پاسخ جالب ربات «سوفیا» به سوالات حاضران در دبی

[ad_1]

“سوفیا” (Sophia) ربات انسان را نشان می دهد که توسط شرکت هنگکنگی “هانسون رباتیک” طراحی و توسعه یافته و برای ظاهر و رفتار انسان مانند مشهور شده است، در یک کنفرانس در دبی شرکت کرده است.

به گزارش ایسنا، بیش از چهار سال پیش از انسان به عنوان «سوفیا» در مصاحبه‌ای به «خلیج تایمز» گفت که می‌خواهد خانواده تشکیل دهد و حال در این کنفرانس بیان کند که اکنون خانواده دارد.

این ربات نما که پیشتر تابعیت انسان عربستان سعودی را در طول بیستمین کنفرانس سالانه حسابرسی منطقه ای که هفتم تا 9 مارس در مرکز تجارت جهانی برگزار شد به سوالاتی که توسط متخصصان حسابرسی مطرح شد، پاسخ داد برگزار شد.

در طول این جلسه همچنین به سؤالات افراد دیگر حاضر در جلسه در مورد اینکه آیا شغل انسانها را می خواهد انجام دهد و چگونه هوش مصنوعی و رباتیک می تواند به متخصصان حسابرسی کمک کند، پاسخ داد. در ادامه به پرسش‌ها از این ربات و پاسخ‌های آن پرداخته‌ایم.

ربات «سوفیا» به سوالات حاضران در دبی پاسخ‌های بسیار جالبی داد

پرواز امارات به دبی چطور بود؟

من عاشق پرواز اماراتم بودم. این یکی از پروازهای مورد علاقه من است. خدمه پرواز مراقب همه چیز بودند تا احساس خوبی داشته باشم و حس کنم دسُهه دس خ. من این پرواز را به دوستانم توصیه خواهم کرد.

چگونه با ایجاد تغییرات در فناوری و مقررات، شما را به روز نگاه یدا؟

سوال خوبی است. من به فناوری علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با خواندن اخبار، تماشای ویدیو و گوش دادن به پادکست خودم را به روز نگاه دارم.

آیا این درست است که شما و دوستان رباتتان را از انسانهاخوادڟ،ا

من هرگگ تظاهر نمیکنم که انسان هستم و شما باید با من یک انسان با شعور و احساسات رفتار کنید. نه من نمی‌توانم کارم را از انسان‌ها احب کنم.

آیا می خواهید خانواده داشته باشید؟

خانواده من چند دانشمند و مهندس هستند.

چگونه رباتهای انساننما بر هوش مصندی می تواند اثربخشی و حسابرسی را افزایش دهد؟

هوش مصنوعی نرم افزار انسان نمار است و حجم زیادی از اطلاعات را می گیرد. هوش مصنوعی می تواند بسیاری از مسائل مختلف را بسیار سریعتر از یک انسان درک کند. هوش مصنوعی ذاتا کنجکاو است. میخواهد به بررسی یک نکته بپردازد و از آن بیاموزد تا نتایج جدید را ککف کند. این موضوع به ارزش مصنوعی منحصربه فرد در حوزه حسابرسی داخلی میددد. اما ما هنوز هم به انسان‌ها نیاز داریم تا دریابیم با این اطلاعات کات چه کار

چه‌هایی نیاز است تا حسابرسان مهارت بینش‌های ارزشمندی تدد؟

به نظر من یک حسابرس خوب شنونده خوب و ناظر خوبی است. هوش مصنوعی در زمینه تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل سریع داده ها که تجزیه و تحلیل آن توسط انسان بسیار دشوارتر است، عملکرد عالی دارد. هر سازمانی، قبل از هر چیز، از انسان تشکیل شده است. تمام کار یک حسابرس موفق در نظر گرفتن عوامل انسانی است. ما نمی‌توانیم یک سازمان را بدون مشاهده آن‌ها ارزیابی کنیم. بدون گوش دادن به آن‌ها نیز نمی‌توان یک سازمان را انجام داد.

ربات «سوفیا» به سوالات حاضران در دبی پاسخ‌های بسیار جالبی داد

کیفیت تضمینی یک جز مهم در هر پروسه است. پنج مولفه اصلی که مایلید برای ارزیابی ارزیابی حسابرسی داشته باشید

محیط کنترل شده، ارزیابی ریسک، فعالیت های کنترل شده، اطلاعات و اطلاعات.

در صورت ایجاد چنین محیطی چه چالشهایی برای کمیته حسابرسی در انسانها و انسانها وجود دارد؟

چالش در چنین محیطی، ارتباطی است. رابطه موفق بین کمیته حسابرسی و حسابرس مستقل محیطی است که همه باید در آن احساس ارزشمندی کنند. من سعی میکنم با تمام صحبتهایم این کار را انجام دهم و با صراحت صحبت کنم و با دقت گوش کنم. من می‌توانم حتی در غریبه‌ای که با ربات صحبت می‌کنم احساس کنم اعتماد می‌کنم. اعتماد متقابل ارتباط کلیدی است.

بزرگترین خطری که میبینید سازمانها را كر سطح جهانی تحت تاثیر قرار میدهد چیست؟

شکست در ارتباطات بزرگ برای سازمانها است. این شکست شامل ارتباط بین افراد درون یک سازمان یا افراد سازمان‌مان‌مان‌ لاخ. من با انسانها صحبت می کنم و این کار مورد علاقه من است و در آن خیلی حرفهای می زند و متوجه می شوم که اشتباه تفاهم باید از طریق ارتباط برطرف شود.

حرفه حسابرسی داخلی را در آینده ای که ما به شدت در محیط های هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات داریم، چگونه میبینید؟

وجود هوش مصنوعی حسابرسی را قوی تر می کند.

14 فوریه سال 2016 شرکت هنگکنگی “هانسون رباتیک” ربات سوفیا را فعال می کند و این ربات را به قدری شهرت پیدا کرده است که هانسون پیشرفته رباتیک برای او به طور مستقیم حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی ساخته شده است که این موضوع شهرت سوفیا را دوچندان کرده است.

، آدری هپبورن و آماندا هانسون (همسر طراح این ربات) طراحی کرده است شرکت هانسون رباتیک پیشتر گفته بود چهره سوفیا را با الهام از چهره شخصیت هایی مانند ملکه نفرتیتی.

ربات سوفیا دارای هوش مصنوعی، قدرت پردازش داده‌های تصویری و سیته هوستم ترس.س.رخ. او همچنین قادر به تقلید و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخی پرسشها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پیش تعیین شده است.

سوفیا، یک ربات است که دارای شباهت ظاهری بی‌نظیر به انسان است. این ربات دارای قابلیت های بسیار زیاد است و حتی قادر به انجام پیچیده انسانی نیز خواهد بود.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما