روند کاهشی بیماری عروق کرونر در ایران

[ad_1]

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی ستاد ملی کرونا در حالی که بر کنترل مرزهای کشور و پایش ویروس جدید شیوع یافته در اروپا تاکید کرد، از روند کاهشی کووید ۱۹ در کشور نیز خبر داد.

دکتر. علیرضا رئیسی با اشاره به پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در این نشست وضعیت ایران و جهان به ویژه وضعیت ویروس انگلیس که در اروپا شیوع پیدا کرده و موجی از کرونا را آغاز کرده است بررسی شد. وحشت در اروپا. «ما بررسی کردیم.

وی افزود: این ویروس یک ویروس تنفسی است و به هر کشوری قابل انتقال است و حتی اخباری مبنی بر مشاهده این ویروس در ترکیه به ما رسیده است. بنابراین باید در کنترل مرزهای هوایی، دریایی و زمینی دقت بیشتری داشته باشیم. اما در هر صورت، چه یک جهش ویروسی خارجی باشد و چه یک جهش داخلی، باید از پروتکل ها پیروی کنیم، از تجمعات خودداری کنیم، ماسک بپوشیم و از حضور در انظار عمومی خودداری کنیم. به هر حال، شرکت در مهمانی ها و مجالس می تواند عامل اصلی انتقال بیماری باشد. علیرغم اینکه فرصت های مختلفی را سپری کرده ایم و در مقابل خود ایستاده ایم، هم مردم و هم مسئولان به این نکات توجه زیادی داشته اند.

انطباق 86 درصدی با پروتکل های ضد کرونا

روند کاهشی این بیماری در کشور است

وی افزود: رعایت پروتکل در کشور از مرز 86 درصد گذشته است و این بدان معناست که ما به این سبک زندگی که تنها راه مقابله با کرونا است عادت کرده‌ایم. خوشبختانه، نرخ بیماری در سراسر کشور در حال کاهش است، به طوری که تعداد پذیرش در بیمارستان ها تقریباً یک چهارم و مرگ و میر کمتر از یک سوم کمتر از حدود پنج هفته قبل است و این آمار بسیار درخشانی است که نتیجه بررسی های عمومی است.

سومین نقطه مرتفع کرونا در مازندران و چهار شهر سرخ در آن استان است

رئیسی با بیان اینکه سومین پیک بیماری در استان مازندران آغاز شده است، گفت: از این رو اکثر شهرهای استان درگیر این بیماری هستند. 4 شهر قرمز رنگ در کشور داریم که مربوط به استان مازندران است، سوادکوه شمالی، ساری، آمل و رامسر همچنان قرمز هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

401 شهر زرد و 43 شهر نارنجی

18 شهر نارنجی در استان مازندران

وی ادامه داد: خوشبختانه 401 شهر زرد و 43 شهر نارنجی داریم که از این تعداد حدود 15 تا 18 شهر نارنجی در استان مازندران وجود دارد. شهرستان لاهیجان در استان گیلان نیز نیاز به مراقبت بیشتری دارد و تمام شهرستان های استان مازندران خواهان رسیدگی بیشتر هستند و امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم این موج را مهار کنیم.

کوچکترین عادی سازی خطرناک است

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با توجه به تغییر شرایط از نارنجی به زرد باید مراقب بود که کوچکترین سهل انگاری، تغییر و عادی سازی خطرناک است و می تواند شرایط را تغییر دهد. این ویروس بسیار مسری است و اگر کنترل نشود ممکن است در موج بعدی گرفتار شویم.

وی گفت: باید علاوه بر تشکر از مردم، مسئولان و کادر درمانی از شرکت ها و اصنافی که علیرغم فشار اقتصادی ما را همراهی کرده اند تشکر ویژه کرد. پس همه ما باید مراقب باشیم که شهرهای زرد رنگ عوض نکنند و محدودیت های شغلی برنگردد. اگر به اندازه کافی تماشا نکرده باشیم، ممکن است موج بعدی بیماری را در فوریه یا مارس نبینیم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با قوت فراوان در حال اجراست، تصریح کرد: همکاری خوبی بین سازمان های مردم نهاد، بسیج، هلال احمر و … وجود دارد و کار بزرگی در حال انجام است و این حرکت در حال انجام است. برگزاری یک کمپین گسترده سراسری برای مقابله با این بیماری ممکن است در حفظ و بهبود وضعیت موجود موثر باشد و در هفته های آینده اخبار بیشتری از نتایج این طرح منتشر خواهد شد.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما