اینستاگرام به کمپین “برای عکس حیوانات خانگی درخت بکار” – زومیت پاسخ داد

[ad_1]

کمپین ویروسی درختکاری در ازای عکس حیوانات خانگی این روزها در اینستاگرام بسیار محبوب شده است. این کمپین با افزودن یک برچسب با همین عنوان و یک ایموجی سگ در پایان به استوری کاربران شروع شد.

به گزارش ایندیپندنت، مردم در پاسخ به این استیکرها عکس حیوان خانگی خود را به اشتراک گذاشتند. این کمپین به سرعت در بین کاربران گسترش یافت و تاکنون توسط بیش از 4 میلیون نفر در استوری های خود به اشتراک گذاشته شده است. با وجود محبوبیت این استیکر بین 4 میلیون کاربر، به سرعت مشخص شد که این استیکر توسط هیچ سازمانی پشتیبانی نمی شود و نباید درختی کاشته شود.

یک درخت بکار

مدت کوتاهی پس از آن، سازمانی به نام PlantATreeCo داستان کمپین را در دست گرفت و ادعا کرد که استیکر را به عنوان یک کمپین واقعی از ابتدا شروع کرده است، اما ده دقیقه بعد از شروع متوجه شدند که این کمپین به احتمال زیاد به سرعت ویروسی می‌شود. از انجام تعهدات خود کوتاهی کند؛ بنابراین او به سرعت داستان اصلی را پاک کرد.

این سازمان در واقع نام آنها را از روی استیکر حذف کرده بود و خود استیکر به سرعت در اینستاگرام جا افتاد. با حذف نام PlantATreeCo از این استیکرها، درک انگیزه اصلی کمپین و دیدن اینکه آیا واقعاً درختی کاشته شده است، غیرممکن بود.

که درخت می کارد

بسیاری از کاربران سعی کردند با استفاده از این برچسب توجه سازمان را به سطح بالای تعامل عمومی جلب کنند و از آنها خواستند که مسئولیت کاشت درخت را بر عهده بگیرند. در همین حال اینستاگرام از این فرصت استفاده کرد و قدرت پلتفرم خود را دلیل پخش شدن این استیکر عنوان کرد. با این حال، او مسئولیتی در قبال محتوای استیکر ندارد.

سخنگوی این شبکه اجتماعی گفت:

ویروسی شدن کمپین درختکاری در ازای عکس حیوانات خانگی نشان دهنده قدرت جامعه اینستاگرام در جلب توجه به موضوعات مهم است. مانند سایر استیکرهای ویروسی، این استیکر نیز توسط یک حساب کاربری ساخته شده است و ربطی به اینستاگرام ندارد.

مقاله مرتبط:

سازندگان اینستاگرام معمولاً با کلیک کردن روی استیکرها نشان داده می شوند، اما در برخی موارد خاص اینطور نیست. به عنوان مثال، اگر سازنده نام خود را از استیکر حذف کند یا حساب اینستاگرام خود را از حالت عمومی حذف کند، استیکر به طور خودکار ناپدید می شود.

اینستاگرام اعلام کرده است که برای شفافیت بیشتر در چنین موضوعاتی برای کاربران خود تلاش خواهد کرد.

نظر شما در مورد این نوع کمپین چیست و چقدر ناکارآمد است؟

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما