۶ توصیه مهم برای سلامت پاها

[ad_1]

پا به عنوان یکی از اعضای مهم بدن که آن را کمتر مورد توجه قرار می دهد به راحتی مستعد تماس با انواع نکات و عوامل آزمایشگاهی است و به همین دلیل دانستن بهداشتی برای مراقبت از پاها حائز اهمیت است.

به گزارش گگارش ایسنا، پایگاه خبری «چیانگ ری تایمز» در مطلبی تخصصی به چند نکته مهم برای حفظ سلامت پاها اشاره می کند که لازم است هر روز انجام شود.

۱- پاهای خود را تمیز و خشک نگه دارید

همه موارد از شرایط و زمان کافی برای پاکسازی ناخن ها باید رعایت شود بنابراین باید به طور منظم رعایت شود که سلامت پاها حفظ شود. ابتدا با تمیز و خشک نگه داشتن پاهای خود شروع کنید. خیس و سالم بودن پاها، شرایط را برای جذب قارچ در ناخن و پاشنه پا فر،نمد. هنگام ورود به خانه پاهای خود را با آب و صابون شسته و با حوله خشک کنید. همچنین با توجه به شرایط و فعالیت های روزانه، جوراب مناسب برای باکتوشفدبیت شیت

۲- ناخن های پا را به درستی کوتاه کنید

ناخنهای نامناسب، نیف و بلند علاوه بر این که ظاهر شود، همچنین مکان مناسبی برای تجمع قارچها هستند. تجمع قارچ ها در طولانی مدت ممکن است از داروهای ضد قارچ ر.ڈووی استفاده شود به همین دلیل بهتر است همیشه ناخن های خود را کوتاه کنید و نگه دارید.

۳- از پوشیدن کفش دیگران خودداری کنید

شما نمیدانید چه مقدار و در داخل کفشهایی وجود دارد که روزانه استفاده می شود. این باکتری‌ها می‌توانند به پاهای شما نفوذ کرده و باعث ایجاد هدسووشی تی پدش شوند بنابراین از پوشیدن کفش دیگران و قرض دادن کفش خودداری کنید.

۴- کفشهای تنگ را انتخاب کنید

اکثر افراد در حفظ سلامت پای خود به جزئیات کوچک توجهی ندارند. پوشیدن صندل های تنگ و کفش های پاشنه دار ممکن است ظاهری شیک داشته باشد، اما در پایان روز باعث ورم پاها و آسیب دیدن آنها می شود.

۵- سلامت پاهای خود را بررسی کنید

هر هفته وضعیت ظاهری پاهای خود را کنترل کنید. تغییر رنگ ناخن، پوسته شدن کف پا یا کثیفی بین ناخن‌ها را مورد توجه قدرار یک مککل جئئی را می توانم به راحتی و قبل از تشدید علائم از طریق رعایت بهداشت و مصرف دارو مصرف کنم.

۶- سطح قند خون خود را کنترل کنید

نتایج مطالعات نشان می‌دهد میزان قند خون رابطه مستقیم با سلامت پا ددار. بنابراین، با فعالیت بدنی بیشتر و رعایت یک رژیم غذایی غذایی، عادات خوب را در زندگی خود ایجاد کنید. این نه تنها به پاها بلکه به سلامت کل بدن کمک می‌کند.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما