چگونه در فتوشاپ به تصاویر سایه اضافه کنم؟ –

[ad_1]

افزودن سایه ها به اشیا یا افراد مختلف هنگام ادغام دو تصویر یک راه آسان برای واقعی تر کردن خروجی است و نیاز به ویرایش های دقیق تر را برای جلوگیری از مصنوعی شدن تصویر از بین می برد.

این مقاله نحوه استفاده از افکت drop show را توضیح می دهد که می توان از آن برای افزودن سایه به تصاویر در فتوشاپ استفاده کرد. همچنین، چند ترفند کوچک، تصویر نهایی جالب تری را به شما ارائه می دهد که در پایان ذکر شد.

حاشیه های موضوع را حذف کنید

راه های مختلفی برای حذف پس زمینه یا جدا کردن سوژه از پس زمینه وجود دارد.

ابتدا دو تصویر (لینک دانلود در انتهای مطلب) را در فتوشاپ وارد کنید. سپس تصویر اسکیت باز را انتخاب کرده و از منوی Select گزینه Subject را انتخاب کنید.

برای بزرگنمایی از میانبر صفحه کلید Ctrl و + استفاده کنید. همچنین از نوار فاصله برای حرکت استفاده کنید.

برای انتخاب ابزار کمند، کلید L را فشار دهید. سپس کلید Shift را نگه دارید و با استفاده از ماوس حاشیه های طراحی را انتخاب کنید. بسته به نسخه فتوشاپ نصب شده روی سیستم شما، هیچ بخش دیگری انتخاب نمی شود.

برای لغو انتخاب یک بخش، می توانید مراحل قبلی را تکرار کنید اما به جای کلید Shift از کلید Alt استفاده کنید. برای مثال ابزار انتخاب موضوع می تواند به طور خودکار سایه اصلی سوژه را انتخاب کند و کاربر باید آن را به صورت دستی حذف کند.

انتخاب کلی لبه های موتیف لازم نیست خیلی دقیق باشد. زیرا در ادامه موضوع را جابجا کرده و ویرایش های بعدی را انجام خواهیم داد. بعد از اینکه لبه‌های سوژه را برای جدا کردن آن از پس‌زمینه انتخاب کردید، روی ابزار Mask کلیک کنید که به صورت یک نماد مستطیلی سفید در گوشه پایین سمت راست دیده می‌شود.

موضوع را به پس زمینه جدید اضافه کنید

روش های مختلفی برای جابجایی یک عنصر بین دو فایل در فتوشاپ وجود دارد. در این آموزش قصد داریم از ساده ترین راه استفاده کنیم. اکنون که قفل لایه اصلی فایل را باز کرده ایم، سوژه را با استفاده از تکنیک کشیدن و رها کردن حرکت می دهیم.

به سوژه سایه اضافه کنید

تاکنون فقط سوژه را از پس زمینه اصلی حذف کرده و سپس آن را به پس زمینه جدید منتقل کرده ایم. ممکن است در ابتدا از آنچه می بینید ناامید شوید زیرا اسکیت باز با پس زمینه جدید خوب پیش نمی رود و تصویر کاملاً مصنوعی به نظر می رسد. اما افزودن سایه ها و انجام چند ویرایش جزئی می تواند تفاوت اساسی در خروجی ایجاد کند.

ابتدا روی Layer 1 کلیک راست کرده و سپس Convert to Smart Object را انتخاب کنید. این به شما امکان می دهد تا یک راه برگشت داشته باشید و به شما امکان می دهد تصویر را کوچک یا بزرگ کنید در حالی که وضوح اصلی را حفظ کرده و از پیکسل شدن خروجی جلوگیری می کند.

Ctrl + T را فشار دهید تا ابزار تبدیل را انتخاب کنید. حال موتیف را به محل مورد نظر منتقل کنید.

روی مربع های کوچک لبه طرح کلیک کنید تا به اندازه دلخواه در بیاید. توصیه می شود اندازه سوژه را نسبت به پس زمینه و اجزای آن در نظر بگیرید تا تبدیل به یک عکس مصنوعی نشود.

از آنجایی که نور از سمت چپ پس زمینه می تابد، بهتر است سوژه را در همان جهت قرار دهید تا نور به صورت آن برخورد کند. برای این کار ابتدا با دکمه سمت راست ماوس روی طرح کلیک کرده و سپس Flip Horizontal را انتخاب کنید.

برای ذخیره تغییرات، فقط روی علامت تیک بالای صفحه کلیک کنید یا Enter را فشار دهید. همچنین می توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl و Z برای بازگشت استفاده کنید. سپس می توانید روی گوشه سمت راست Layer 1 دوبار کلیک کنید تا منوی Layer Style باز شود.

Drop Shadows را فعال کنید، سپس روی همان گزینه کلیک کنید تا تنظیمات آن را ببینید. در این مرحله نیازی به تغییر تنظیمات نیست، فقط روی دکمه OK کلیک کنید.

حال می خواهیم سایه موتیف را به صورت جداگانه در صفحه دیگری تعریف کنیم. از منوی Layer، Layer Style را انتخاب کنید، سپس روی Create Layer کلیک کنید.

اگر پیغام خطا یا اخطار دریافت کردید، روی OK کلیک کنید.

لایه سایه سوژه را انتخاب کنید، سپس کلیدهای Ctrl و Z را فشار دهید تا ابزار Transform را انتخاب کنید. اکنون می توانید سایه را به صورت جداگانه حرکت دهید و اندازه آن را تنظیم کنید.

با جابجایی سایه به جای مناسب و در نظر گرفتن اندازه آن، می توانید آن را واقعی تر کنید. در نهایت روی سایه کلیک راست کرده و Distort را انتخاب کنید.

از مربع های کوچک و کلیدهای جهت نما (زمانی که ماوس روی مربع ها شناور است) استفاده کنید تا سایه را به سمت راست متمایل کنید. ممکن است لازم باشد یک اشکال کوچک را در این قسمت آزمایش کنید تا موقعیت مورد نظر خود را بدست آورید. وقتی کارتان تمام شد، Enter را بزنید.

تحقق سایه

با وجود شیب سایه، تصویر همچنان غیر واقعی به نظر می رسد و نیاز به ویرایش بیشتری دارد. در تصاویر واقعی، سایه‌های نزدیک سوژه معمولا تیره‌تر هستند، در حالی که با دور شدن از سوژه، سایه تیره‌تر می‌شود.

برای انجام این ویرایش ابتدا لایه سایه سوژه را انتخاب کنید، سپس از منوی Filters گزینه Blur Gallery و در نهایت Path Blur را انتخاب کنید.

از نوار لغزنده برای تنظیم مقدار تاری مسیر به مقدار دلخواه استفاده کنید. همچنین می توانید از تنظیمات نشان داده شده در تصویر زیر استفاده کنید. به یاد داشته باشید، می توانید بعداً دوباره تنظیمات را تغییر دهید. پس از اتمام، Enter یا OK را فشار دهید تا تغییرات ثبت شود.

بسته به قدرت پردازش رایانه شما، ممکن است مدتی طول بکشد تا تغییرات جدید اعمال شوند. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، توصیه می شود سایر برنامه های در حال اجرا را ببندید. پس از اتمام کار، می توانید برای نتیجه بهتر، Opacity و پر شدن لایه را به دلخواه تغییر دهید. در این نمونه از مقادیر 43 و 72 درصد استفاده شد.

توجه داشته باشید که می‌توانید تمام ویرایش‌ها و تنظیمات مراحل قبلی را دوباره برای سایه واقعی‌تر تغییر دهید. از ابزارهای دیگر فتوشاپ مانند براش ها نیز می توان برای افزودن جزئیات دقیق به تصویر استفاده کرد.

افکت سیلوئت را اضافه کنید

افکت سیلوئت ارتباط مستقیمی با افزودن سایه به سوژه ندارد، اما می تواند به طبیعی تر شدن تصویر کمک کند. ابتدا یک لایه برای مهر قابل مشاهده ایجاد کنید. میانبر صفحه کلید Shift + Ctrl + Alt + E توصیه می شود.

به منوی Filters رفته و سپس Camera Raw Filters را انتخاب کنید.

روی نماد فیلتر شعاعی در سمت راست صفحه کلیک کنید و دور اسکیت باز حلقه بزنید. همچنین می توانید اندازه دایره را به دلخواه تغییر دهید.

گزینه Invert را فعال کنید. مقدار قلم را روی 100 قرار دهید. نوار نوردهی را به -1.95 برسانید و مقادیر دیگر را مطابق شکل زیر تنظیم کنید.

تصویر نهایی مانند مثال زیر خواهد بود.

فرآیند ویرایش می تواند به صلاحدید کاربر ادامه یابد. اما در این مرحله تصویر قابل قبول به نظر می رسد. راه های متنوع دیگری نیز برای دستیابی به همان عملکرد وجود دارد. اما روش ذکر شده در این مقاله ساده ترین و شاید سریع ترین در نوع خود باشد.پیشرفت های متعددی وجود دارد که می تواند به کاربران فتوشاپ در صرفه جویی در وقت کمک کند.

تصویر

دانلود فایل ها: شکل 1 | شکل 2

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما