همه چیز در مورد قرص فلوکستین ۲۰

اگر شما هم فلوکستین مصرف میکنید باید این مقاله را تا انتها بخوانید. حالا کار به جایی رسیده که شاید خیلی از غیرمتخصصان لاغری و کاهش وزن هم این داروها، خصوصا فلوکستین را برای کاهش وزن تجویز کنند. شاید زیاد اسم این دارو را شنیده باشید (فلوکستین). عوارض ذکر شده در بالا در دسته علائم عمومی این دارو هستند که معمولا ایجاد نگرانی نمی کنند. لذا برای استفاده موقت داروی خوبی است اما درمان پایدار و اساسی اضطراب نمی باشد و برای درمان اصولی لازم است تحت نظر روانپزشک مورد درمان قرار گیرید. کلردیازپوکساید دارویی چندکاربردی است که ارزش و کارایی آن در تسکین اضطراب ثابت شده است. سم زدایی در شرایط ترک الکل همراه با علائمی می باشد که گرفتگی عضلانی یکی از این علائم می باشد که برای تسکین آن، کلرودیازپوکساید تجویز می گردد. به یاد داشته باشید که زمان مصرف قرص را روی تقویمتان علامت بزنید.2: فلوکستین برای درمان افسردگیاگر این دارو را برای افسردگی مصرف مینمایید، علایم بهبودی ممکن است ۴ هفته یا بیشتر پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

از مصرف بازدارندههای مونوآمین اکسیداز مانند ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متیلن بلو، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، راساجیلین، سافینامید، سلژیلین و ترانیلسیپرومین در زمان درمان با قرص فلوکستین 10 و 20 اجتناب کنید. اگر کسی افسرده نباشد و فلوکستین را فقط بهعنوان داروی کاهنده وزن مصرف کند اتفاقا ممکن است عوارض جانبی زیاد و ناراحتکنندهیی به همراه داشته باشد؛ چراکه این دارو اصولا بهعنوان داروی کاهش وزن درنظر گرفته نمیشود. آسپرین. مصرف همزمان این داروها ممکن است باعث افزایش خونریزی شود. اگر پیموزید یا تیوریدازین مصرف میکنید یا تحت درمان با تزریق متیلن بلو هستید، نباید از فلوکستین استفاده کنید. • حساسیت به داروهای دیگر: قبل از مصرف فلوکستین ، اگر به آن یا داروی دیگری آلرژی دارید به پزشک یا داروساز خود بگویید. بنایراین قبل از مصرف حتما با پزشک خود در این باره مشورت نمایید. مقدار این داروها در خون ممکن است افزایش یابد که احتمال بروز عوارض ناخواسته را زیاد می نماید. بعد از مصرف دارو معمولا چند ساعت طول می کشد تا میزان آن در خون به اوج خود برسد.

یک داروی ضدافسردگی مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) است.

کلردیازپوکساید نیز مانند هر داروی ضد افسردگی دیگری دارای مضرات و معایبی است اما به هیچ عنوان در صورتی که پزشک دستور مصرف آن را صادر کرده، نباید از مصرف آن خودداری کنید. بارداری: مطالعات کافی و به خوبی کنترلشده در زنان باردار انجام نشده است. لیبریوم به خوبی در بدن جذب می شود و حداکثر میزان آن در سطح خون یک یا دو ساعت پس از مصرف به دست می آید. حتی اگر پس از مصرف دارو احساس خوبی داشتید آن را تا زمان تجویز پزشک مصرف کنید. بعضی از آقایان ممکن است در اثر مصرف قرص فلوکستین دچار نعوظ دردناک شوند. قرص فلوکستین یک داروی ضدافسردگی مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) است. داروی فلوکستین (Fluoxetine) که افراد آن را با نام تجاری پروزاک (Prozac) نیز می شناسند نوعی داروی ضدافسردگی و متعلق به گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین (SSRI) است. فلوکستین (Fluoxetine) داروی ضد افسردگی از دسته مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است که برای درمان افسردگی، وحشتزدگی، حمله هراس یا پنیکاتک، اختلال وسواس اجباری، اختلالات خوردن و پرخوری عصبی و سندروم پیش از قاعدگی استفاده میشود. قرص فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی و اضطراب است.

علاوه بر درمان اضطراب و افسردگی فلوکستین موارد تجویز متعددی همچون درمان انزال زودرس مردان و کاهش وزن دارد که البته به مقادیر مصرف آن و تحمل فرد بستگی دارد. معمولا عوارض دارویی در شروع مصرف رخ میدهند، کاهش وزن بر اثر مصرف فلوکستین هم همینطور است. در برخی از افراد تغییر خلق و خو و عصبانیت بیش از حد در مدت مصرف این دارو ممکن است رخ دهد. این دارو گاهی برای سندروم پیش از قاعدگی و کنترل آن مصرف می شود ، قرص را هر روز یا دو هفته مانده به قاعدگی مصرف کیند. به طور کلی دوز قرص های موجود در ایران معمولا ۱۰ و ۲۰ میلیگرم هستند که ابتدا با ۱۰ شروع میشود و در صورتیکه بدن بیمار به دوز بالاتری نیاز داشته باشد پزشک ۲۰ را تجویز میکند. قرص فلوکستین (پروزاک) همچنین گاهی اوقات برای درمان اعتیاد به الکل، اختلال کمبود توجه، اختلال شخصیت مرزی، اختلالات خواب، سردرد، بیماریهای روانی، اختلال استرس پس از سانحه، سندرم توره، چاقی، مشکلات جنسی و ترس و فوبیا استفاده میشود. دامپزشکان ممکن است کلردیازپوکساید را برای درمان مشکلات رفتاری در سگ ها مانند فوبیا (ترس) تجویز کنند. کلردیازپوکساید در دسته ای از داروها به نام بنزودیازپین ها قرار دارد.

۵ میلی گرم ۲ تا ۴ بار در روز که ممکن است در صورت نیاز به ۱۰ میلی گرم ۲ تا ۴ بار در روز افزایش یابد . قرصهای فلوکستینی که در بازار به فروش میرسند، معمولا ۱۰ و ۲۰ میلی گرم هستند. برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند تشنج ممکن است نیاز باشد که دوز شما به تدریج کاهش یابد. گلوبوس یک احساس است که فرد به صورت اشتباه تصور میکند که یک لقمه در گلویش گیر کرده و هرچه قورت می دهد هم از بین نمیرود، اما این احساس بر اثر برگشت اسید به داخل حنجره به وجود می آید. در صورت بروز این موارد می توانید با مشاوره های روانشناختی حتی مشاوره های آنلاین، این رفتار ها را بشناسید و کنترل کنید. کلردیازپوکساید با تأثیر بر انتقال دهنده های عصبی که وظیفه انتقال پیام ها را به سلول های مغز را دارند، کار می کند. همچنین به عنوان درمانی برای مدیریت سندرم حاد ترک الکل نشان داده شده است.

چرا فلوکستین باید صبح مصرف شود

برخی از مشاهدات و نتایج آزمایشها نشان دادهاند که داروهای ضدافسردگی مانند فلوکستین و فلووکسامین در روند درمان بیماران کرونایی تاثیر داشته است. این دارو همچنین ممکن است برای تسکین اضطراب، اسپاسم عضلانی و علائم ناشی از ترک الکل استفاده شود. علائم این بیماری شامل انرژی بسیار زیاد، تحریک پذیری شدید، صحبت کردن بیشتر یا سریعتر از حد معمول، پرش افکار یا خواب شدید است. علائم این بیماری شامل سردرد، ضعف، سردرگمی، تمرکز مشکلدار، مشکلات حافظه و احساس عدم ثبات است. هیپوکامپ در شکل گیری حافظه نقش مهمی ایفا می کند. از این دارو به شکل خوراکی استفاده می شود اما انواع تزریقی آن نیز در دسترس است. اگر پاسخ رضایتبخشی با فلوکستین خوراکی یکبار در هفته گرفته نشود، باید تغییر در دوز روزانه فلوکستین با استفاده از فرمولهای خوراکی آزادشده فوری در نظر گرفته شود. ترجیح در استفاده از فرم تزریقی برای شروع است ولی اگر از فرم خوراکی در ابتدا استفاده شود ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم در ابتدا و سپس تکرار دوز تا هنگامی که برانگیختگی فرد کنترل شود. دوز اولیه: ۱۰ میلیگرم از راه خوراکی یک بار در روز. خیر. کپسول فلوکستین ۱۰ و ۲۰ میلی گرم باید تحت نظر روانپزشک تجویز و مصرف شود. در حالی که این دارو باید برای مدت مشخص شده و با دوز مناسبی که پزشک برای بیمار تعیین کرده است، مصرف شود.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما