آیا جنگ احتمالی نفت را صد دلاری خواهد کرد؟

[ad_1]

فرارو- قیمت نفت در روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر کاهش هفتگی ذخایر نفت آمریکا قرار گرفت، اما رشد قیمتها در آستانه نشست وزیران اوپک پلاس محدود بود. بهای نفت برنت 17 سنت معادل 0.2 درصد افزایش یافت و به 89 دلار و 33 سنت در هر بککه رسید. حال باید دید که چه زمانی قله صد دلاری را فتح خواهد کرد.

به گزارش فرارو، قیمت‌های نفت از سال تحصیلی اجرا می‌شود از ابتدایی‌ها و تنش‌های ژئوپلیتیکی در اروپای شرقی و منطقه‌ای حدود 15 درصد رشداند. شاخص قیمت نفت برنت روز جمعه تا سطح 91 دلار و 70 سنت و شاخص نفت آمریکا تا مرز 88 دلار و 84 سنت پیش رفته بودند که بالاترین حد از اکتبر سال 2014 بود و هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی رشد کردند.

این در حالیست که اوپک و متحدانش احتمالاً در نشست روز چهارشنبه به سیاست فعلی افزایش تولید پایبند میمانند. این سیاست از تولید کنندگان اوپک پلاس در حالی است که انتظار می رود امسال به اوج برسد و قیمت های نفت در بالاترین حد هفت سال گذشته می شود.

همچنین اگر سعودیها و روسها نشانهای از افزایش تولید خود برای جبران تولید کمتر اعضای را نشان دهند، قیمتها ممکن است کاهش پیدا کند، اما اگر چنین سورپرایزی در کار نباشد، انتظار میرود بازار روند مثبت را حفظ کند، زیرا ممکن است بهبود پیدا کند. و تنش‌های ژئوپلیتیکی ادامه دارد.

آیا جنگ احتمالی نفت را صد دلاری خواهد کرد؟نفت به زودی صد دلار خواهد شد
حمیدرضا صالحی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه نفت به زودی 100 دلار خواهد شد، گفت: بعد از وقفه هایی که طی دو سال گذشته در اقتصاد جهانی ایجاد شد، بسیاری از صنایع را به رکود برد، اما با توجه به روند و اکسیناسیون که در بسیاری از کشورها انجام می شود. و همچنین شروع به کار دوباره صنایع در جهان برای استفاده از نفت افزایش یافت.

وی افزود: در چنین شرایطی نفت نیز از 2 سال افزایش قیمت را در پیش گرفت، این پس از آن است که پس از فروش اولیه نفت که قیمت نفت حتی به زیر 10 دلار نیز کاهش می یابد، در دو سال گذشته بازار نفت با بهبود روبرو می شود. از سویی بازی هایی که اوپک پلاس و روسیه در این راه انجام دادند نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

صالحی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ادامه قیمت نفتی باشد، اظهار داشت: حداقل در کوتاه مدت با توجه به افزایش افزایشی که وجود دارد نمی تواند کاهش قیمت طلای سیاه را داشته باشد، اما در بلندمدت با توجه به اینکه اروپا به طور خاص سرمایه گذاری کند. بسیاری را برای توسعه استفاده از استفی های دریافت پذیرفته شده، قیمت نفت نمی تواند افزایش قیمت را تجربه کند.

کمیسیون کمیسیون اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در سال های آینده برای سوخت های فسیلی کاهش پیدا خواهد کرد، اضافه کرد: در حال حاضر پیشرفته سرمایه گذاری زیادی را برای تغییر شیفت از انرژی های فسیلی به انرژی های تجدیدپذیر انجام داده است، در حالی که با آن مواجه می شود. توجه به آلایندگیهای زیست محیطی سوختهای فسیلی پیمانهای منطقه و جهانی در کاهش مصرف سوختهای فسیلی وجود دارد و در حال گسترش است. بسیاری در این زمینه متعهد شدند که در یکی از دو دهه آینده مصرف نفت و سایر مشتقات نفتی را کاهش دادند که این می تواند در آینده تولید کننده نفت مشکل ساز شود.

این کارشناس بازار انرژی در وضعیت تولید و فروش نفت ایران نیز ذکر شده است: با توجه به اینکه بعد از روی کارن جو باید به رئیس آمریکا میزان مصرف نفت ایران به چین افزایش یافته است، این نیز به خاطر این که آمریکا بتواند نفت را از سوی آمریکا به فروش برساند. است و در صورتی که برجام احیا شود، میزان تولید و تولید نفت ککور را نیز می توان به روال قبل از خروج از برجام باگ کرد.

صالحیان گفت: از سویی بازگشت ایران به بازار نفت کمتر از یک سال طول خواهد کشید، زیرا پالایشگاه هایی که نفت ایران را خریداری می کنند، باید تمرکز خود را با توجه به نفت ایران تغییر دهند، بنابراین یک سال طول خواهد کشید که ایران به بازار نفت ایران می رسد. بازگشایی این در حالی است که ما در چنین شرایطی نیاز به سرمایه گذاری در بخش های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز داریم، برای اینکه میزان تولید نفت را افزایش دهد، چرا که ما سرمایه خود را از بازار به دست آوریم و این کار نیاز به سرمایه گذاری بسیار زیادی دارد. در بخش‌های زیر ساختی و توسعه‌ای دارد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما