احتمال درگیری بین ایران و آمریکا چقدر است؟

[ad_1]

انتخاب: کامل جمیل در الخلیج آنلاین نوشت: حضور اسرائیل در خلیج فارس، که مولود عادی سازی امارات و بحرین است، یکی از نگرانی های ایران از نزدیک اسرائیل به مرزهای آن است، این در حالی است که دو تل آویو و تهران تهدیداتی دارند. را متوجه می‌شوند.

در ادامه این مطلب آمده است: اخیرا، ایالات متحده آمریکا سه بمب افکن طراز بی -52 را به منطقه خلیج فارس فرستاد، اقدامی که از نظر تحلیلگران، با هدف قدرت در برابر ایران و مامانعت از پاسخ آن به ترور دانشمندی است که اش صورت می گیرد.

همچنین ایالات متحده آمریکا در دسامبر 2020 از اعزام یک دریایی و دو کشتی جنگی به خلیج فارس خبر داد، که زیر با آن، یک زیردریایی اسرائیلی نیز به مقصد خلیج فارس از کانال سوئز عبور کرد. اعلام عبور از این زیردریایی ها، همزمان با دیدار بین مقامات اسرائیلی که موضوع آنها نشست، بررست راهای مقابی راهای مقابله با تهدیدات ایران در منطقه بود.

ایرانی ها و آمریکایی ها سیاسی سیاسی سیاس را لبه پرتگاه »را میده ایاد این عقیدهاد الدلیمی، تحلیلگر عراقی در گفتگو با الخلیج انلاین است.

وی میافزید: در طول سالهای گذشته، منطقه شاهد مراحلی از بحران و شدت یافتن تهدیدات بین تهران و واشنگتن بوده است، که غالبا ختم به آتش بسی غیرعلنی بین دو طرف است.

واشنگتن و ظاهرا از شدت گرفتن بحران بدون منتهی به یک درگیری مستقیم، سود میبرند و چه بسا جدید این بار ورود اسرائیل به عنوان طرف مستقیم در تهدیدات رد و بدل شده بین ایران و آمریکاست.

آنچه بر موضوع میافزاید، حضور اسرائیل در آبهای خلیج فارس، از طریق هم پیمانان جدید عرب خود بویژه امارات است، که شاید در آینده نزدیک قصد ایجاد یک پایگاه اسرائیلی را نیز در کشور خود داشته باشد.

مسئولان رژیم اشغالگر ایرانی را به نوبه خود می‌کنند که به دنبال سوق دادن به منطقه به یک تنش است، اما در حال حاضر می‌کنند که در این صورت، پاسخ محکمی به بزرگ‌ها می‌دهند. شبکه الجزیره روز شنبه, 26 دسامبر از یک منبع رسمی ایرانی نقل می کند که اسرائیل برای کشاندن منطقه به سمت هرج و مرج به دنبال بهانه است و سعی می کند این مهم را در آخرین روزهای ریاست جمهوری محقق شود. این منبع افزود: «اسراییل باید بداند که پاسخ ما به امنیت ملی مان، قوی و قوی خواهد بود.»

در همین رابطه، علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروهای ارتش ایران در سپاه پاسداران، از دو جزیره تنب بزرگ و تنب کوچک بازدید کرده و از نیروهای دریایی خواست هوشیار باشند. ضمن اینکه وی بر آمادگی برای دفاع از امنیت ملی ایران تاکید کرد.

به عقیده الدلیمی، با وجود ترور دانشمندهای ایران توسط اسرائیل، به نظر نمی رسد ایران تصمیمی برای مقابله با جنگ افزارهای سخت باشد، چرا که این کشور در شرایط اقتصادی سختی به سر میبرد. از سوی دیگر، تهران اکنون هوشیارانه عمل می کند و با آرامش منتظر آخرین روزهای ریاست جمهوری است، به این امید که رئیس جمهور جدید آمریکا به توافقی دست یابد.

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که با دقت تحرکات ایران در منطقه را تحت نظر دارد و پیش بینی می کند که از عراق و یمن متوجه آن یمن متوجه آن یود شود. این در حالی است که حمله به سفارت آمریکا در بغداد، باب احتمالات در مورد حمله را گشوده است، بویژه پس از آن تاکید کرد که تهران پشت شلیک این حملات بوده و موشکهای ساخته شده، ساخت ایران هستند.

ایاد الدلیمی با استناد به اظهارات فرماندهان ایرانی در قبول نکردن حمله به سفارت آمریکا در بغداد، معتقد است که این اظهارات، موضعی صریح از سوی ایران است.

بر همین اساس، الدلیمی معتقد است که بعید به نظر می رسد ایران در زمان فعلی می خواهد مقابله کند و تنها هدفش، اثبات قدرت خود برای انجام هر اقدامی، در صورت قرار گرفتن نیروگاه های این کشور در معرض بمباران آمریکا یا اسرائیل است.

در خصوص تهدیدات در خلیج فارس، الدلیمی میگوید: “تهران دولتهای عرب حاشیه خلیج فارس را ضعیفترین کشورها در حلقه دشمنانش میداند، از این رو در خطرات آنها در نمیکند، اما به این امید که دولتهای عربی دارای سرکشی اسرائیل هستند یا آمریکا را قادر میسازد. .»

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما