قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست؟

برای درمان اختلال ناخوشی پیشاقاعدگی، فلوکستین معمولا بصورت یک کپسول در هر روز مصرف میشود. کپسول فلوکستین گاهی اوقات همراه با داروی دیگری به نام اولانزاپین (Zyprexa) برای درمان افسردگی شیدایی ناشی از اختلال دوقطبی استفاده میشود. مصرف فلوکستین همراه با دارو هایی که باعث خواب آلودگی یا آهسته شده تنفس می شوند می توانند عوارض جانبی ناگواری همچون مرگ را به همراه داشته باشند. تحقیقات عوارض جانبی مصرف فلوکستین در شیردهی شامل قولنج، گیجی و خواب آلودگی در برخی از نوزادان شیرخوار گزارش کرده است. قرص فلوکستین ممکن است باعث سرگیجه و خواب آلودگی شود. تا الان سه داروخانه را گشتهایم و حتی همسرم از طریق دوست و آشنا پرسوجو کرده تا قرص را پیدا کند اما این دارو اصلا وجود ندارد. «میلاد شهاب»، روانپزشک، نیز در گفتوگو با «شرق» با ارائه فهرستی از داروهای اعصاب و روان، نایاب یا کمیابشدن دارو در شرایط فعلی را بسیار آسیبپذیر ارزیابی میکند: «تنها تعداد محدودی از بیماران از طریق دوست و آشنا میتوانند داروهایی را از خارج کشور تأمین کنند و امکان تهیه دارو از بازار آزاد هم برای همه امکانپذیر نیست.

عوارض فلوکستین ۲۰

مردم به خاطر نبود یا کمبود دارو موش آزمایشگاهی شدند، پزشک هم مقصر نیست و ناچار است طبق موجودی داروخانههای کشور دارو تجویز کند. اگر از داروی کلردیازپوکساید برای مدت طولانی استفاده شود، آزمایشات آزمایشگاهی و یا پزشکی (به عنوان مثال، آزمایش عملکرد کبد، شمارش کامل خون) برای بررسی عوارض جانبی ممکن است به صورت دوره ای انجام شود. الکل و ماریجوانا این حالات را تشدید میکنند لذا از رانندگی و فعالیتهایی که نیاز به هشیاری دارند تا زمانی که در هشیاری کامل به سر ببرید اجتناب کنید.هنگام مصرف فلوکستین از خوردن الکل پرهیز کنید و در صورت مصرف ماریجوانا با پزشک خود صحبت کنید.قبل از هر گونه جراحی همهی داروهایی که مصرف میکنید را با پزشک یا دندانپزشک خود در میان بگذارید.مصرف داروی فلوکستین ممکن است نتایج بعضی از آزمایشها مانند اسکن مغزی برای تشخیص بیماری پارکینسون را تحت تاثیر قرار دهد. این یک لیست کامل از دارو هایی که بر فلوکستین تاثیر میگذارند نیست. در این حالت ممکن است زمان آن رسیده باشد که مادر شیردهی با بطری را جایگزین کند. فلوکستین عبیدی ممکن است میزان سروتونین را افزایش داده و موجب ابتلا به سندرم سروتونین یا مسمومیت سروتونین شود. ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سندروم مسمومیت سروتونینی شود.

فلوکستین می تواند میزان مصرف سروتونین مغز را افزایش دهد که در این صورت فرد دچار سندروم سروتونین می شود. در مواردی مصرف این قرص در زمان بارداری عوارض جانبی متعددی دارد بنابراین اگر حامله هستید و یا قصد باردار شدن دارید حتما پزشک را در جریان قرار دهید. همچنین فلوکستین در سالمندان، زنان باردار و شیرده منع مصرف دارد. اگر در زمان مصرف فلوکستین قصد باردار شدن دارید یا فکر می کنید باردار شده اید، بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و در مورد مزیت ها و خطرات مصرف این دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید. چنانچه باردار هستید فقط در صورت نیاز ضروری داروی فلوکستین را مصرف کنید. همچنین جهت بهبود سندروم پیش از قاعدگی (PMS) به صورت مقطعی، داروی پروزاک تجویز میشود. این دارو علائم مربوط به سندروم پیش از قاعدگی، مانند تحریک پذیری، افزایش اشتها و افسردگی را بهبود می دهد. این علائم شامل تغییرات در رفتار و خلق و خو، اضطراب، حملات ترس، کم خوابی، یا احساس هایی نظیر تحریک پذیری، آشفتگی، رفتار خصومت آمیز، خشونت، بی قراری، بیش فعالی جسمی یا فکری، افسردگی ، یا افکار خودکشی یا صدمه زدن به خود می باشد. در صورت مصرف بیش از حد فلوکستین چه کنم ؟

کپسول فلوکستین ۲۰

این نسل جدید داروهای ضد افسردگی مطالعات زیادی راجع به تأثیرات و نظرات آنها در مورد انواع مختلف انجام داده است ، چه توسط افرادی که از استفاده از این داروهای روانگردان به عنوان مخرب استفاده می کنند و خطر مصرف بیش از حد جمعیت را با خود اعلام می کنند. اگر هر یک از عوارض ذکر شده، رخ داد، سریعا با پزشکتان در این باره مشورت نمایید.به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را به این منظور تجویز کرده که اعتقاد داشته سود این دارو از ضرر و عوارض جانبی آن برای شما بیشتر می باشد و خیلی از افرادی که این دارو را مصرف می نمایند با مشکل و عوارض جانبی جدی روبرو نمی شوند. اگر شما مبتلا به دیابت هستید، فلوکستین ممکن است برروی سطح قند خون شما تاثیر بگذارد، بهمین دلیل سطح قندخون خود را هنگام مصرف دارو به طور منظم کنترل نمایید و نتیجه آنها را با پزشکتان درمیان گذارید. کپسول خوراکی فلوکستین با اسامی تجاری پروزاک (Prozac) و پروزاک ویکلی (Prozac Weekly) نیز شناخته میشود و هم در قالب داروی ژِنِریک در دسترس است. فلوکسِتین (fluoxetine) دارویی تجویزی است که بهشکل کپسول، کپسول آهستهرَهِش (کپسولهایی که آهسته در بدن آزاد میشوند)، قرص و محلول فروخته میشود و همهی اَشکالش هم خوراکی هستند.

قرص فلوکستین میتواند موجب ایجاد واکنشهای شدید آلرژیک شوید. لازم است بدانید که واکنش آلرژیک جدی در مورد قرص فلوکستین نادر است. فلوکستین میتواند باعث بروز واکنش های شدید آلرژیک شود. آیا فلوکستین باعث کاهش وزن می شود ؟ بهتر است میزان مصرف دارو را به تدریج کاهش دهید. این بیمار ممکن است با رفتن به یک داروخانه و پیدانکردن دارو، سراغ داروخانه بعدی نرود، دارویش را پیدا نکند و دوباره به روانپزشک مراجعه نکرده و درمان را هم قطع کند. با این حال اگر همزمان با مصرف دارو، هیچ مشکلی در زمینه سلامتی برای مادر و نوزاد وجود ندارد که به طور مستقیم به شیردهی مربوط باشد، مادر می تواند برای مدت طولانی شیردهی داشته باشد. زیرا این داروها می توانند علائم افسردگی یا خودکشی را در فرد بدتر کرده و منجر به ایجاد تغییرات غیرعادی در رفتار بزرگسالان کمتر از 24 سال شوند. اگر پس از گذشت ۱۰ هفته از مصرف پروزاک، نشانههای بهبودی در بیمار ظاهر نشد، پزشک متخصص میتواند داروی دیگری را با آن جایگزین کرده و یا دوز مصرفی را تغییر دهد. دکتر پیشنهاد داروی جایگزین داده اما عوضکردن یک دارو بعد از چندین ماه برایم سخت است.

در صورتی که از این دارو جهت درمان حملات ترس (panic) استفاده می نمایید،ممکن است پزشک درمان را با مقدار کم دارو آغاز کند.به این خاطر که در برخی افراد در دوهفته ی نخست درمان با پاروکستین امکان بروز اضطراب یا افزایش آن وجود دارد.به همین دلیل بهتر است دارو با مقدار کم آغاز شود و به تدریج دوز آن افزایش یابد،لذا این دارو را دقیقا طبق دستورات پزشک مصرف نمایید و به مقدار مصرفی تاکید شده،دقت کنید. بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس (حملات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی ترس و نگرانی شدید). موارد وحشت زدگی. اینها اپیزودهای ناگهانی ترس و نگرانی شدید هستند حتی اگر هیچ تهدیدی وجود نداشته باشد. روانپزشک قبل از تجویز فلوکستین موارد زیر را بررسی می کند. کپسول خوراکی فلوکستین برای درمان کوتاه مدت و طولانی مدت پرخوری عصبی، اختلال دیسفوریک قبل از قاعدگی، افسردگی اساسی و اختلال وسواس-اجباری استفاده میشود. قبل از شروع استفاده از کپسول فلوکستین حتما راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروخانه را بخوانید.

دچار نعوظ دردناک شوند.

عوضکردن دارویی که برای مدت طولانی مصرف شده و قبل از آن داروهای زیادی هم امتحان شده و بیمار تنها از یک نوع جواب گرفته کار سختی است. توجه : عوارض و موارد مصرف و توصیه های مصرف هر دارویی ممکن است به مرور زمان دچار تغییر شود .این مقاله فقط جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی بوده و این سایت هیچ مسئولیتی در مورد موارد سوء مصرف داروها ندارد . برخی از این داروها شامل موارد زیر هستند. پزشک از قرص «فلوکستین» استفاده کرد و حالا که باید دُز دارو را بیشتر کند، این قرص در بازار نایاب شده است؛ «دکتر حدود شش ماه قرص فلوکستین را که بسیار با شرایط من سازگار بود، تجویز کرد. بعضی از آقایان ممکن است در اثر مصرف قرص فلوکستین دچار نعوظ دردناک شوند. فلووکسامین ممکن است غلظت سرمی سیتالوپرام را افزایش دهد. بیشتر اطلاعات موجود در مورد اثرات داروهای ضد افسردگی در شیردهی، فقط در مورد نوزادان سالم بوده است این اثرات ممکن است در نوزادان نارس یا کسانی که بیماری دیگری مانند بیماری قلبی یا نارسایی کبدی دارند، بیشتر باشد. بارداری و شیردهی: در نوزادانی که در اوخر بارداری در معرض SSRI قرار دارند، ممکن است خطر فشار خون پایداری نوزاد افزایش یابد.

اثر بخشی دارو ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد.

نوجوانان (در این مورد، کودکان سنین ۷ – ۱۸) با استفاده از فلوکستین برای اختلال وسواسی اجباری معمولا در ابتدا ۱۰ میلی گرم در هر روز تجویز میشود که ممکن است در صورت لزوم تا ۲۰ – ۳۰ میلی گرم در روز افزایش یابد. فلکوستین نیز می تواند منجر به افکار خودکشی یا بدتر شدن آنها در کودکان و بزرگسالان شود. قرص یا داروی فلوکستین با نامهای تجاری پروزاک، سارافم و نام رایچ فلوکستین (Fluoxetine) در بازار وجود دارد. از طرف دیگر زاناکس نیمه عمر کوتاه تری دارد و به طور کلی در عرض چند روز از بدن خارج می شود. این علایم معمولاً خفیف هستند و پس از چند هفته از بین می روند. اثر بخشی دارو ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد. پس از آغاز مصرف فلوکستین تا بهبود علایم ممکن است چهار هفته طول بکشد.مصرف دارو را ادامه دهید و در صورت عدم بهبودی علایم به پزشک اطلاع دهید.

درباره دارو هایی که مصرف میکنید با پزشک خود مشورت کنید.

تحقیقات در مورد ایمنی بنزودیازپین ها در دوران بارداری محدود است و توصیه می شود که استفاده از بنزودیازپین ها در دوران بارداری باید بر اساس این باشد که آیا مزایای آن بیشتر از خطرات است یا خیر. خانواده یا سایر مراقبان شما نیز باید نسبت به تغییرات خلق و خو یا علائم شما هوشیار باشند. اگر احساس میکنید تکانشی، تحریکپذیر، عصبانی، پرخاشگر، بیقرار، بیشفعال (از نظر روحی یا جسمی) افسرده شدهاید یا با خوردن دارو دارای افکار خودکشی هستید، حتما با روانپزشک یا روانشناس خود مشورت کنید. درباره دارو هایی که مصرف میکنید با پزشک خود مشورت کنید. در صورت ادامه یا بدتر شدن هر یک از این تأثیرات، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید. به علاوه بسیاری از مصرف کنندگان این دارو هیچ عارضه ای مشاهده نمی کنند. در صورتی که این دارو در مدت چند هفته قطع شود، برخی از بیماران علائم ترک دارو را تجربه نمی کنند، اما دیگران این علائم را تجربه می کنند. مطالعات نشان میدهد مصرف کلردیازپوکساید باعث کاهش قابل توجه کاهش وزن نمی شود. مکانیسم عمل این دارو به این صورت است که از طریق مهار باز جذب هورمون سروتونین، باعث افزایش این ماده در مغز میشود؛ در نتیجه باعث کاهش اضطراب، بهبود سطح انرژی، کسب آرامش، خواب و افزایش اشتها میشود.

البته دلیل آن این است که حدود یک هفته طول می کشد تا سطح فلوکستین در بدن شما افزایش یابد و سپس چند هفته بیشتر طول می کشد تا بدن شما با آن سازگار شود و بدن به آن عادت کند. پزشک شما جهت حصول نتایج بهتر در طول درمان ممکن است مقدار مصرفی دارو را کم و زیاد کند. در طول بارداری بدون تجویز پزشک هرگز مصرف فلوکستین را آغاز یا قطع نکنید. این عوارض معمولاً خفیف هستند و بعد از چند هفته از بین می روند.اگر تصمیم گرفتید که مصرف فلوکستین را قطع کنید، پزشک توصیه می کند دوز خود را بتدریج کاهش دهید تا دچار عوارض جانبی اضافی نشوید. تکنیک های کاهش استرس مانند یوگا ، مدیتیشن و موسیقی خوب را امتحان کنید. استرس موجب تحریک عصب معده و در نتیجه التهاب آن می شود. این روانپزشک شیوع بیماری کرونا و افزایش مشکلات روحی – روانی را مرتبط با یکدیگر میداند: «مردم با خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی دچار وسواسهای شدید شدهاند و بیماریهای افسردگی، استرس و وسواسهای فکری هم بیشتر شده است.

فلوکستین بر روی برخی مواد شیمیایی موجود در مغز تاثیر می گذارد که ممکن است در افراد مبتلا به افسردگی، حملات ترس، اضطراب و وسواس فکری نامیزان باشند. فلوکستین یه داروی ضد افسردگی است که موجب افزایش انرژی در افراد می شود. نيمه عمر آلپرازولام در صورت مصرف همزمان با اين دارو ممكن است افزايش يابد. بي اشتهايي همراه با كاهش وزن و تغيير احتمالي در قند خون واكنشهاي افزايش حساسيت، خشكي دهان، اضطراب، سردرد، بيخوابي، تپشقلب،لرزش دستو پا،توهم،گيجي، كميفشارخون، هيپومانيا يا مانيا، خوابآلودگي، تشنج، تب، اختلالات خوني، اختلال عملكرد جنسي، تعريق، اختلالات حركتي و كاهش سديم خون از ساير عوارض جانبي دارو هستند. سم زدایی در شرایط ترک الکل همراه با علائمی می باشد که گرفتگی عضلانی یکی از این علائم می باشد که برای تسکین آن، کلرودیازپوکساید تجویز می گردد. این ترکیب در مواردی که درمان افسردگی دست کم با دو نوع داروی دیگر موفقیت آمیز نبوده باشد نیز مورد استفاده قرار میگیرد. برخی داروها ( مانند مترونیدازول و دیسولفیرام ) زمانی که با الکل ترکیب شوند، ممکن است واکنش خیلی جدی در پی داشته باشند. سلامت شما و شیرخوارتان: سلامتی مادر و شیرخوار می تواند تأثیر مستقیمی بر مدت زمانی داشته باشد که یک مادر برای شیردهی انتخاب می کند.

فلوکستین ممکن است حالت خلقی، خواب، اشتها و میزان انرژی شما را بهبود بخشد و ممکن است به بهبود علاقه شما به زندگی روزمره نیز کمک کند. نام عمومی دارو fluoxetine و متعلق به طبقه محبوب داروهای ضد افسردگی یا بازدارنده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI ) است. سیروس بخت، س.، رضاخانی ها، ب.، 1386. مقایسه اثر داروهای فلوکستین و سیتالوپرام در درمان انزال زودرس. سیروس بخت، س.، و رضاخانی ها، ب. داروهای سرکوب کننده قوی CNS نباید با بلونسانرین همراه باشد. بیشتر پزشکان به جای استفاده از فلوکستین در شیردهی، داروهای ضد افسردگی دیگری از جمله زولفت Zoloft یا Paxil پاکسیل را تجویز می کنند. به همین ترتیب، اگر به همراه مصرف داروهایی مثل فلوکستین، در حین شیردهی، شیرخوار شما در افزایش وزن دچار مشکل شده است، پزشک متخصص اطفال ممکن است پیشنهاد کند که مصرف شیرخشک انتخاب بهتری است. خرید داروی فلوکستین کپسول خوراکی 20 mg توضیحات مشاوره دارویی در صورت بارداری، شیردهی، دیابت، نقص کلیوی یا کبدی قبل… قبل از مصرف دارو های خواب آور، ضد درد، سرما خوردگی، شل کننده عضلات یا دارویی برای اضطراب، افسردگی یا تشنج، به پزشک خود اطلاع دهید. با این حال ، کمتر از 10٪ از دارویی که در خون مادر وجود دارد، وارد خون کودک می شود.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما