پنهان کردن پس لرزه های نظرسنجی توییتر: ارزش بازار تسلا 200 میلیارد دلار کاهش یافت

[ad_1]

چند روز پیش، ایلان ماسک از کاربران در توییتر درباره فروش 10 درصد از سهام تسلا برای پرداخت مالیات پرسید و گفت که هر نتیجه ای داشته باشد انجام خواهد داد. در پایان نظرسنجی اکثر کاربران موافق بودند. این امر باعث شد سهام تسلا در روز سه شنبه 11.99 درصد کاهش یابد و سرمایه ماسک به 288 میلیارد دلار و ارزش بازار تسلا به میزان 200 میلیارد دلار کاهش یابد.

قبل از اینکه ارزش سهام تسلا 11.99 درصد کاهش یابد، در روز دوشنبه نیز شاهد کاهش نزدیک به 5 درصدی ارزش سهام تسلا بودیم. با وجود این کاهش، ارزش سهام تسلا تا کنون در سال 2021 47 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها، برخی از چهره های کلیدی فعلی و سابق تسلا، از جمله برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک، از 26 نوامبر، پس از اینکه ارزش بازار تسلا به بیش از 1 تریلیون دلار رسید، صدها میلیون دلار در سهام فروخته اند. ارزش بازار تسلا از زمان نظرسنجی ماسک 200 میلیارد دلار کاهش یافته است، اگرچه هنوز بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارد.

ماسک در سال 2012 به دلیل عملکرد خود به عنوان مدیرعامل سهامی از سرمایه گذاران دریافت کرد. در سال 2012، ماسک 22.8 میلیون سهم به ارزش 6.24 دلار برای هر سهم دریافت کرد که در 13 آگوست 1401 منقضی می شود.

ارزش سهام تسلا که همین چند روز پیش به بیش از 1230 دلار رسیده بود، در آخرین روز معاملات به 1023 دلار رسید و احتمالا در روزهای آینده به زیر 1000 دلار خواهد رسید. با این حال، تسلا با ارزش ترین خودروساز جهان باقی خواهد ماند.

ایلان ماسک یکی از سهامداران اصلی تسلا است، بنابراین ثروت او به شدت به ارزش سهام این شرکت بستگی دارد. طبق گزارش بلومبرگ، در حالی که دارایی خالص ماسک در چند روز گذشته به بیش از 310 میلیارد دلار افزایش یافت، مدیر عامل تسلا اکنون دارایی 288 میلیارد دلاری دارد.

بسیاری از تحلیلگران تصور می کنند که تسلا در سال های آینده همچنان یک بازیگر مهم در بازار خودروهای الکتریکی خواهد بود، اما باید برای رقابت سخت آماده شود. شرکت های آمریکایی، اروپایی و چینی با سرمایه گذاری های بالا در این بازار در آینده نزدیک عمدتا وارد بازار خواهند شد.

با رشد خودروسازان قدیمی در این بازار، احتمالاً سهام تسلا در طول زمان کاهش می‌یابد که می‌تواند بر فروش و سودآوری تأثیر منفی بگذارد.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما