وقتی گوشی قدیمی دارید با واتس اپ خداحافظی کنید

[ad_1]

بهترین انتخاب: اگر یک گوشی آیفون یا اندروید قدیمی با سیستم عامل قدیمی دارید، از 12 ژانویه 2021 دیگر به واتس اپ یا برخی از ویژگی های آن دسترسی نخواهید داشت. توسعه دهندگان این پیام رسان ها اعلام کرده اند که در سال آینده پشتیبانی از دستگاه های قدیمی را متوقف خواهند کرد. واتس اپ از اوایل سال 2021 دیگر روی برخی از تلفن های قدیمی کار نخواهد کرد. اگر دستگاهی با iOS 9 یا بالاتر و اندروید 4.0.3 یا بالاتر دارید، این مشکل پیش نخواهد آمد.

وقتی گوشی قدیمی دارید با واتس اپ خداحافظی کنید

به دلیل این مشکل، آیفون 4 و آیفون های قدیمی تر و همچنین برخی از گوشی های اندرویدی مانند گلکسی اس 2 که در سال 2011 عرضه شد، از 12 ژانویه به واتس اپ دسترسی نخواهند داشت.

این احتمال وجود دارد که توسعه دهندگان یک آپدیت برای محصولات خود منتشر کرده باشند، اما کاربران تمایل زیادی به نصب آن ندارند و این مشکل به قیمت عدم دسترسی به واتس اپ تمام می شود. با در نظر گرفتن این موضوع، کاربران می‌توانند قبل از ۱ ژانویه ۲۰۲۱ به‌روزرسانی‌های آیفون یا گوشی اندرویدی خود را بررسی کنند.

برای حل این مشکل چه کنیم؟

اگر آیفون دارید، می‌توانید به بخش تنظیمات، سپس به‌روزرسانی عمومی و نرم‌افزار بروید تا آخرین آپدیت را دریافت کنید. برای اطلاع از نسخه iOS گوشی خود، باید روی «درباره» در بخش «عمومی» ضربه بزنید.

در گوشی اندرویدی در قسمت تنظیمات می توانید اطلاعات دستگاه خود را در قسمت About Phone پیدا کنید. اگر گوشی شما دارای iOS 9 و اندروید 4.0.3 یا بالاتر است، دیگر لازم نیست نگران ناکارآمدی WhatsApp باشید.

وقتی گوشی قدیمی دارید با واتس اپ خداحافظی کنید

کاربران تلفن های قدیمی که نمی توانند دستگاه خود را به روز کنند، از 12 ژانویه از برخی عملکردهای این پیام رسان ها محروم می شوند یا دیگر نمی توانند از آنها استفاده کنند. بنابراین کاربران برای استفاده مجدد یا کامل از این برنامه نیاز به آپدیت گوشی خود دارند. به گفته اپل، انتظار نمی رود بسیاری از کاربران از آیفون های قدیمی استفاده کنند زیرا تنها 10 درصد از آیفون ها از سیستم عامل های قدیمی تر از iOS 13 استفاده می کنند.


چرا گوشی های قدیمی پشتیبانی نمی شوند

واتس اپ یک اپلیکیشن بزرگ و شناخته شده است و طبق اعلام رسمی، در حال حاضر حدود 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. پایگاه داده های اپلیکیشن حاوی اطلاعات کامل میلیون ها کاربر است و بنابراین هکرها علاقه زیادی به آن دارند. واتس اپ اعلام کرده است که همیشه در معرض خطر هک شدن است، بنابراین تیم مدیریتی آن باید دائماً به این موضوع توجه داشته باشد و برای دستیابی به بالاترین سطح امنیتی ممکن، همیشه باید روی گوشی هایی با سیستم عامل جدید اجرا شود. با توجه به این موضوع مهم، تصمیم مدیریت WhatsApp کاملا منطقی است.

وقتی گوشی قدیمی دارید با واتس اپ خداحافظی کنید


سازندگان تلفن همراه با اپلیکیشن ها برخورد می کنند

بسیاری از کارشناسان معتقدند راز این به‌روزرسانی‌ها در قراردادهای تجاری سنگین بین شرکت‌های تلفن همراه و فناوری و این پیام‌رسان و البته گوگل نهفته است. (قبلاً نوشته بودیم که گوگل از ابتدای سال هیچ سرویسی به گوشی‌هایی که اندروید زیر 4 دارند ارائه نکرده است.) از یک طرف به نیازهای سخت‌افزاری رسیدگی می‌کند و از طرف دیگر به‌روزرسانی‌هایی را انجام می‌دهد تا مردم را مجبور به خرید بالاتر کند. گوشی های مدل خرید عمومی بین گوگل و سامسونگ به نمایندگی از همکاری فنی این ادعای کارشناسان را تایید می کند.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما