گزارش ششمین جلسه کمیته مشترک: انتقادات به طرح حفاظت از طبیعت افزایش یافت

[ad_1]

ششمین جلسه کمیسیون تلفیق بررسی طرح حراست با حضور اعضا و نمایندگانی از مرکز پژوهش های مجلس، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تبلیغات و اتاق بازرگانی برگزار شد. در آن جلسه چند تن از نمایندگان انتقادات خود را نسبت به طرح حفاظتی مطرح و مقایسه آن با سایر کشورها و امکان اجرای آن را زیر سوال بردند و بر لزوم مواظب زیان این طرح و زیان شرکت ها بحث و تبادل نظر کردند.

تقی پور در ابتدای این جلسه ضمن درخواست از اعضا برای عضویت در کارگروه های تعیین شده، اظهار داشت: در جلسه آتی مسئولین دولت، مرکز ملی فضای مجازی و بخش خصوصی استماع خواهند کرد و روز سه شنبه نیز کلیات طرح صیانت از حقوق فضای مجازی مطرح خواهد شد. – کاربران را می توان مطابقت داد. .

در ادامه جلسه نماینده مرکز پژوهش های مجلس به تشریح مطالعات تطبیقی ​​و متن طرح حفاظت پرداخت.

«علی محسنیان» با استناد به قوانین آمریکا، چین، کانادا و اتحادیه اروپا در حوزه فضای مجازی و بررسی اقدامات انجام شده در این زمینه، آماری از قانون GDPR و مقررات کلی حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا ارائه کرده است. آمار ارائه شده شامل ایجاد بیش از 500 هزار دفتر حفاظت از داده ها در سازمان ها، ارائه بیش از 200 هزار گزارش، ثبت بیش از 94 هزار شکایت و جمع آوری 56 میلیون یورو برای تخلفات قانونی است.

کمیسیون طرح حفاظت

بخشی دیگر از سخنان وی به قوانین وضع شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خارجی در ترکیه اختصاص داشت:

قانون رسانه‌های اجتماعی ترکیه ایجاب می‌کند که پلتفرم‌هایی با بیش از یک میلیون کاربر ترک، نمایندگی در ترکیه ایجاد کنند. در صورتی که یک ماه از اجرای این قانون گذشته باشد و دفتر نمایندگی راه اندازی نشود، سکوی مورد نظر 10 میلیون لیره جریمه می شود. سپس در فرصت بعدی در صورت عدم افتتاح نمایندگی، جریمه به 30 میلیون لیر افزایش می یابد. ضمناً هیچ کاربر ترکی حق ارسال تبلیغات تجاری در این شبکه ها را ندارد و هرگونه پرداخت مالی در داخل سامانه این پلتفرم ممنوع است. تا سه ماه بعد دولت حق دارد 50 درصد پهنای باند را مسدود کند و در نهایت 90 درصد پهنای باند در سه ماه گذشته محدود می شود».

این قسمت از سخنان با اعتراض برخی نمایندگان مجلس مواجه شد. نوروزی با بیان اینکه گزارش مرکز پژوهش های مجلس باید بی طرفانه باشد و جنبه سیاسی نداشته باشد، تصریح کرد: موضوع تعیین نماینده در ترکیه هنوز به صورت جدی اجرایی نشده و تنها یک فرد حقیقی به عنوان نماینده معرفی شده است.

ویس کرمی همچنین گفت: مشکل آسیب‌دیدگی سکوها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید به این سوال پاسخ داده شود که اگر پلتفرم‌های خارجی را محدود کنیم، بیشتر ضرر می‌کنیم یا آنها را از دست می‌دهیم؟ آیا واقعاً می توان یک نسخه بومی خوب در داخل داشت یا گزینه فناوری محدودکننده پلتفرم را داریم؟» همچنین باید به سرنوشت شرکت های فعال در این پلتفرم ها فکر کرد.

تقی پور به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق در پاسخ به این پرسش ها گفت که اعمال محدودیت برای پلتفرم ها نیاز به فناوری خاصی ندارد و می توان پهنای باند آنها را کاهش داد.

کمیسیون طرح حفاظت

محسنیان همچنین در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت: در مراحل اولیه این پروژه تلاشی برای مسدودسازی نداریم. بلکه بحث ما اعمال حاکمیت است. ما از مدل های پیاده سازی شده در دنیا استفاده می کنیم و اصراری بر مسدودسازی نداریم. گاهی صحبت از یک پلتفرم بومی است که باید مورد حمایت قرار گیرد، گاهی اوقات درباره عدم امکان اعمال حاکمیت کشور در بستری است که باید محدودیت ها و اصلاحات هوشمندانه داشته باشد.»

باقری نیز یکی از منتقدان این موضوع بود و گفت: بحث اصلی درباره اینستاگرام بوده است. اگر این گروه از راه اندازی نمایندگی در ایران و پرداخت جریمه خودداری کنند، آیا نمونه مشابهی از اینستاگرام در کشور وجود دارد که جایگزین این شبکه اجتماعی شود؟

رشیدی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سکوهای کشور تحت رصد شدید قرار دارند، خاطرنشان کرد:

ابتدا باید بفهمیم که در فضای مجازی به دنبال چه هستیم. احساس می کنم راه را اشتباه می رویم. آیا می خواهیم زیرساختی را فراهم کنیم یا می خواهیم مردم را به زیرساخت هایی که قرار است برای فضای مجازی فراهم کنیم سوق دهیم؟ در حال حاضر پیام رسان هایی مانند IGAP دارای امکانات بیشتری نسبت به تلگرام هستند، اما چرا مردم همچنان از تلگرام استفاده می کنند؟ در طرح مرکز تحقیقاتی چین و ویچیتا نامگذاری شده است که شش سال پیش آنها را فیلتر کردیم. سوال اساسی این است که چرا مردم ما در شرایطی که ما به آنها ارائه می کنیم کار نمی کنند؟

کمیسیون طرح حفاظت

کلاهی که نماینده بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در این جلسه بود، با اشاره به زیان کسب و کار گفت:

شرکت‌ها در فضای مجازی، مانند فضای واقعی، زمان و هزینه خود را صرف یافتن و یافتن مشتری می‌کنند. از دست دادن شرکت‌ها در این زمینه فقط بحث پهنای باند نیست، بلکه مهاجرت از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر مضر است.» این مانند جابجایی یک مشتری است. تجارت از شهری به شهر دیگر.”

رئیس کمیسیون طرح حفاظت مشترک در پایان خروج نکردن پیام رسان از کشور با وام 5 میلیارد تومانی را بیهوده اعلام کرد.

جلسه بعدی کمیسیون مشترک بررسی طرح حفاظت روز دوشنبه هفته آینده از ساعت 7 الی 9 صبح برگزار می شود و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، دولت، مرکز ملی فضای مجازی و بخش خصوصی نظرات خود را در خصوص حفاظت از محیط زیست به اشتراک خواهند گذاشت. طرح.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما