با سرباز، بیسرباز؛ شطرنج استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی

[ad_1]

مسابقات لیگ ایران بعد از گذشت دو سوم مسابقات، تکلیف خود را برای انتخاب قهرمان از بین 16 تیم آغاز کننده تا حدود زیادی روشن و به دو تیم محدود کرده است. فاصله 13 امتیازی استقلال با سپاهان، جدول تیم سوم و سه امتیازی این تیم با پرسپولیس، تیم دوم جدول، مسابقه را در 10 هفته پایانی به دوئل دو تیم استقلال و پرسپولیس کشنده است; نبردی که در نقش فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها و یحیی گل محمدی از همه ارکان دو باغ بیشتر است.

رقابت این دو آخر بازی شطرنج بین دو شطرنجباز قهار شده و هیچکدام خواهند بعد از شروع بازی و وسط بازی کمنظیر خود تا اینجا، بازی را به حریف سمجشان می دهند.

نگاهی به مهره های هر دو تیم، استراتژی ادامه بازی، استفاده از ظرفیت های تاکتیکی در هر نبرد به همراه بازیخوانی خوب می تواند یکی از پرهیجانترین های تاریخ فوتبال ایران را رقم بزند.

10 هفته پایانی از روز 15 اسفند آغاز خواهد شد، آبی ها در این روز باید به مصاف گلگهر زخمی شوند از رای کمیته انضباطی بروند و سرخها در آبادان باید به مصاف نفتی بروند که سرمربیاش بدون توجه به حاشیه ها تنها آرزویش قهرمانی استقلال در همه رقابت هاست. شطرنج هر دو مربی از همین بازی آغاز خواهد شد. ططرنجی که در آن اندیشه های تاکتیکی مهمتر از هر فکر کردن به هر دو مربی است.

مجیدی که دو سرباز اصلی و مرکزی خود سیاوش یزدانی و مرادمند را دیگر در خط دفاعی دراختیار ندارد و بابت آن انرژی زیادی در این روزها از دست داده است، برای بردن تیم قلعه نویی کاری بسیار سخت و سخت در تهران دارد. او بهتر است از هر میداند، قلعه نویی با پنج باخت پی در پی به مجیدی و باخت بازی در خارج از زمین، برای بردن تیم مجیدی شب و روز خود را برای این بازی گذاشته و تیم گلگهر روز سختی را برای او و یارانش در آورد. ورزگگاه آآادی رقم خواهد زد، ولی او نیز تیم خوبی داشته که تا اینجای لیگ بدون باخت و با 14 برد و 6 تساوی صدر جدول را به نام خود زده است.

بازی این دو مربی برای مجیدی بازی شطرنج است، خیلی از شاگردان تیم قلعه نویی در این دو سال گذشته شاگرد خود مجیدی بودند و شناخت خوبی از آنها دارد; شناخت زیاد مجیدی از بازیکنان در اختیار قلعه نویی می تواند نبرد او را با مره های تاثیرگذار گلگهر بازی ططرنج کند. شناخت زیاد از مهره های حریف می تواند کمک زیادی به او کند تا جای خالی زیاد دو سرباز مرککیاش زیاد دیده نشود. این بازی نبرد اندیشه های دو مربی است که یکی برای دفاع از افتخارات بزرگش بازیکنانش را به میفرستد و دیگری برای اثبات نقشش در این تیم از هر تحلیلی همه کار خواهند کرد تا برنده از زمین مسابقه بیرون بیاید.

بعد از پایان دیدار استقلال و گلگهر، نبرد بزرگ یحیی و یارانش در آبادان با تیم منصوریان و نفت آغاز خواهد شد; این دیدار مسئولیت بسیار سنگینی را روی دوش می‌بیند. داداش استقلالی ها خوب میداند هواداران این تیم کاری ندارند منصوریان کاپیتان تاثیر گذارش را در این بازی ندارد; این مهم بازی منصوریان در این 21 هفته است و او برای ادامه روند نتایج خوبش در تیم نفت، زیر چشمی نگاهی به شادی هواداران استقلال دارد، ولی رقیب او مربی بزرگی را روی نیمکت میبیند.

یحیی گلمحمدی هم خوب میداند، سه هفته بعد از بازی های سخت پرسپولیس به پایان می رسد و بعد از هفته می رسد، رقابت های پرسپولیس روی کاغذ آسانتر است و باید در این دیدار دیدارهای هفته قبل از تیمش را برای برد به زمین بفرستد.

یحیی هم دفاع چپ خود آقایی را ندارد، ولی او استاد بازی با مهره‌هار استفاده از کامیابینیا و سیامک نعمتی و وحید امیری در خط دفاعی در این چند ساله از سوی یحیی و استفاده از بازیکنانش در حمله به او شطرنج بازی قهار در مستطیل سبز ساخته شده است; کسی که میداند در هر بازی جای امیری ککاست و مهدی تراست در کدام بازی باید از روی نیمکت بازی را دنبال کند و وقت حضور سید جلال در چه زمانی از بازی است; خوب می‌داند برای رسیدن به قهرمانی باید در آبادان پیروز از میدان دشوج خشوج

ورزش سه

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما