اگر فشار خون دارید، این 15 ماده غذایی را با احتیاط مصرف کنید

[ad_1]

برای کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید. سبزیجات و میوه های تازه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف چربی های اشباع و کلسترول را محدود کنید تا سیستم قلبی عروقی سالمی داشته باشید. تغییر سبک زندگی نقش مهمی در درمان و کنترل فشار خون دارد. اگر بتوانید فشار خون خود را با یک سبک زندگی سالم کنترل کنید، ممکن است دیگر نیازی به دارو در مراحل اولیه نداشته باشید یا حداقل مصرف آن را به تعویق بیندازید.

رژیم غذایی و تغذیه هم در پیشگیری از فشار خون بالا و هم در کنترل و کاهش فشار خون نقش دارد. همچنین می توانید فشار خون بالا را با درمان های خانگی کنترل کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی و فشار خون بالا انجام دهید.

1. شیر کامل (پرچرب)

شیر کامل اغلب برای پخت و پز استفاده می شود، به عنوان مثال. ب. برای خامه و خمیر. اما مشکل شیر کامل این است که چربی اشباع شده بالایی دارد. این نوع چربی سطح کلسترول بد شما را بالا می برد که می تواند شریان ها را مسدود کند و پمپاژ خون را برای قلب سخت تر کند. از لبنیات کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید.

۲. گوشت (پرچرب)

از محصولات گوشتی بدون چربی یا بدون چربی استفاده کنید. گوشت مرغ (مرغ، بوقلمون، بلدرچین) در صورت جدا شدن پوست آن قبل از پخت کم چرب است، بنابراین می توانید گوشت مرغ (ران مرغ، سینه مرغ و …) را به صورت آنلاین با قیمت مناسب و با قیمت های مختلف از سایت های معتبر خریداری کنید.

اگر فشار خون بالا دارید از پوست مرغ خودداری کنید. لازم به ذکر است که پوست مرغ به تنهایی و بدون روغن و کره، حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع شده است. به طور معمول وقتی مرغ پخته می شود، قبل از اینکه نمک به مرغ برسد، پوست آن مقدار زیادی نمک جذب می کند.

گوشت هایی را انتخاب کنید که چربی کمی یا بدون چربی قابل مشاهده دارند. استفاده از گوشت با 15 درصد یا کمتر چربی توصیه می شود. قبل از پخت، تمام چربی های قابل مشاهده را از گوشت جدا کنید و بدون اضافه کردن چربی یا روغن بپزید. بهتر است گوشت را کبابی کنید یا به صورت آب پز یا کبابی استفاده کنید و هنگام سرخ کردن از مقدار کمی روغن زیتون استفاده کنید.

ماهی چرب مفیدتر است. زیرا حاوی نسبت بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. مانند ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی تن و علف شیر و قزل آلا. اگرچه برخی از صدف ها و میگوها حاوی کلسترول بیشتری نسبت به اکثر ماهی ها هستند، اما میزان چربی اشباع شده و چربی کل آنها کمتر از گوشت قرمز و مرغ است و به همین دلیل آنها را به عنوان غذاهای مفید برای قلب طبقه بندی می کند.

از روش های آشپزی استفاده کنید که روغن کمتری مصرف می کنند، مانند آب پز کردن، کباب کردن، پختن یا کباب کردن.

3. روغن

مصرف روغن های حیوانی و روغن های گیاهی ثابت (هیدروژنه) حاوی چربی های اشباع یا ترانس را حذف کنید. در هر صورت، از روغن کمی استفاده کنید و سعی کنید بیشتر روغن‌هایی را که استفاده می‌کنید از روغن‌های غیراشباع (مثلاً روغن نباتی مایع) استفاده کنید. به برچسب روغن‌ها و کره‌های گیاهی نگاه کنید و انواع مایعات روغن گیاهی را انتخاب کنید که کمتر از ۲ گرم چربی اشباع در هر قاشق غذاخوری دارند (کلزا، زیتون، ذرت، سویا، آفتابگردان و کنجد). از کره های گیاهی به جای کره های حیوانی و ترجیحا از کره هایی که حاوی استانول ها و استرول های گیاهی هستند استفاده کنید.

4. غذاهای آماده و فرآوری شده

اگر غذاهای آماده و فرآوری شده می خورید، غذاهایی که از گوشت بدون چربی یا سبزیجات تهیه می شوند بهتر هستند، سوسیس و کالباس بهترین مارک ها در هایپر مارکت ها هستند.

5. مواد تشکیل دهنده آب نبات

نوشیدنی های شیرین و شیرینی ها را محدود کنید زیرا کالری بالایی دارند.

6. شیرینی

شیرینی ها عامل اصلی فشار خون بالا هستند. آب نبات های غنی از “شربت ذرت با فروکتوز بالا” می توانند باعث افزایش وزن، بیماری کلیوی و افزایش خطر ابتلا به دیابت شوند که به نوبه خود می تواند منجر به فشار خون بالا شود. پس به هر قیمتی از شیرینی جات پرهیز کنید.

7. نوشابه های گازدار و انرژی زا

آنها قند زیادی دارند و می توانند فشار خون را افزایش دهند. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، این نوشیدنی ها باید در طول هفته 12 اونس یا کمتر مصرف شوند.

8. شکر تصفیه شده

قند تصفیه شده نیز یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا است، مصرف زیاد شکر تصفیه شده منجر به فشار خون بالا می شود. مصرف شکر در هیچ یک از وعده های غذایی نباید چنین باشد. اما به طور معمول از آن استفاده نکنید. زیرا می تواند بسیار مشکل ساز باشد. با مطالعه فواید شکر قهوه ای نسبت به شکر سفید می توانید مصرف شکر قهوه ای را در این موارد جایگزین کنید.

9. شیرینی

شیرینی‌ها، کیک‌ها و کلوچه‌ها، همانطور که از نامشان پیداست، سرشار از شکر هستند. با این حال، آنها نه تنها به دلیل محتوای قندی که دارند، بلکه به دلیل سدیم بالایی که در ساخت شیرینی به آنها اضافه می شود، برای فشار خون بالا مضر هستند. اگر می خواهید قند و فشار خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارید، بهتر است از مصرف شیرینی جات خودداری کنید.

10. کنسرو نخود

کنسرو لوبیا سرشار از سدیم و مواد نگهدارنده است که باعث افزایش فشار خون می شود. با این حال، اگر چاره ای جز استفاده از آنها ندارید، ابتدا لوبیاها را با مقداری آب بشویید تا حداقل نمکی که به آن چسبیده از بین برود.

۱۱. ترشی و نمک

ترشی ها و نمک ها معمولا در ظروف شیشه ای پر از آب نمک نگهداری می شوند. هنگامی که انواع ترشی سبزیجات و میوه ها در آب نمک فرو می روند، نمک را جذب می کنند و نه تنها سطح بیرونی آنها شور می شود، بلکه بافت میوه ها و سبزیجات نیز پر از نمک می شود، یعنی سدیم بیشتری نسبت به نیاز بدن دریافت می کنند. بنابراین فشار خون را افزایش می دهد. .

۱۲. کافئین و قهوه

کافئین می تواند فشار خون را تا 10 میلی متر جیوه را در افرادی که به ندرت مصرف می کنند افزایش دهد، اما تأثیر زیادی بر مصرف کنندگان قهوه معمولی ندارد. اگرچه مصرف قهوه بر افراد مبتلا به فشار خون پایین تأثیر نمی گذارد، اما باید با احتیاط مصرف شود. افراد مبتلا به فشار خون طولانی مدت نیز باید از آن اجتناب کنند.

13. سس

از سس مایونز و سس سالاد کم کالری استفاده کنید. از سس پنیر، سس های سالاد، سس مایونز و انواع دیگر سس ها برای کاهش خطر فشار خون بالا اجتناب کنید. اکثر سس ها سرشار از سدیم هستند، مانند ب- سس تند که در هر گرم 2643 میلی گرم سدیم دارد و سس خردل که در هر گرم 1100 میلی گرم سدیم دارد که باعث افزایش فشار خون می شود.

۱۴. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی معمولاً سرشار از سدیم نیست. اما در واقع از چربی های اشباع شده تشکیل شده است. مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده عروق را مسدود می کند و زمانی که رگ ها با چربی مسدود می شوند، برای پمپاژ خون در بدن باید با شدت بیشتری پمپاژ کنند، به این معنی که قلب باید سخت تر کار کند.

۱۵. سوپ و رشته فرنگی آماده

سوپ‌های آماده مانند سوپ‌های کنسرو شده یا سوپ‌ها و خامه‌های پودری سرشار از سدیم هستند و علاوه بر سدیم بالا، حاوی مواد نگهدارنده برای ماندگاری طولانی هستند. یک قوطی سوپ معمولاً می‌تواند حاوی حداقل 800 میلی‌گرم سدیم باشد که تقریباً نصف مقدار توصیه‌شده روزانه سدیم است. یک بسته کوچک پاستا حاوی حدود 1580 میلی گرم سدیم است که تقریباً مقداری است که باید در طول روز مصرف کنید.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما