“TOGG”؛ خودروی ملی ترکیه با آخرین تکنولوژی روز


بهترین انتخاب: TOGG با سرمایه گذاری 7.3 میلیارد دلاری و 13 سال، خودروهایی را تولید خواهد کرد که همگی ساخت ترکیه خواهند بود. اولین محصول یک واگن برقی خواهد بود که استانداردهای بین المللی را رعایت می کند.

موتور این خودرو 200 اسب بخار قدرت دارد و روی چرخ های عقب سوار می شود. این یدک کش را می توان با موتور دوم نیز سفارش داد که چرخ های جلو را به حرکت در می آورد و مجموع قدرت خودرو را به 400 اسب بخار افزایش می دهد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت برای خودروی دو موتوره 4.4 ثانیه است.

قرار است طی 15 سال آینده 5 مدل مختلف از خودروی ملی ترکیه ساخته شود. دو ظرفیت باتری برای خودرو در دسترس است. خودرویی که باتری ضعیف تری دارد با هر بار شارژ 300 کیلومتر را طی می کند و با باتری قوی تری 500 کیلومتر برد دارد.

اولین خودروی ملی ترکیه با برند

خودروی ملی ترکیه توسط استودیوی ایتالیایی Pininfarina طراحی شده است. توگ می گوید طراحی ساده و مدرن این خودرو از فرهنگ آناتولی و سلیقه بازار ترکیه الهام گرفته شده و نیازهای بازار جهانی را برآورده می کند. ظاهر این خودرو بسیار شبیه به مفهومی است که پینین فارینا قبلا برای شرکت چینی Hybrid Kinetic طراحی کرده بود. این خودروساز چینی با برنامه های بلندپروازانه برای به چالش کشیدن تسلا در نمایشگاه خودروی پکن، این کانسپت را در سال 2018 رونمایی کرد. اما از آن زمان به جز اخباری از وضعیت بد مالی، اطلاعات بیشتری از فعالیت های این شرکت منتشر نشده است.

مسیر ترکیه به سمت تولید ملی خودرو بدون مشکل پیش نرفت. رهبران ترکیه سالهاست که در حال ساخت خودروی ملی هستند. برای اولین بار در اوایل دهه 1960 ماشینی به نام “انقلاب” به نمایندگی از رئیس جمهور وقت ترکیه جمال گورسل ساخته شد که با رونمایی متوقف شد و نمایش اقتدار ملی را رسوا کرد.

ترکیه در دهه گذشته سرمایه گذاری زیادی برای جذب خودروسازان جهان انجام داده است و اکنون پانزدهمین خودروساز بزرگ جهان است که بیش از 1.5 میلیون خودرو در سال تولید می کند. امروزه صادرات خودرو یکی از مهمترین منابع درآمد ترکیه است. بر اساس گزارش انجمن صادرکنندگان خودرو، این کشور در یازده ماهه نخست سال 2019 بیش از 28 میلیارد دلار صادرات خودرو و قطعات داشته است.

اولین خودروی ملی ترکیه با برند

تلاش های کنونی ترکیه برای ساخت خودروی ملی با دستور رجب طیب اردوغان آغاز شد. او به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه در سال 2023 می خواهد این خودرو را به عنوان نمادی از پیشرفت کشور نشان دهد.

توگ که نام طولانی تر این شرکت (گروه ابتکار خودرو ترکیه) است، با سرمایه پنج شرکت بزرگ ترکیه ای تأسیس شد. کارخانه این شرکت با ظرفیت سالانه 175000 واحد قرار است تا سال آینده در بورسا در زمین های ارتش سابق ساخته شود. علاوه بر معافیت های مالیاتی، دولت خرید سالانه 35000 محصول کارخانه را تضمین کرده است. تاگ می خواهد پنج مدل مختلف الکتریکی را در 15 سال آینده وارد بازار کند.


ماشین ملی اردوغان

منتقدان دولت ترکیه می گویند که آقای اردوغان با پروژه ملی خودروسازی اهداف سیاسی را دنبال می کند. خودروی ملی ترکیه منتقدانی هم دارد که می گویند این یک پروژه سیاسی است و آقای اردوغان با اجرای آن اهداف شخصی و حزبی خود را دنبال می کند.

اولین خودروی ملی ترکیه با برند

به گفته منتقدان، آقای اردوغان با کوبیدن بر طبل ناسیونالیسم به دنبال منحرف کردن توجه از مشکلات اقتصادی کشور و ماجراجویی های بین المللی است. در جریان روند پروژه نیز تردیدهایی وجود دارد و برخی می گویند امکان ساخت کارخانه در دو سال و تحویل و آموزش 4000 کارگر مورد نیاز وجود نخواهد داشت.

از زمان تأسیس گروه سرمایه گذاری خودروی ترکیه (TOGG) و عرضه اولین خودروی ملی ترکیه در سال گذشته، پیشرفت های زیادی در صنایع مرتبط مانند تولید و طراحی باتری صورت گرفته است که در 60 سال گذشته بی سابقه بوده است.

در 27 دسامبر سال گذشته، “همایش سفر نوآوری گروه ابتکار خودرو ترکیه” با حضور رئیس جمهور اردوغان برگزار شد و مدل های “سی-SUV” و “سی-سدان” برای اولین بار معرفی شدند.

پس از آن، تلاش‌های گروه توک ادامه یافت و گورجان کاراکاش، یکی از مدیران ارشد این گروه، در مورد پیشرفت‌های ترکیه در اکوسیستم خودرو و جزئیات آن در نشست لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در 7 ژانویه 2020 در ایالات متحده صحبت کرد.

طراحی داخلی و خارجی یدک کش ها توسط دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا (EUIPO) در تاریخ 12 آوریل و طرح های SUV و سدان این خودروها توسط موسسه پتنت تاگ چین در 24 ژوئن به ثبت رسید.

اولین خودروی ملی ترکیه با برند

در 18 جولای، مراسم افتتاح تاسیسات مهندسی، طراحی و تولید توگ برگزار شد و رئیس جمهور اردوغان ساخت زیرساخت را افتتاح کرد که باید در مدت 18 ماه در ملکی به مساحت 1.2 میلیون متر مربع در منطقه گوملیک بورسا تکمیل شود. .

در 7 آگوست، کاراکاش اعلام کرد که تولید این خودرو با نام TOGG پس از بازرسی های مختلف از سر گرفته می شود.

شایان ذکر است که به گفته گروه توگا، این خودرو با پیشرفته ترین امکانات فنی و آخرین تکنولوژی سخت افزاری به بازار عرضه خواهد شد. این گروه با هدف تولید خودروی ملی ترکیه و تبدیل آن به اولین برند داخلی خودرو تاسیس شد.

علاوه بر این، این گروه اولین C-SUV را در سال 2022 وارد بازار خواهد کرد. این امر ترکیه را به اولین تولید کننده شاسی بلندهای الکتریکی غیر کلاسیک در اروپا تبدیل می کند.

اولین خودروی ملی ترکیه با برند

علاوه بر این، خودرو به عملکردهایی مجهز است. مانند طولانی ترین راهرو در کلاس خود، بیشترین حجم داخلی، بهترین عملکرد شتاب و کمترین هزینه کل، رقیب موارد مشابه خواهد بود.


طراحی خاص و مدرن

خودروی ملی ترکیه از طرح لاله الهام گرفته شده است که ریشه در خاک آناتولی دارد. طراحی مدرن آن نیز الهام گرفته از دوره سلجوقی است که نشان دهنده میراث فرهنگی و جغرافیای ترکیه است.

اولین خودروی ملی ترکیه با برند

فضای داخلی جادار و بسیار بزرگ این خودرو راحتی و لذت بی نظیری را در سفرهای طولانی ارائه می دهد.

خودروی ملی ترکیه به عنوان یکی از پروژه های استراتژیک یکی از اهداف وزارت صنعت و فناوری ترکیه در سال 2023 است و یکی از پیشگامان تحول هدفمند فناوری خواهد بود.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم