اقدام عجیب تلویزیون بعد از تصمیم چینی ها

[ad_1]

جنگ و لككركي روسيه به معادلات سياسي- اجتماعي را در كورهاي مختلف تحت تأثير قرار داده و بسيار را وادار به واكنش كرده است.

به گزارش شرق، غالب واکنش ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه است و حتی در بین تحلیل ها و نظریات از اروپای غربی، این لشکرکشی باعث شد تا عده های بدون واهمه از مرد اول سیاسی روسیه بهعنوان یک جنایتکار جنگی یاد کنند. . این دو کک و بهویژه دولت ایران، نگاهی منفی به مقوله جنگ دارند ولی موضعی رسمی هم در قبال چنین اقدامی ندارند. در ایران، اصولگراها پا را فراتر گذاشته فراتر گذاشته و روسیه را به فراموککاری می کنند. آنها میگویند چگونه قربانیان یمن و فلسطین نیاز به اتحاد جهانی علیه کشور دیگری ندارد، ولی حالا که مسائل مربوط به وجود آمده است، از روسیه و ولادیمیر پوتین انتقاد می شود.

بیشر مباحثی که در این زمینه صورت می گیرد حال و هوای سیاسی دارد، ولی بهتازگی پای جنگ روسیه و اتحادیه به فوتبال هم کشیده شده و رفتار تلویزیون های دولتی ایران و چین درخور توجه است. ماجرای بازی های همین هفته لیگ برتر انگلیس است که در دو روز گذگذته برگگار شد. طبق قرارهای قبلی برگگارگارکننده لیگ برتر انگلیس، حواشی بازی را به گونه ای طراحی کردند تا همبستگی با مردمی ها بیش از پیش متبلور شود. در همین زمینه روی اسکوربرد استادیومها برای حمایت از رنگهای مختلف، جمله “فوتبال در کنار هم” در ملیهای ملی، آبی و زرد، به نمایش گذاشته شده و کاپیتانهای تمام 20 تیم لیگ برتر بازوبندهایی با رنگهای آبی و زرد بستند که نشان دهنده حمایت از مردم هستند. بود.

تیم ها و همچنین تماشاگران حاضر در استادیوم ها نیز در این طرح همبستگی مشارکت ویژه ای دارند. نکته مهم اما تلویزیون چین بود که به دلیل موضوعی که در بالا عنوان شد، کلا پخش بازی های لیگ برتر انگلیس در این هفته را از دستور کار خارج کردند! این موضوعی است که «دویچهوله» هم به آن پرداخته و نوشته که تلویزیون چین به دلیل اعلام همبستگی لیگ برتر انگلیس با این موضوع که معنی دیگرش انتقاد از سیاست های روسیه و جنگطلبی این کشور است، پخش این بازی ها بسیار هم در این کشور است. ، بیخیال شد.

همزمان در ایران اتفاق عجیبی رخ داد. تلویزیون های نه مانند چینی ها رفتار کردند و نه تصاویر را تمام و کمال پخش کردند! در دیدارهای لیگ برتر این هفته که از تلویزیون پخش می‌شود، اصراری برای عدم پخش پرچم‌ها در قاب تصویر نبود، ولی یک دقیقه اول که بازیکنان به میانه میدان آمده و مردمی‌ها را می‌شنود، پخش نشد و به جایش آرشیوی روی آنتن رفت. بازیکنان کنار هر دو تیم، در تیم داوری، در دایره میدان جمع شده، پرچم کشور با همان شعار همبستگی روی اسکوربورد به تصویر کشیده شده و تماشاگران هم شالهایی به رنگ پرچم این کشور را به اهتزاز درمیآورند، تلویزیون ایران فقط به پخش تصاویر از تماشاگران. ، قبل از شروع مسابقه پرداخت و یک دقیقه دقیق که برای همبستگی در نظر گرفته شده بود، پخش نشد.

البته حتی بعد از آن یک دقیقه نیز چندین تصویر از پرچمداران در ورزشگاه به نمایش گذاشته شده و لیگ برتر که برای پخش زنده هم با پرچم کشور طراحی شده بود، گوشه تصویر دیده میشد. این دو مورد به دلیل دلایلی برای تلویزیون ایران وجود ندارد و با وجود اینکه کاوشگرها هم بازوبندی رنگ پرچم این کشور هستند، برای عدم پخش لیگ برتر از سوی تلویزیون ایران بازی های پخش نشد. چرا فقط آن یک دقیقه برای تلویزیون ایران در پی داشته، موضوعی است که به نظر می رسد کسی حاضر به پاسخگویی درباره آن شود. گویای تلویزیون ایران در مقایسه با همتای چینینه در این زمینه عملکرد دوگانهای داشته است; یعنی بازیها را پخش کرده ولی بخشی را که مربوط به همبستگی با این ککور و ویش از شروع مسابقه بود، با تصاویر آرشیوی پوشش داد.

نگاه به مقوله جنگ روسیه با خانواده در صحبت های افراد ایرانی هم دیده می شود، اما آنها نیز بدون اشاره به حمله روسیه به روسیه، جوان دیگر را زیر ذره بین میبرند. همین روز جمعه بود که علمالهدی، امام جمعه مشهد که نگاه مشترکی با سیاست های دولت فعلی دارد، در صحبت هایی از این گفت که دل آدم برای مردم کباب ولی صحبت های او را بیشتر از آن انتقادی در پیش داشته باشد، در مورد مهاجرت مردمی ها بود.

«تصاویری که تلویزیون از مردم محلی نشان می‌دهد، دل آدم را کبهدکۆ‌. 600 هزار نفر زمستان در یک منطقه سردسیر آنهم در این ایام سرشناس، از خانه و زندگی خود آواره شده اند و کشورشان را ترک کرده اند و برای زندگی به یک کشور بیگانه رفته اند. در کجای جاهلیت عرب چنین نمونه هایی وجود دارد؟ اینها همه به دلیل رقابت قدرت در دنیا است. جاهلیت از این بدتر؟ ما با این جاهلی روبهرو هستیم و باید با اسلام این جاهلیت را براندازی کنیم، مثالی که پیامبر براندازی کرد. ما باید این تبعیض و آلوده موجود در دنیا را از بین ببریم. سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و تمام دنیا دست به دست هم دادند تا ما را از بین ببرند، اما در این سال، از خانواده هشت های مناطق جنگ هشتم یک خانواده به خارج از کشور نرفتند. به دیگر شهرهای خودمان آمدند و مردم هم به آنها پناه دادند.

روزی که دشمن با همه امکانات به ما حمله کرد، ما توپ و خمپاره نداشتیم، اما مردم ما غیورانه جلوی دشمن ایستادند. مقاومت جوانان ما در دنیا بی‌نظیر بود. امروز ببینید بر سر چه آمده است. بر سر خرمشهر این بدتر آمد، اما در عین حال با تمام تحریم ها و در فضایی که هیچکس از ما حمایت نمی کند، از ایستادگی و دشمنی را به خاک سیاه نشاندیم».

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما