مسکو سیستم پرداخت تشخیص چهره را در 240 ایستگاه مترو معرفی کرده است

[ad_1]

روسیه دیروز سیستمی به نام Face Pay را در 240 ایستگاه مترو مسکو معرفی کرد که هزینه حمل و نقل مسافر را با استفاده از تشخیص چهره پرداخت می کند. این اولین استفاده گسترده از سیستم پرداخت تشخیص چهره در جهان است.

در سیستم Face Pay ، مسافران باید تصویر خود را بارگذاری کرده و حساب بانکی و کارت مترو خود را به برنامه تلفن همراه Mosmetro متصل کنند. پس از در دسترس بودن اطلاعات مورد نیاز ، دوربین ها هنگام ورود به ایستگاه چهره فرد را تشخیص داده و هزینه مورد نیاز را از حساب وی کسر می کنند.

مقامات مسکو انتظار دارند 10 تا 15 درصد از مسافران مترو به طور منظم در دو تا سه سال آینده از Face Pay استفاده کنند. به گفته آنها ، این سیستم باید زمان انتظار در صف ها را به حداقل برساند و لمس ابزارهای مختلف را در طول همه گیری کرونا اضافی کند.

سرگئی سوبیانین ، شهردار مسکو در توئیتر خود نوشت: “اکنون همه مسافران می توانند به راحتی از مترو بدون بیرون کشیدن تلفن ، کارت مترو یا کارت بانکی خود استفاده کنند.” مسکو اولین شهر جهان است که از Face Pay در این مقیاس استفاده می کند. “این یک فناوری جدید و بسیار بالغ است که ما در حال بهینه سازی بیشتر آن هستیم.”

مقامات مسکو می گویند اطلاعات مسافران به طور امن رمزگذاری شده است و به پلیس نمی رسد. با این حال ، گروه های حفاظت از داده ها نگران پروژه هستند. استانیسلاو شکیروف ، بنیانگذار گروه حقوق دیجیتال Roskomsvoboda ، گفت: “این فناوری یک گام خطرناک جدید در کنترل شهروندان روسی است.” مکانیسم های عملی استفاده از این برنامه باید کاملاً شفاف باشد. متروی مسکو یک سازمان دولتی است و تمام اطلاعات آن به سرویس های مخفی می رسد. “

مسکو اخیراً روند شدیدی را در استفاده از سیستم های هوش مصنوعی مشاهده کرده است و تاکنون تعداد دوربین های نظارتی را به بیش از 175000 دوربین افزایش داده است. علاوه بر نگرانی ها در مورد استفاده دولت از این اطلاعات ، شهروندان نگران هک این سیستم ها هستند زیرا اخیراً هکرها پیشنهاد داده اند که با 200 دلار به سیستم ها نفوذ کنند.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما