ابهام‌های بزرگ در صورت‌های مالی استقلال و پرسولیس

[ad_1]

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد صورت های مالی حسابرسی شده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و ابهامات موجود در آن گفت: صورت های مالی دو باشگاه توسط هیئت مدیره تهیه و از سوی سازمان حسابرسی، بررسی و برای اولین بار منتشر شده است. نیاز نیست من اسم ببرم، با ریز جئئیات می توانید این دو باگگاه را روی سایت سازمان خصوصی ببینید. موارد را حسابرس به عنوان ابهام مطرح کرده و اگر فردی بهعنوان بازیکن، سرپرست، مدیر یا عضو هیئت مدیره یک نکته مالی مبهم داشته باشد; مثلا پول یا زمین یا آپارتمانی گرفته و برنگردانده، با جعیت در بندهای حسابرسی وجود دارد.

«یک شخص دو واحد آپارتمان از باغ پرسپولیس گرفته و قرار است به نام باغ ثبت شود که این اتفاق نیفتاده است». وی در واکنش به طرح این موضوع گفت: اینها به‌عنوان ابهام ثبت شده گدرڌد ڌدرید برید قطعی نیاز به حکم دارد. من خواهش کردم از حقوق قضایی و بازرسی چرا که به هر حال اموال دولت و بیتالمال بوده است. نسبت به گذشته وجود داشته باشد. حتما با توجه به انتشار صورت مالی حسابرسی شده، باید شعب ویژه این اتفاقات سالیان گذشته در دو باشگاه را حل کند و این اموال به مالکیت استقلال و پرسپولیس برگردد.

سازمان خصوصی به این پرسش که بالاترین مبلغی که ابهام داشته است، گفت: ۷۳ هزار دلار برای پرسپولیس بوده است. موضوع آپارتمان دو واحد هم بود که به آن اشاره کرد. شاید این ارقام نسبت به ارزش باگگاه ارزش باگگانی نباشد، اما باگگاه می توانم با همین مبالغ هزینه های خود را انجام دهد.

قربانزاده در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما پیدا شد، درباره مسائل پرسپولیس دیگر به ساخت خصوصی پرسپولیس و استقلال صحبت کرد و گفت: سال گذشته بین 9 تا 14 میلیارد تومان سودآور بوده و استقلال سود ندارد و ضرری هم ندارد. این دو باشگاه زیان انباشته‌ای دارند که بین ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان تومست اومان دارند. در گزارش های سود و زیان؛ درآمد اسپانسری و کارگزاری سال گذشته و بدهی‌ها وجود دارد. مهم ترین بدهی مالیاتی است. باید بخشی از بدهی مالیاتی پرداخت شود، اما باید دیگر قابل پیگیری باشد، ارسال اظهارنامه و معافیت را داشته ولی چون این اظهارنامه ارسال نشده، مشمول مالیات شده است. چون انضباط مالی در باگگاها وجود ندارد، تبدیل به آواری روی سر دو باگ شده است.

وی یادآور شد: باشگاه استقلال 198 میلیارد تومان و 193 میلیارد تومان، رقم رسمی بانکی را که می توان از آنها درخواست کرد و این راه های بانکی را دریافت کرد. بخش عمده این رقم می‌شود اما نیاز به پیگیری دارد. در حساب‌های غیرقابل بخش هم حدود 73 تا 75 میلیارد میلیارد تومان سهم بازار و 123 میلیارد تومان سهم پرسپولیس ب.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما