روزنامه جمهوری اسلامی: نابرابری طبقاتی در کشور بیداد می کند

[ad_1]

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: همه ساله در دوازدهم بهمن ماه، مصادف با دوازدهمین روز از بهمن ماه سال 57 که هواپیمای حامل امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست، تجمعاتی برگزار می شود و سخنرانان این رویداد مهم دهه مبارک فجر را گرامی می دارند. انقلاب می گویند 10 روز در 22 بهمن همان سال منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام خمینی(ره) با قیام خود علیه این رژیم وابسته، در صدد استقرار عدالت در ایران، عدالت اقتصادی، عدالت قضایی، عدالت سیاسی، عدالت اجتماعی و عدالت اخلاقی و فرهنگی است.

در 12 بهمن به مناسبت بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی پس از 14 سال غیبت از کشور و همه مبارزات برای سرنگونی رژیمی که مظهر استبداد داخلی و استعمار خارجی بود، سخنرانان، کارشناسان، نویسندگان و مفسران پاسخ می دهند. سوال مهم این است که چقدر در برچیدن استبداد و استعمار موفق بوده ایم و برای برقراری عدالت در کشور چه کرده ایم؟

برگزاری مراسم 12 بهمن و حتی 22 بهمن و گذراندن ایام الله در ابتدای انقلاب اسلامی بدون ارزیابی اقدامات و بدون پاسخگویی به این سوالات اساسی مشکلی را حل نمی کند و ذهن پر از ابهامات و سوالات را نجات نمی دهد. نسل امروز قبل از همه ابهامات و پرسش ها.

اکنون با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان جمهوری اسلامی قاطعانه اعتراف می کنند که در جامعه انقلابی ما عدالت وجود ندارد. از نظر فقر و مشکلات زندگی مردم، بدون شک جامعه ما اعم از اینکه مسئولان اعتراف کنند یا نپذیرند، یکی از بدترین جوامع است.

چرا باید کشوری با ثروت بی‌سابقه، قدرت‌های مستعد، نعمت‌های خدادادی متعدد و موقعیت استراتژیک ممتاز با انقلاب دینی و نظام مردمی مستقل، فاقد عدالت، فقر و بحران اقتصادی باشد؟

فاصله طبقاتی در کشور بیداد می کند. طبقه‌ای ثروتمند در مرفه‌ترین شرایط چنان زندگی اشرافی دارند که می‌توان آن‌ها را با بت‌های مشهور جهانی مانند اوناسیس و راکفلر مقایسه کرد و طبقه فقیر در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند که قیاس منطقی با ساکنان ابیطالب است.

این فاصله طبقاتی و این بی عدالتی اصلاً خواست امام نبود. سرزنش این و آن وضعیت غیرقابل قبول نه درست است و نه مشکلی از زندگی سخت مردم را حل می کند.

همه باید به اشتباه خود اعتراف کنند و به طور مشخص به مردم بگویند که با وارد شدن به جنگ قدرت، فرصت‌ها را هدر داده‌اند و نتوانسته‌اند کشور را به سمت هدفی که امام خمینی (ره) تعیین کرده‌اند پیش ببرند و همه باید از امام خمینی عذرخواهی کنند و بپذیرند که وارث خوبی برای امام خمینی (ره) نبوده‌اند. و اینکه همه باید در 12 بهمن با امام خمینی عهد ببندند که جنگ قدرت را رها کرده و برای بازگرداندن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به مسیر ترسیم شده آن دوران تلاش کنند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما