف روزانه فلوکستین، آن را شروع خواهید کرد. Thioridazine ( Melaril®) با فلوکستین و 5 هفته پس از متوقف کردن فلوکستین، قبل از شروع مصرف ترییدیزین، صبر کنید. ممکن است 4 هفته طول بکشد تا علائم شما بهبود یابد. • از مصرف خودسرانه این دارو برای درمان چاقی، افزایش نشاط، اختلالات خواب یا بهبود عملکرد جنسی پرهیز کنید. 10. همچنین در صورتی که سایر داروهای خواب آور مثل مسکن ها را مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید زیرا مصرف همزمان این دو دارو باعث خواب آلودگی بیشتر می شود.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما