هزینه های گمرکی آیفون 13 در گمرک ایران چقدر است؟

[ad_1]

آخرین تلفن همراه اپل هفته گذشته وارد ایران شد و طی یکی دو روز گذشته ، عوارض گمرکی آن به گونه ای تعیین شده است که مسافران می توانند تلفن های خود را به صورت قانونی ثبت کنند. هزینه های ثبت نام این گوشی ها از پنج و نیم تا نه میلیون و دویست (بسته به مدل) متغیر است.

به گزارش دیجیاتو ، آیفون 13 یکشنبه گذشته در کشور موجود بود و همانطور که انتظار می رفت با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی به دست علاقه مندان اپل رسید. دیجیاتو از فعالان بازار موبایل شنیده است که برخی از مدل ها تا 90 میلیون تومان قیمت دارند و البته این نرخ در روزهای اخیر کاهش یافته است و فروشندگان به دیجیاتو می گویند که این روند نزولی در هفته آینده ادامه خواهد داشت.

هزینه های گمرکی انواع مدل های آیفون 13 مدتی است که توسط گمرکات کشور تعیین شده است و این عدد از پنج و نیم میلیون تا بیش از نه میلیون و دویست هزار تومان متغیر است. افزایش حقوق گمرکی تلفن همراه بیش از 600 دلار ، که از ژوئیه سال جاری اعمال شد ، یکی از دلایل گران بودن عوارض گمرکی در مدلهای جدید آیفون است. در حال حاضر به نظر می رسد حجم واردات این گوشی به صورت مسافر است و کمتر واردکننده قانونی در کشور آن را وارد کرده است. همانطور که فروشندگان به دیجیاتو می گویند ، دلیل واردات مسافر آیفون 13 در درجه اول انتقاداتی است که سال گذشته از سوی بالاترین مقام کشور و برخی از مقامات دولتی در مورد واردات این گوشی صورت گرفت و ثانیاً ، گوشی بسیار گران است و بازار مشتریان در حال کوچک شدن است. نسبت به سال قبل

پیگیری های دیجیاتو نشان می دهد که بازار ثبت آیفون برای مسافران نیز دوباره داغ شده و قیمت گذرنامه نیز در این زمینه در نوسان است. “محمد” یکی از این افراد می گوید که هر تعداد آیفون مورد نیاز مشتری را در یکی دو روز ثبت خواهد کرد: “تعداد آنها از یک میلیون و دویست هزار تومان شروع می شود و ما می توانیم تخفیف بدهیم.” محمد نیازی به هیچ گونه تلفن ندارد و فقط از شماره سریال تلفن ها برای ثبت نام آنها به عنوان مسافر استفاده می کند و علاوه بر حقوق گمرکی ، یک میلیون و دویست هزار تومان بابت هزینه گذرنامه دریافت می کند. “رضا” شخص دیگری است که همین کار را با یک میلیون تومان انجام می دهد و اشاره می کند که مراحل ثبت نام می تواند سه تا پنج روز به طول انجامد. رضا به دیجیاتو می گوید که با وجود بازگشت مسافران از مرز ، در حال حاضر هیچ مشکلی در مورد گذرنامه وجود ندارد. البته ناگفته نماند که مرکز مبارزه با پولشویی و قاچاق انسان چندین بار هشدار داده است که مسافران نباید گذرنامه بفروشند و عواقب فروش آن پاسپورت به عهده آنها است.

آیفون 13 پرو مکس

خوب است بدانید که در بازار تلفن همراه کشور و در بین تلفن های همراه اپل ، iPhone 13 Promex با حافظه 256 در حال حاضر 48 میلیون تومان در بازار قیمت دارد و iPhone 13 با 128 گیگابایت حافظه تقریباً با همین قیمت به فروش می رسد. آیفون 13 پرو مکس 512 گیگابایت نیز 80 میلیون تومان قیمت دارد. مدل های آیفون 13 معمولاً بدون کد ثبت به فروش می رسند و وقتی کد ثبت نام درج شود ، قیمت آنها چندین میلیون تومان افزایش می یابد. نسل قبلی گوشی های اپل هنوز در بین طرفداران این مارک تقاضا دارد. علیرضا ، خرده فروش با سابقه گوشی های اپل ، به دیجیاتو گفت که طرفداران اپل چندین سال است که نسل قبلی این گوشی ها را با قیمت پایین تری خریداری می کنند زیرا گوشی های این برند بسیار گران هستند. به گفته وی ، آیفون 12 مینی در حال حاضر 20 میلیون و 990 هزار تومان و آیفون 12 پرومکس با ظرفیت 128 در حال حاضر 32 میلیون و 590 هزار تومان قیمت دارد.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما