معاون روحانی: دست ما روی ماشه است

[ad_1]

ایسنا: علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تشریح مجاهدت ها و جانفشانی های سردار شهید قاسم سلیمانی و همچنین مقدمات آغاز تولید 20 درصد سوخت پرداخت.

صالحی با حضور در برنامه «قرار قاسم» شبکه پنج سیما با گرامیداشت سردار سلیمانی و مهندس و یارانشان، گفت: این شهدای عزیز الگوهایی هستند که باید به ملت و نسل های آینده معرفی شوند تا این نسل ها بتوانند راه خود را پیدا کنند

وی تاکید کرد: ما نمی خواهیم اسطوره بسازیم بلکه می خواهیم الگوسازی کنیم. اسطوره در مورد خیالات است، اما اسطوره در تماس با ویژگی های واقعی است که به راحتی قابل مدل سازی است. سردار سلیمانی فردی بود مثل دیگران که می توانست نمونه باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جهاد اکبر یا جهاد نفس و خودسازی را انجام دادند و در چارچوب دین و عقیده حرکت کردند و سپس به جهاد اصغر پرداختند و اثر ماندگاری گذاشتند.

وی با اشاره به دیدارهای مستمر با سردار سلیمانی به عنوان وزیر امور خارجه، گفت: شهید سلیمانی فردی دوراندیش بود و کار بزرگی انجام داد و توانست مسیر حوادث کشورهای عربی مانند مصر، لیبی، تونس و به ویژه را حدس بزند و بخواند. سوریه.”

صالحی در خصوص تقویت روابط سوریه با مصر به ویژه در حوزه سرویس های اطلاعاتی مرسی و حمایت سردار سلیمانی از سوریه که یکی از ارکان اصلی مقاومت بود، گفت: اگر سوریه سقوط می کرد، مقاومت از دست می داد. از این رو سردار سلیمانی به دعوت سوریه که جنگ جهانی را علیه او آغاز کرده بود وارد سوریه شد و شهید در مقابله با این حمله جهانی به سوریه کمک کرد. شهید سوری سلیمانی در یمن ماندگار شد مردم سوریه تلاش کردند و مقاومت کردند، حتی بشار اسد رهبر سوریه نیز رهبری مقاوم و مومن بود، اما بدون کمک جمهوری اسلامی در شرایط سختی قرار می گرفت.

معاون رئیس جمهور به بدبینی مسلمانان قبل از فتح مکه اشاره کرد و گفت: اوضاع سوریه خوب نبود، اما شهید سلیمانی با اطمینان به نصرت الهی اعتقاد داشت. افق وضعیت سوریه هنوز مشخص نبود، اما برای کسی که در کانون توجه قرار داشت موضوع متفاوت بود. حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این موارد به ایشان قوت و اطمینان می داد. اکنون پس از 9 سال، مشروعیت فرماندهی که بر اساس عقلانیت و اعتقاد فرماندهی و در چارچوب دین عمل می کرد، محرز شده است.

صالحی با اشاره به اینکه کار شهید سلیمانی دارای دو بخش بود، یکی نظامی و دیگری فرهنگی، تصریح کرد: لازم است که تلقی عمومی و افکار عمومی کشورهایی که بیداری اسلامی در آنجا اتفاق افتاده است، برداشت صحیحی از اسلام داشته باشد. انقلاب بنابراین در این کشورها شفاف سازی شد و ما با نخبگان آنها تماس گرفتیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به توصیه شهید سلیمانی به صدا و سیمای مصر رفتیم. آنها پرسیدند چرا مصریان شیعه را می خواهند؟ من با توجه به صحبت های حضرت آقا عرض کردم که ابتدا باید یک تعریف مشترک از شیعه و سنی داشته باشیم. اگر سنی به معنای پیروی از سنت پیامبر اکرم (ص) است، ما ایرانی ها قبل از شیعه بودن، سنی هستیم و اگر شیعیان اهل بیت را دوست دارند، مصری ها قبل از اینکه شما سنی باشید، شیعه هستند. پس شما نه نیازی به سنی بودن ما دارید و نه ما شما را شیعه می کنیم. شهید سلیمانی وارد این وادی ها شده بود و این آگاهی را در تعریف انقلاب اسلامی به مردم مصر رساند.

با شروع تولید سوخت 20 درصدی و آمادگی سازمان، دکتر. صالحی: نامه ای به نماینده جمهوری اسلامی در وین دادیم که به آژانس تحویل دهد. بازرسان می آیند تا فک را مهر و موم کنند. با نظارت آژانس، در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را جایگزین کنیم. ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم، اما دولت باید برای اجرای آن حکم صادر کند و رئیس جمهور هم دستور عمل بدهد. ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است. فرمانده باید دستور بدهد. ما می توانیم خیلی سریع شروع کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان سخنان خود با اشاره به رشادت های سردار شهید در جبهه های مختلف مقاومت گفت: آغوش شهید سلیمانی همچنین محل ترحم فرزندان یتیم و ایتام بود. شهدا از طرفی دست و بازویش قوی بود و بدون ترس و لرز در مقابل دشمن ایستاد و عکس العمل نشان داد.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما