(تصاویر) مرگ دلخراش 54 مهاجر بر اثر واژگونی کامیون

[ad_1]

در تصادف یک کامیون در جنوب مکزیک دست کم 54 نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش فرارو، این حادثه در حومه توکسلا گوتیرز، حومه چیاپا د کورزو، پس از واژگونی یک کامیون رخ داد. بر اساس اطلاعات رسمی از ایالت چیاپاس، کامیون قبل از واژگونی با نرده یک پل برخورد کرد.

این کامیون حامل بیش از 100 مهاجر عمدتاً از کشورهای آمریکای مرکزی بود که ظاهراً به دلیل وزن اضافی در یک پیچ تند کنترل کامیون را از دست داد.

فرماندار ایالت چیاپاس با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که 105 مجروح از جمله 22 زن در بیمارستان بستری شده اند. تصاویر و فیلم های دلخراشی از قربانیان و مجروحان این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. تصاویر اجساد پوشیده از پارچه سفید در کف خیابان واکنش های بسیاری را در فضای مجازی نیز به همراه داشته است.

آندرس مانوئل ال پ پز ابرادور، رئیس جمهور مکزیک، با خانواده قربانیان تسلیت گفت و آنها را دردناک توصیف کرد. تلاش‌ها برای شناسایی قربانیان و مقامات کشورهایی مانند گواتمالا، هندوراس و السالوادور که اتباع آنها در میان کشته‌شدگان هستند، در حال همکاری با مقامات مکزیکی برای بررسی این حادثه هستند.

بسیاری از مردم آمریکای مرکزی از طریق فقر و خشونت گسترده در منطقه از طریق مکزیک به سمت دروازه های ایالات متحده فرار می کنند. باندهای درگیر در قاچاق انسان در مکزیک، عمدتاً با کامیون های بزرگ، جابجایی این افراد را در گروه های بزرگی که به دلیل وضعیت جاده های مکزیک دور از امنیت هستند، سازماندهی می کنند.

تعهد جابدن برای بازنگری در سیاست های مهاجرتی ایالات متحده و اعلام آمادگی برای پذیرش بیشتر پناهجویان، افراد بیشتری را در خطر مهاجرت به ایالات متحده در سال جاری قرار می دهد. در همین حال، دولت بایدن اخیراً از مهاجران خواسته است که کشورهای خود را ترک نکنند تا به ایالات متحده بیایند و اخیراً اولین گروه از پناهجویان را به مکزیک بازگرداند که در انتظار جلسه استماع، با از سرگیری سیاست توسط دونالد ترامپ. منتقدان می گویند که چنین سیاستی «بازار کار» را داغتر می کند و جان پناهجویان را به خطر می اندازد.

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما