کشف آدم کوچولو در ایران توهم است

[ad_1]

خبرگاری مهر: رئیس مؤسسه باستان شناسی داننگگاه تهران گفت: عکس و فیلم های تهیه شده درباره ککف آدم کوچولوها در ایران صحت ندارد. این توهمات برخی از افراد است.

کشف آدم کوچولو در ایران توهم است

مصطفی ده پهلوان رئیس مؤسسه باستان شناسی دانشگاه تهران درباره برخی شایعات و توهمات افراد مبنی بر پیدایش آثار باستانی عجیب مانند آدم های کوتوله ها و گنج های فراواقعی گفت: فکر می کنید آیا چنین چیزهایی بود ما نمیدیدیم؟ آن هم در دورهای که همه مردم حتی در روستاهای دورافتاده یک گوشی موبایل با امکان تصویربرداری دارند؟ یکی دو فیلم در فضای مجازی پخش می شود که تقلبی است این افراد به ما مراجعه کرده اند و در منطقه خوی حین حفاری در شب، سه آدم کوتوله 30 سانتی متری از خاک بیرون زده اند که یکی از آنها زیردست و پا له شده و دو تای دیگر زن هستند. و مردی هستند که جیغ می کشند و کاهو میخورند. من از آنها خواستم فیلم و عکسی به من نشان دهند اما نمی گذارند من را ببینمشان خبر می کنیم.

چند سالی است رفته‌اند که خبر بدهند! این وظیفه سازمان های دولتی مرتبط و رسانه ملی است که به اطلاع مردم و هشدارهای لازم را باید داد تا در دام این کلاهبرداری ها نیفتند. مالباختگان جرأت ندارند ککایت کنند و به مراجع حقوقی و قضائی مراجعه کنند وگرنه تعداد این مالباختگان هزاران نفر هستند. میراث ایران با دستان فرزندان خود در حال نابودی است و این واقعیت بسیار دردناک و تلخ است. آه و افسوسی که آیندگان می‌خواهند از الان می‌شنوم.

وی گفت: متأسفانه برخی از مدیران و اساتید دانشگاه در رشته های غیر باستان شناسی هم بی اطلاعی هستند نه توهم. با این وجود قدرت شنیده‌ها از دیده‌ها بیشتر است. مدیری به من میگوید آیا شما امسال هم می خواهید کاسه و کوزه در بیاورید می گویم چرا فقط کاسه و کوزه نظر شما را انجام می دهد کارهای مهم را انجام می دهد و توضیح میدهم که باستان شناسی چیست. متأسفانه برخی از اساتید تعریفی از باستان شناسی را ندارند که یک روستایی، باستان شناسی را گنجانده و دفینه میداند یک فرد تحصیل کرده ما هم باستان شناسی را گنج یابی و عتیق میداند.

وی ادامه داد: بخشی از این مککل از آنجا ناشی می شود که در کتابهای مدرسه، درباره باستان شناسی هیچ توضیحی داده نشده است. وزارت آموزش و پرورش ککور با میراث تمدنی بی نظیر در دنیا رشته باستان شناسی را در فهرست استخدامی خود ندارد که دانش آموزان این مباحث را آموزش دهند.

ده پهلوان گفت: در یک ککور باستانی مانند ایران، دانش باستان شناسی چه نقشی در آموزش مردم دارد. آیا ما به باستان شناسی نیازی نداریم؟ چرا تا کنون به این موضوع توجه نمی شود اینها سوالاتی است که ما از وزرای دولت های پیشین و وزرای آموزش و پرورش داریم. اما این اکال از ما هم هست از ما هم هست چقدر ما به عنوان باستان شناسان ایران به زبان ساده‌هایم این موضوع را به مردم آموزش می‌دهیم؟ آیا میدانستید اگر ما در دههای گذگذته، از باستان شناسی کاستان شناسی کاربرفتیم خیلی از معضلات و بحرانهای ویست محیطی را امروز نداشتیم؟

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما