آیا مصرف زیاد شکر سرعت ما را کند می کند؟

[ad_1]

شکر در بیشتر سبدهای مواد غذایی ما وجود دارد. صبحانه خود را با چای یا قهوه شیرین شروع می کنیم و در طول روز غذای شیرین می خوریم.

مغز بیش از هر عضوی در بدن انرژی مصرف می کند. رایج ترین سوخت در مغز گلوکز (قند) است. این امر باعث می‌شود وقتی گرسنه هستیم یا قند خون پایینی داریم تمرکز و فکر کنیم. به نوعی مغز ما انرژی لازم برای کار کردن را ندارد. به همین دلیل است که ما هوس شیرینی می کنیم. در حالی که آب نبات که یکی از محصولات قندی است برای مغز نیز مضر است.

حتی گاهی طعمی را تجربه می کنیم که اصلا شیرین نیست. اما بدن ما به آن نیاز دارد. اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که غذا حاوی قندهای پنهان است. بنابراین قندی که طعم شیرینی روی زبان ندارد اما قند را به بدن منتقل می کند، مانند قند شیر (لاکتوز). در زیر شما را با اثرات منفی مصرف زیاد شکر راهنمایی می کنیم.

1. اعتیاد به قند

استفاده بیش از حد از هر چیزی اعتیاد نامیده می شود. اعتیاد در هر بعد چه روانی و چه مادی به ما آسیب می زند. اعتیاد به قند نیز از این فایده و آسیب مستقیم آن به مغز مستثنی نیست. این آسیب در کاهش عملکرد مغز خود را نشان می دهد. به نوعی باعث به خواب رفتن سلول های مغز و در مواردی از کار انداختن آنها می شود. برخی از مقالات مصرف بیش از حد شکر را با آلزایمر مرتبط می دانند. شکر سطح هوشیاری و بازیابی اطلاعات را در مغز کاهش می دهد.

جالب است بدانید که نمک و چربی بیش از حد در رژیم غذایی ما همان اثرات منفی را روی مغز ما می گذارد. بهتر است از غذاهای بی کیفیت (غذاهایی که به دلیل طعم و مزه اغلب از شکر، نمک و چربی تشکیل شده اند) خودداری کنید.

۲. تاثیر بر خلق و خوی

شکر بر خلق و خوی تأثیر می گذارد و توانایی نوجوانان را برای پردازش احساسات کاهش می دهد. افرادی که در زندگی روزانه خود قند بیشتری مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند که می تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود.

3. تأثیر در شرایط مادی

قند موجود در غذا نه تنها مغز ما را خسته و افسرده می کند. بلکه سطح یادگیری، سرعت واکنش و حافظه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در واقع با افزایش قند، ظرفیت مغز کاهش می یابد.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما